KLANTENSERVICES.

Wat doen bij ongeval of schade?

  • Hoe geef ik een ongeval of schade aan?

    Zijn er nog mensen betrokken bij het ongeval? Doe dan eerst uw aangifte bij de politie.

    Daarna kan u alle info doorgeven aan uw verzekeringsmaatschappij.

    Doe dit vóór u de schade laat herstellen. Zo weet u op voorhand wat precies gedekt wordt.

    Indien u verzekerd bent bij BMW financial Services, kan u uw aangifte snel en gemakkelijk doen via de app UBCall:

        •     Download UBCall in de Google Play Store (Android)
        •     Download UBCall in de Apple App Store (iOS)

     

    Liever geen app? Doe uw aangifte dan op een van deze manieren:
        •     Aangifte bij ongeval met tegenpartij:

              Mail alle info naar insurance.fs@bmw.be:
                    o    Ingevuld Europees schadeformulier
                    o    Proces-verbaal (als er een is)
                    o    Naam BMW  Partner waarbij u de schade wil laten herstellen
                    >    Vind hier uw BMW Partner in de buurt

                Dan regelen wij al de rest voor u.

        •     Aangifte bij ongeval zonder tegenpartij of met onbekende tegenpartij:

              Geef ons alle info door via het online schadeformulier. Wij regelen de rest voor u.
     

  • Hoe regel ik de herstelling?

    Glasschade:
    Bij glasschade kan u kiezen waar u die laat herstellen:
    • Erkende BMW Partner
    > Maak een afspraak bij een BMW Partner in uw buurt
    • Onze erkende partner Carglass®
    > Maak online uw afspraak bij Carglass®

    Bent u verzekerd via BMW Financial Services of verzekerd voor glasschade via een andere verzekeraar? Dan is de herstelling van glasschade gratis.
    Belangrijk: doe altijd eerst uw aangifte.

    Andere schade:

    Laat uw schade herstellen bij een erkende BMW Partner.
    Dan bent u zeker dat uw BMW hersteld wordt met 100% originele onderdelen.
    Bent u verzekerd via BMW Financial Services? Dan regelen wij alle administratie voor u. Het enige wat u hoeft te doen?
    Doe uw aangifte via het online schadeformulier.
    Maak een afspraak bij een BMW Partner in uw buurt
    Wij regelen al de rest voor u.

  • Hoe regel ik de terugbetaling?

    Doe altijd eerst uw aangifte bij BMW Financial Services, en daarna pas de herstelling. 
    Dan hoeft u niet te betalen: wij regelen alle administratie en kosten rechtstreeks met uw hersteller

    Denk eraan
    : zoals de meeste contracten werken ook de verzekeringen bij BMW Financial Services met een ‘eigen risico’. 

    Wat dat betekent? In de meeste gevallen krijgt u alles terugbetaald: 
        •     Glasschade voorruit
        •     Diefstal
        •     Inbraakschade
        •     Brand
        •     Natuurkrachten
        •     Aanrijding met wild
        •  
       Ongeval met derden waarbij de tegenpartij 100% aansprakelijk is

    In sommige gevallen krijgt u uw kosten terugbetaald vanaf een bepaald bedrag: het eigen risico. Alles onder dat eigen-risico-bedrag moet u dan zelf betalen. Het gaat om: 

        •     Vandalisme
        •     Materiële schade die niet in het eerste lijstje hoort
              Bijv. schade die u zelf veroorzaakte of schade bij een ongeval met onbekende tegenpartij

    Hoeveel uw eigen risico precies is? Dat vindt u in uw verzekeringscontract

    Vindt u het niet terug? Dan zoeken we het graag even voor u op: 
        •     insurance.fs@bmw.be
        •     +32 890 51 11
    Hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

  • Wat als mijn wagen totaal verlies is?

    Bent u verzekerd via BMW Financial Services?
    Bel dan BMW Road Assist 24/7:
    • In België: 0800 16 633 (gratis)
    • In Luxemburg: 26 10 88 80 (lokaal tarief)
    • Andere landen: +32 2 773 61 02 (lokaal tarief)

    Hou uw klantennummer, nummerplaat of chassisnummer bij de hand. Zo kunnen we u nog sneller helpen.

    BMW Road Assist 24/7 zorgt voor:
    • Slepen van uw wagen
    • Vervangwagen

    Doe daarna uw aangifte zoals hierboven.
    Belangrijk: vermeld bij uw aangifte zeker ook de BMW Partner waarnaar uw auto gesleept is.

    > Meer info over BMW Road Assist 24/7

    Bent u ergens anders verzekerd?

    Neem zo snel mogelijk contact op met uw verzekeraar.

    Nog een vraag over ongeval of schade?
    • Mail ons: contract.sf@bmw.be
    • Of bel ons: +32 3 890 51 11
    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

Diefstal.

  • Hoe geef ik een gestolen wagen aan?

    Bent u verzekerd via BMW Financial Services?

    Doe uw aangifte bij de politie, en bezorg ons zo snel mogelijk een kopie van het verhoor via insurance.fs@bmw.be.


    Bent u ergens anders verzekerd?

    Doe uw aangifte bij de politie.
    Neem daarna zo snel mogelijk contact op met uw verzekeraar.

  • Wat als iets gestolen is uit mijn wagen?

    Via uw autoverzekering bent u niet verzekerd voor gestolen goederen.
    Maar vaak wel via een inboedelverzekering, woonverzekering of brandverzekering. Ga na bij uw verzekeraar waarvoor u precies gedekt bent.

    Hebt u inbraakschade, bijvoorbeeld een gebroken ruit? Of is er iets gestolen dat ingebouwd zat in uw wagen, bijvoorbeeld een GPS?
    Daarvoor bent u uiteraard wel verzekerd bij BMW Financial Services.
    Zie in dat geval: 'Hoe geef ik een ongeval en schade aan?'

  • Nog een vraag over diefstal?

    • Mail ons: contract.sf@bmw.be
    • Of bel ons: +32 3 890 51 11
    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

Waar kan ik mijn tankkaart gebruiken?

  • In België

    In België kan u tanken bij:

        •     Shell
        •     Esso
        •     Lukoil
        •     Q8
        •     Dats24

    > Vind een tankstation in uw buurt

  • In het buitenland

    Vind een tankstation in de buurt met de Network Fleet App:

  • Nog een vraag over uw tankkaart?

    Nog een vraag over uw tankkaart?
    • Mail ons: contract.sf@bmw.be
    • Of bel ons: +32 3 890 51 11
    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
     

Terugbetaling onderhoud of herstelling

  • In België

    Hebt u een BMW Service Inclusive-onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit?
    Dan hoeft u niet te betalen voor onderhoud of herstelling.

  • In het buitenland

    Hebt u een BMW Service Inclusive onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit?
    Dan hoeft u ook in het buitenland niet te betalen voor uw onderhoud en herstellingen.
    Er zijn wel enkele voorwaarden om uw factuur terugbetaald te krijgen.

     

    Wat zijn de voorwaarden?
    • U hebt een BMW Service Inclusive onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit.
    • Het onderhoud of de herstelling gebeurt bij een erkende BMW Partner.


    Hoe vraag ik de terugbetaling aan?
    • Laat de juiste gegevens op de factuur zetten:
    o Naam:
    BMW Financial Services
    Lodderstraat 16
    2880 Bornem
    o Btw-nummer:
    BE0451.453.242
    Mail een scan van die factuur naar maintenance.fs@bmw.be.

    Wij regelen de rest voor u.

  • Nog een vraag over de terugbetaling van onderhoud of herstelling?

    • Mail ons: contract.sf@bmw.be
    • Of bel ons: +32 3 890 51 11
    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
     

Mijn gegevens wijzigen.

  • Ik wil mijn contactinformatie wijzigen

    Wil u uw e-mailadres, telefoonnummer of adres wijzigen?

    • Mail ons: contract.sf@bmw.be
    • Of bel ons: +32 3 890 51 11

    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

  • Ik wil mijn bankrekeningnummer wijzigen.

    Bent u veranderd van bank of bankrekeningnummer? Geef ons de juiste info door, dan zetten wij een nieuwe domiciliëring voor u op:

    • Mail ons: contract.sf@bmw.be
    • Of bel ons: +32 3 890 51 11

    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

  • Nog een vraag over het wijzigen van uw gegevens?

    • Mail ons: contract.sf@bmw.be
    • Of bel ons: +32 3 890 51 11
    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
     

Betalingen.

  • Mijn domiciliëring is geweigerd, wat nu?

    Weigert uw bank de automatische domiciliëring? Dan bieden we die automatisch een tweede keer aan.

    Wordt die ook de tweede keer geweigerd? Dan moet u het openstaande bedrag zelf overschrijven met deze gegevens:

            •     Rekeningnummer: BE69 8260 0066 5778
            •     BIC: DEUTBEBE
            •     Mededeling: uw klantennummer

    U vindt uw klantennummer rechts bovenaan op uw contract.
     

  • Hoe krijg ik mijn facturen?

    U krijgt uw factuur elke maand via de post en via mail, tenzij u dit anders hebt aangegeven.

    Wenst u uw voorkeuren aan te passen? Mail ons: contract.sf@bmw.be.

  • Hoe betaal ik mijn facturen?

    U betaalt via domiciliëring. U hoeft er dus niet elke maand aan te denken, de betaling gebeurt vanzelf.

    Regelt u uw betalingen liever op een andere manier? Laat het ons weten:
    contract.sf@bmw.be
    • +32 3 890 51 11

  • Op welke dag van de maand moet ik betalen?

    Die datum vindt u op uw contract.

    Vindt u het niet terug? Dan zoeken we het graag even voor u op:

    contract.sf@bmw.be
    • +32 3 890 51 11

    Ter info:

    Voor een financieringscontract (BMW Financiering en BMW Select) betaalt u de eerste keer exact een maand na de startdatum. En vanaf dan telkens voor de maand die net voorbij is.

    Andere formules zijn huurcontracten: u betaalt dus bij het begin van de maand, telkens voor de maand die volgt.

  • Nog een vraag over betalingen?

    • Mail ons: contract.sf@bmw.be
    • Of bel ons: +32 3 890 51 11
    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
     

Mijn contract.

  • Wat als ik over mijn maximumaantal kilometers ga?

    Uw financieringscontract en/of onderhoudsprogramma is berekend volgens een:

        •     Maximumaantal maanden
        •     Maximumaantal kilometers

    Bereikt u een van die twee? Dan bereikt u ook het einde van uw contract.

    U kan dan kiezen:

        •     U krijgt een aangepast contract met meer kilometers en/of een langere looptijd.
        •     U laat uw contract stopzetten en betaalt de verbrekingskosten: lees hier alles over het stopzetten van uw financieringscontract.

  • Mijn contract loopt af

    We laten u op tijd weten wat er moet gebeuren.
    Maar u kan hier ook alles rustig nalezen: ga naar Einde contract.

  • Ik wil mijn contract aanpassen.

    Welk contract wil u aanpassen?
    • Financieringscontract
    • Onderhoudsprogramma
    Een verzekering kan u niet aanpassen.

    Financieringscontract aanpassen

    Wat zijn de voorwaarden?

    Volgende producten kunnen niet aangepast worden:
    BMW financiering (professioneel en particulier), BMW Select.

    Voor andere producten kunnen de volgende parameters aangepast worden:
    • Looptijd
    • Kilometers
    • Restwaarde (indien van toepassing)

    Wil u iets toevoegen?

    Dan zijn er wel voorwaarden:
    • U kan alleen een onderhoudsprogramma toevoegen als uw wagen:
    o Max. 3 maanden geleden voor het eerst ingeschreven is
    o Nog geen onderhoud kreeg
    o Minder dan 30.000 kilometers reed

    • U kan alleen een verzekeringspakket toevoegen als uw wagen:
    o Volgens onze inspectie in perfecte staat is

    Hoeveel kost het?

    U betaalt geen administratieve kosten.
    U betaalt uiteraard wel een nieuw maandbedrag volgens wat u liet aanpassen of toevoegen.

    Hoe vraagt u het aan?

    • Vertel uw BMW Partner wat u wil laten aanpassen
    • U krijgt een offerte van BMW Financial Services
    • Zodra wij die ondertekend terugkrijgen, passen we uw contract aan

    Tip: hebt u ook een onderhoudsprogramma? Denk eraan om ook daar uw looptijd en kilometers aan te passen.

    Onderhoudsprogramma aanpassen

    Wat zijn de voorwaarden?

    Er zijn geen voorwaarden.
    Dit kan u aanpassen in uw onderhoudsprogramma wanneer u wil:
    Looptijd
    Kilometers 

    Hoeveel kost het?
    U betaalt geen administratieve kosten.
    U betaalt uiteraard wel een nieuw maandbedrag volgens wat u liet aanpassen.

    Hoe vraagt u het aan?
    Contacteer ons voor een simulatie:
    contract.sf@bmw.be
    • +32 3 890 51 11

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

     

  • Ik wil mijn contract vroeger stopzetten.

    Wil u uw wagen sneller afbetalen, uw onderhoudsprogramma stopzetten of veranderen van verzekeraar?

    U kan al onze contracten vroeger stopzetten:

    • Financieringscontract
    • Onderhoudsprogramma (onder bepaalde voorwaarden)
    • Verzekering

    Tip: hou er wel rekening mee dat er telkens kosten bij horen.

    Tip: hebt u naast een financieringscontract ook een onderhoudsprogramma en/of verzekering? Denk eraan dat u ook die contracten op tijd stopzet.

    Financieringscontract vroeger stopzetten

    Wat zijn de voorwaarden?

    Er zijn geen voorwaarden. U kan uw financieringscontract vroeger afbetalen wanneer u wil.

    Hoeveel kost het?

    U betaalt altijd nog een laatste bedrag als u uw contract vroeger stopzet. 

    Uw laatste bedrag bestaat uit een aantal onderdelen:

    Altijd: verbrekingsvergoeding of ‘wederbeleggingsvergoeding’
    • Soms: herberekening maximumaantal kilometers: sommige contracten zijn berekend volgens een bepaald aantal kilometers over een bepaalde looptijd. Stopt u uw contract vroeger? Dan berekenen we dat maximumaantal kilometers pro rata.

    Stel: u zou 100.000 kilometers doen op 4 jaar, maar u stopt uw contract na 2 jaar? Dan is uw maximumaantal 50.000 kilometers. Reed u meer of minder kilometers? Dan moet u extra betalen of krijgt u geld terug.

    Soms: resterende maandbedragen: bij een financiering is uw totale bedrag verspreid over de volledige looptijd. Dus stopt u dat vroeger? Dan is een deel nog niet afbetaald.
    Soms: restwaarde: als u uw wagen wil overkopen

    Wat precies in uw laatste bedrag zit, hangt af van uw contract:

    BMW Financiële renting, BMW Financiële leasing:
    o Verbrekingsvergoeding
    o Restwaarde, als u de wagen wil overkopen
    BMW Financiering en BMW Select:
    o Verbrekingsvergoeding
    o Restwaarde (bij BMW Select enkel als u de wagen wil overkopen)
    BMW Huur lange termijn en BMW All-in Private Lease:
    o Verbrekingsvergoeding

    Hoe vraag ik het aan?

    Contacteer ons voor een simulatie

    contract.sf@bmw.be
    • +32 3 890 51 11

    Onderhoudsprogramma vroeger stopzetten

    Wat zijn de voorwaarden?

    U kan uw onderhoudsprogramma alleen vroeger stopzetten in deze gevallen:
    • U verkoopt uw wagen
    • Uw wagen is gestolen of total loss
    • De contractant is overleden 

    Hoeveel kost het?

    U betaalt geen administratieve kosten.
    Er volgt wel nog een afrekening op basis van het aantal kilometers.
    Reed u meer of minder kilometers dan geschat volgens uw contract? Dan moet u voor die extra kilometers bijbetalen, of u krijgt geld terug als u er minder reed.

    Hoe vraag ik het aan?

    Verzamel de bewijsstukken (van verkoop, diefstal, total loss of overlijden) en contacteer ons:
    contract.sf@bmw.be
    • +32 3 890 51 11

    Verzekering vroeger stopzetten

    Wat zijn de voorwaarden?

    Er zijn geen voorwaarden. U moet het wel via aangetekend schrijven aanvragen.

    Hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

    Hoeveel kost het?
    Dit is gratis.

    Hoe vraag ik het aan?
    • Laat ons weten dat u uw verzekering wil stopzetten via aangetekend schrijven op dit adres:
    BMW Financial Services
    Lodderstraat 16
    2880 Bornem

    • Doe dit ten laatste 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag van uw verzekeringscontract.
    • Zodra we uw aangetekend schrijven ontvangen, sturen we u het document ‘Aanhangsel van Schuldvordering’: vul dit in en laat dit ondertekenen door de nieuwe verzekeraar.
    • Zodra we uw ‘Aanhangsel van Schuldvordering’ correct hebben ontvangen, verwijderen we de verzekering uit uw contract.

    Uitzondering: had u net een schadegeval?
    Dan kan u uw verzekering heel eenvoudig stopzetten via mail of telefoon:
    insurance.fs@bmw.be
    • +32 3 890 51 11

    Hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

  • Ik wil mijn contract overdragen.

    Welk contract wil u overdragen?
    • Financieringscontract
    • Onderhoudsprogramma
    Een verzekering kan u niet overdragen. U kan uw verzekering wel stopzetten en dan een nieuwe openen.

    Financieringscontract overdragen

    Wat zijn de voorwaarden?

    Volgende producten kunnen niet overgedragen worden:
    BMW financiering (professioneel en particulier), BMW Select.
    U kan uw financieringscontract overdragen als:

    • Jullie alle twee btw-plichtig zijn
    • U dit ten laatste 6 maanden voor het einde van het contract aanvraagt

    Hoeveel kost het?

    • Voor de oorspronkelijke klant: 50 euro
    • Voor de nieuwe klant: 200 euro

    Hoe vraag ik het aan?

    U moet hiervoor een document invullen en ondertekenen. Daarna onderzoeken wij de kredietwaardigheid van de nieuwe klant.

    Vraag hier het document aan

    Tip: hebt u ook een onderhoudsprogramma? Denk eraan om dat mee over te dragen als u dat wil.

    Onderhoudsprogramma overdragen

    Wat zijn de voorwaarden?

    U kan uw onderhoudsprogramma overdragen als:
    • Ook de wagen van eigenaar verandert
    • U dit ten laatste 6 maanden voor het einde van het onderhoudsprogramma aanvraagt

    Hoeveel kost het?
    50 euro administratieve kosten.

    Hoe vraag ik het aan?
    Contacteer ons:
    contract.sf@bmw.be
    • +32 3 890 51 11

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

  • Ik wil de algemene voorwaarden van mijn contract raadplegen.

    BMW Service Inclusive


    BMW Select en BMW Financiering voor particulieren


    BMW Private Lease Flex


    BMW Financiële renting, BMW Financiêle Leasing, BMW Huur lange Termijn en BMW Financiering voor professionelen

  • Nog een vraag over uw contract?

    • Mail ons: contract.sf@bmw.be
    • Of bel ons: +32 3 890 51 11
    Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.

    Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

CONTACT

Financial Services

•     Mail ons: contract.sf@bmw.be
•     Of bel ons: +32 3 890 51 11
       (Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.)

 

Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.

Read more