epaasBanner.content.text
KLANTENSERVICES.
Wat doen bij ongeval of schade?
-
Hoe geef ik een ongeval of schade aan?
Zijn er nog mensen betrokken bij het ongeval? Doe dan eerst uw aangifte bij de politie.
Daarna kan u alle info doorgeven aan uw verzekeringsmaatschappij.
Doe dit vóór u de schade laat herstellen. Zo weet u op voorhand wat precies gedekt wordt.
Indien u verzekerd bent bij BMW financial Services, kan u uw aangifte snel en gemakkelijk doen via de app UBCall:
• Download UBCall in de Google Play Store (Android)
• Download UBCall in de Apple App Store (iOS)Liever geen app? Doe uw aangifte dan op een van deze manieren:
• Aangifte bij ongeval met tegenpartij:Mail alle info naar insurance.fs@bmw.be:
o Ingevuld Europees schadeformulier
o Proces-verbaal (als er een is)
o Naam BMW Partner waarbij u de schade wil laten herstellen
> Vind hier uw BMW Partner in de buurtDan regelen wij al de rest voor u.
• Aangifte bij ongeval zonder tegenpartij of met onbekende tegenpartij:
Geef ons alle info door via het online schadeformulier. Wij regelen de rest voor u.
-
Hoe regel ik de herstelling?
Glasschade:
Bij glasschade kan u kiezen waar u die laat herstellen:
• Erkende BMW Partner
> Maak een afspraak bij een BMW Partner in uw buurt
Bent u verzekerd via BMW Financial Services of verzekerd voor glasschade via een andere verzekeraar? Dan is de herstelling van glasschade gratis.
Belangrijk: doe altijd eerst uw aangifte.Andere schade:
Laat uw schade herstellen bij een erkende BMW Partner.
Dan bent u zeker dat uw BMW hersteld wordt met 100% originele onderdelen.
Bent u verzekerd via BMW Financial Services? Dan regelen wij alle administratie voor u. Het enige wat u hoeft te doen?
• Doe uw aangifte via het online schadeformulier.
• Maak een afspraak bij een BMW Partner in uw buurt
Wij regelen al de rest voor u. -
Hoe regel ik de terugbetaling?
Doe altijd eerst uw aangifte bij BMW Financial Services, en daarna pas de herstelling.
Dan hoeft u niet te betalen: wij regelen alle administratie en kosten rechtstreeks met uw hersteller
Denk eraan: zoals de meeste contracten werken ook de verzekeringen bij BMW Financial Services met een ‘eigen risico’.
Wat dat betekent? In de meeste gevallen krijgt u alles terugbetaald:
• Glasschade voorruit
• Diefstal
• Inbraakschade
• Brand
• Natuurkrachten
• Aanrijding met wild
•
Ongeval met derden waarbij de tegenpartij 100% aansprakelijk isIn sommige gevallen krijgt u uw kosten terugbetaald vanaf een bepaald bedrag: het eigen risico. Alles onder dat eigen-risico-bedrag moet u dan zelf betalen. Het gaat om:
• Vandalisme
• Materiële schade die niet in het eerste lijstje hoort
Bijv. schade die u zelf veroorzaakte of schade bij een ongeval met onbekende tegenpartijHoeveel uw eigen risico precies is? Dat vindt u in uw verzekeringscontract.
Vindt u het niet terug? Dan zoeken we het graag even voor u op:
• insurance.fs@bmw.be
• +32 890 51 11
Hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen. -
Wat als mijn wagen totaal verlies is?
Bent u verzekerd via BMW Financial Services?
Bel dan BMW Road Assist 24/7:
• In België: 0800 16 633 (gratis)
• In Luxemburg: 26 10 88 80 (lokaal tarief)
• Andere landen: +32 2 773 61 02 (lokaal tarief)Hou uw klantennummer, nummerplaat of chassisnummer bij de hand. Zo kunnen we u nog sneller helpen.
BMW Road Assist 24/7 zorgt voor:
• Slepen van uw wagen
• VervangwagenDoe daarna uw aangifte zoals hierboven.
Belangrijk: vermeld bij uw aangifte zeker ook de BMW Partner waarnaar uw auto gesleept is.> Meer info over BMW Road Assist 24/7
Bent u ergens anders verzekerd?
Neem zo snel mogelijk contact op met uw verzekeraar.
Nog een vraag over ongeval of schade?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Diefstal.
-
Hoe geef ik een gestolen wagen aan?
Bent u verzekerd via BMW Financial Services?
Doe uw aangifte bij de politie, en bezorg ons zo snel mogelijk een kopie van het verhoor via insurance.fs@bmw.be.
Bent u ergens anders verzekerd?Doe uw aangifte bij de politie.
Neem daarna zo snel mogelijk contact op met uw verzekeraar. -
Wat als iets gestolen is uit mijn wagen?
Via uw autoverzekering bent u niet verzekerd voor gestolen goederen.
Maar vaak wel via een inboedelverzekering, woonverzekering of brandverzekering. Ga na bij uw verzekeraar waarvoor u precies gedekt bent.Hebt u inbraakschade, bijvoorbeeld een gebroken ruit? Of is er iets gestolen dat ingebouwd zat in uw wagen, bijvoorbeeld een GPS?
Daarvoor bent u uiteraard wel verzekerd bij BMW Financial Services.
Zie in dat geval: 'Hoe geef ik een ongeval en schade aan?' -
Nog een vraag over diefstal?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Waar kan ik mijn tankkaart gebruiken?
-
In België
In België kan u tanken bij:
• Shell
• Esso
• Lukoil
• Q8
• Dats24
-
In het buitenland
Vind een tankstation in de buurt met de Network Fleet App:
-
Nog een vraag over uw tankkaart?
Nog een vraag over uw tankkaart?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Terugbetaling onderhoud of herstelling
-
In België
Hebt u een BMW Service Inclusive-onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit?
Dan hoeft u niet te betalen voor onderhoud of herstelling.
-
In het buitenland
Hebt u een BMW Service Inclusive onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit?
Dan hoeft u ook in het buitenland niet te betalen voor uw onderhoud en herstellingen.
Er zijn wel enkele voorwaarden om uw factuur terugbetaald te krijgen.Wat zijn de voorwaarden?
• U hebt een BMW Service Inclusive onderhoudsprogramma of een financieringscontract waarin dat inbegrepen zit.
• Het onderhoud of de herstelling gebeurt bij een erkende BMW Partner.
Hoe vraag ik de terugbetaling aan?
• Laat de juiste gegevens op de factuur zetten:
o Naam:
BMW Financial Services
Lodderstraat 16
2880 Bornem
o Btw-nummer:
BE0451.453.242
• Mail een scan van die factuur naar maintenance.fs@bmw.be.
Wij regelen de rest voor u. -
Nog een vraag over de terugbetaling van onderhoud of herstelling?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Mijn gegevens wijzigen.
-
Ik wil mijn contactinformatie wijzigen
Wil u uw e-mailadres, telefoonnummer of adres wijzigen?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
-
Ik wil mijn bankrekeningnummer wijzigen.
Bent u veranderd van bank of bankrekeningnummer? Geef ons de juiste info door, dan zetten wij een nieuwe domiciliëring voor u op:
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
-
Nog een vraag over het wijzigen van uw gegevens?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Betalingen.
-
Mijn domiciliëring is geweigerd, wat nu?
Weigert uw bank de automatische domiciliëring? Dan bieden we die automatisch een tweede keer aan.
Wordt die ook de tweede keer geweigerd? Dan moet u het openstaande bedrag zelf overschrijven met deze gegevens:
• Rekeningnummer: BE69 8260 0066 5778
• BIC: DEUTBEBE
• Mededeling: uw klantennummerU vindt uw klantennummer rechts bovenaan op uw contract.
-
Hoe krijg ik mijn facturen?
U krijgt uw factuur elke maand via de post en via mail, tenzij u dit anders hebt aangegeven.
Wenst u uw voorkeuren aan te passen? Mail ons: contract.sf@bmw.be.
-
Hoe betaal ik mijn facturen?
U betaalt via domiciliëring. U hoeft er dus niet elke maand aan te denken, de betaling gebeurt vanzelf.
Regelt u uw betalingen liever op een andere manier? Laat het ons weten:
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11 -
Op welke dag van de maand moet ik betalen?
Die datum vindt u op uw contract.
Vindt u het niet terug? Dan zoeken we het graag even voor u op:
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11Ter info:
Voor een financieringscontract (BMW Financiering en BMW Select) betaalt u de eerste keer exact een maand na de startdatum. En vanaf dan telkens voor de maand die net voorbij is.
Andere formules zijn huurcontracten: u betaalt dus bij het begin van de maand, telkens voor de maand die volgt.
-
Nog een vraag over betalingen?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Mijn contract.
-
Wat als ik over mijn maximumaantal kilometers ga?
Uw financieringscontract en/of onderhoudsprogramma is berekend volgens een:
• Maximumaantal maanden
• Maximumaantal kilometersBereikt u een van die twee? Dan bereikt u ook het einde van uw contract.
U kan dan kiezen:
• U krijgt een aangepast contract met meer kilometers en/of een langere looptijd.
• U laat uw contract stopzetten en betaalt de verbrekingskosten: lees hier alles over het stopzetten van uw financieringscontract. -
Mijn contract loopt af
We laten u op tijd weten wat er moet gebeuren.
Maar u kan hier ook alles rustig nalezen: ga naar Einde contract. -
Ik wil mijn contract aanpassen.
Welk contract wil u aanpassen?
• Financieringscontract
• Onderhoudsprogramma
Een verzekering kan u niet aanpassen.Financieringscontract aanpassen
Wat zijn de voorwaarden?Volgende producten kunnen niet aangepast worden:
BMW financiering (professioneel en particulier), BMW Select.Voor andere producten kunnen de volgende parameters aangepast worden:
• Looptijd
• Kilometers
• Restwaarde (indien van toepassing)
Wil u iets toevoegen?Dan zijn er wel voorwaarden:
• U kan alleen een onderhoudsprogramma toevoegen als uw wagen:
o Max. 3 maanden geleden voor het eerst ingeschreven is
o Nog geen onderhoud kreeg
o Minder dan 30.000 kilometers reed• U kan alleen een verzekeringspakket toevoegen als uw wagen:
o Volgens onze inspectie in perfecte staat isHoeveel kost het?
U betaalt geen administratieve kosten.
U betaalt uiteraard wel een nieuw maandbedrag volgens wat u liet aanpassen of toevoegen.Hoe vraagt u het aan?
• Vertel uw BMW Partner wat u wil laten aanpassen
• U krijgt een offerte van BMW Financial Services
• Zodra wij die ondertekend terugkrijgen, passen we uw contract aanTip: hebt u ook een onderhoudsprogramma? Denk eraan om ook daar uw looptijd en kilometers aan te passen.
Onderhoudsprogramma aanpassen
Wat zijn de voorwaarden?
Er zijn geen voorwaarden.
Dit kan u aanpassen in uw onderhoudsprogramma wanneer u wil:
• Looptijd
• KilometersHoeveel kost het?
U betaalt geen administratieve kosten.
U betaalt uiteraard wel een nieuw maandbedrag volgens wat u liet aanpassen.Hoe vraagt u het aan?
Contacteer ons voor een simulatie:
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
-
Ik wil mijn contract vroeger stopzetten.
Wil u uw wagen sneller afbetalen, uw onderhoudsprogramma stopzetten of veranderen van verzekeraar?
U kan al onze contracten vroeger stopzetten:
• Financieringscontract
• Onderhoudsprogramma (onder bepaalde voorwaarden)
• VerzekeringTip: hou er wel rekening mee dat er telkens kosten bij horen.
Tip: hebt u naast een financieringscontract ook een onderhoudsprogramma en/of verzekering? Denk eraan dat u ook die contracten op tijd stopzet.
Financieringscontract vroeger stopzetten
Wat zijn de voorwaarden?
Er zijn geen voorwaarden. U kan uw financieringscontract vroeger afbetalen wanneer u wil.
Hoeveel kost het?
U betaalt altijd nog een laatste bedrag als u uw contract vroeger stopzet.
Uw laatste bedrag bestaat uit een aantal onderdelen:
• Altijd: verbrekingsvergoeding of ‘wederbeleggingsvergoeding’
• Soms: herberekening maximumaantal kilometers: sommige contracten zijn berekend volgens een bepaald aantal kilometers over een bepaalde looptijd. Stopt u uw contract vroeger? Dan berekenen we dat maximumaantal kilometers pro rata.Stel: u zou 100.000 kilometers doen op 4 jaar, maar u stopt uw contract na 2 jaar? Dan is uw maximumaantal 50.000 kilometers. Reed u meer of minder kilometers? Dan moet u extra betalen of krijgt u geld terug.
• Soms: resterende maandbedragen: bij een financiering is uw totale bedrag verspreid over de volledige looptijd. Dus stopt u dat vroeger? Dan is een deel nog niet afbetaald.
• Soms: restwaarde: als u uw wagen wil overkopenWat precies in uw laatste bedrag zit, hangt af van uw contract:
• BMW Financiële renting, BMW Financiële leasing:
o Verbrekingsvergoeding
o Restwaarde, als u de wagen wil overkopen
• BMW Financiering en BMW Select:
o Verbrekingsvergoeding
o Restwaarde (bij BMW Select enkel als u de wagen wil overkopen)
• BMW Huur lange termijn en BMW All-in Private Lease:
o Verbrekingsvergoeding
Hoe vraag ik het aan?
Contacteer ons voor een simulatie
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11
Onderhoudsprogramma vroeger stopzetten
Wat zijn de voorwaarden?
U kan uw onderhoudsprogramma alleen vroeger stopzetten in deze gevallen:
• U verkoopt uw wagen
• Uw wagen is gestolen of total loss
• De contractant is overledenHoeveel kost het?
U betaalt geen administratieve kosten.
Er volgt wel nog een afrekening op basis van het aantal kilometers.
Reed u meer of minder kilometers dan geschat volgens uw contract? Dan moet u voor die extra kilometers bijbetalen, of u krijgt geld terug als u er minder reed.Hoe vraag ik het aan?
Verzamel de bewijsstukken (van verkoop, diefstal, total loss of overlijden) en contacteer ons:
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11Verzekering vroeger stopzetten
Wat zijn de voorwaarden?
Er zijn geen voorwaarden. U moet het wel via aangetekend schrijven aanvragen.
Hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
Hoeveel kost het?
Dit is gratis.
Hoe vraag ik het aan?
• Laat ons weten dat u uw verzekering wil stopzetten via aangetekend schrijven op dit adres:
BMW Financial Services
Lodderstraat 16
2880 Bornem• Doe dit ten laatste 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag van uw verzekeringscontract.
• Zodra we uw aangetekend schrijven ontvangen, sturen we u het document ‘Aanhangsel van Schuldvordering’: vul dit in en laat dit ondertekenen door de nieuwe verzekeraar.
• Zodra we uw ‘Aanhangsel van Schuldvordering’ correct hebben ontvangen, verwijderen we de verzekering uit uw contract.Uitzondering: had u net een schadegeval?
Dan kan u uw verzekering heel eenvoudig stopzetten via mail of telefoon:
• insurance.fs@bmw.be
• +32 3 890 51 11Hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
-
Ik wil mijn contract overdragen.
Welk contract wil u overdragen?
• Financieringscontract
• Onderhoudsprogramma
Een verzekering kan u niet overdragen. U kan uw verzekering wel stopzetten en dan een nieuwe openen.Financieringscontract overdragen
Wat zijn de voorwaarden?
Volgende producten kunnen niet overgedragen worden:
BMW financiering (professioneel en particulier), BMW Select.
U kan uw financieringscontract overdragen als:
• Jullie alle twee btw-plichtig zijn
• U dit ten laatste 6 maanden voor het einde van het contract aanvraagtHoeveel kost het?
• Voor de oorspronkelijke klant: 50 euro
• Voor de nieuwe klant: 200 euroHoe vraag ik het aan?
U moet hiervoor een document invullen en ondertekenen. Daarna onderzoeken wij de kredietwaardigheid van de nieuwe klant.
Tip: hebt u ook een onderhoudsprogramma? Denk eraan om dat mee over te dragen als u dat wil.
Onderhoudsprogramma overdragen
Wat zijn de voorwaarden?
U kan uw onderhoudsprogramma overdragen als:
• Ook de wagen van eigenaar verandert
• U dit ten laatste 6 maanden voor het einde van het onderhoudsprogramma aanvraagtHoeveel kost het?
50 euro administratieve kosten.Hoe vraag ik het aan?
Contacteer ons:
• contract.sf@bmw.be
• +32 3 890 51 11Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
-
Ik wil de algemene voorwaarden van mijn contract raadplegen.
BMW Service Inclusive
BMW Select en BMW Financiering voor particulieren
BMW Private Lease Flex- Vanaf 28/05/2014
- Vanaf 13/07/2016
- Vanaf 01/09/2016
- Vanaf 15/12/2016
- Vanaf 29/05/2018
- Vanaf 01/12/2019
BMW Financiële renting, BMW Financiêle Leasing, BMW Huur lange Termijn en BMW Financiering voor professionelen -
Nog een vraag over uw contract?
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
CONTACT
Financial Services
• Mail ons: contract.sf@bmw.be
• Of bel ons: +32 3 890 51 11
(Elke werkdag van 8.30 tot 18.00 u.)
Tip: hou uw klantennummer bij de hand. Dan kunnen we u nog sneller helpen.
-
Iets fout of onduidelijk op deze pagina? Meld het ons.