Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

DE BMW PLUG-IN-HYBRIDES.
Het beste van twee werelden.
Ontdek met ons de wereld van de BMW plug-in-hybrides:
- Maximale flexibiliteit met de combinatie van een benzinemotor en een elektromotor
- Perfect voor uw individuele eisen en behoeften in het dagelijks leven
- Maximale efficiëntie dankzij intelligente energieverdeling en automatisch wisselen tussen de aandrijvingen
Goed om weten: plug-in hybrides besteld tot en met 30/06/2023 behouden de maximale fiscale aftrekbaarheid voor de gehele gebruikstermijn (voor zolang de eigenaar hetzelfde blijft). Voor plug-in hybrides besteld vanaf 1 juli 2023 wordt de maximale aftrekbaarheid stapsgewijs afgebouwd naar 75% in 2025, 50% in 2026, 25% in 2027 en tot slot 0% in 2028. Bestel daarom vóór 1 juli 2023 uw plug-in hybride.
Bestelling moet uiterlijk 30 juni 2023 rond zijn. Dit betekent :
- Bestelformulier opgesteld en ondertekend uiterlijk 30 juni 2023 door de verkoper en de koper-belastingplichtige van het voertuig indien zij niet voor een lease-formule kiezen;
- Leasingovereenkomst ondertekend uiterlijk 30 juni 2023 door de verhuurder en de huurder-belastingplichtige indien zij besluiten een leasingovereenkomst aan te gaan.
EEN BMW PLUG-IN-HYBRIDE PAST PERFECT BIJ UW LEVENSSTIJL.

- Maximale flexibiliteit – ideaal voor bestuurders die de grootst mogelijke flexibiliteit wensen
- Perfect voor uw individuele eisen en behoeften in het dagelijkse leven door de combinatie van benzinemotor en elektromotor
- Groeiend wagenpark van BMW plug-in-hybrides biedt een maximum aan veelzijdigheid en individualiteit voor elke levensstijl
ONZE PLUG-IN-HYBRIDES: ONTDEK DE UWE.












BMW X5 xDRIVE50e.
De BMW X5 xDrive50e plug-in-hybride overtuigt met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 110 km en een stroomverbruik van 27,0–22,9 kWh/100 km (WLTP).
BMW XM.
De BMW XM overtuigt met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 82–88 km en een stroomverbruik van 30,1–28,9 kWh/100 km (WLTP)*.
*Voorlopige waarden
BMW X1 xDRIVE30e.
De BMW X1 xDrive30e plug-in-hybride overtuigt met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 82 km en een stroomverbruik van 20,9–18,0 kWh/100 km (WLTP).
BMW M760e xDRIVE.
De BMW M760e xDrive plug-in-hybride overtuigt met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 77–85 km en een brandstofverbruik van 1,3–1,0 l/100 km (WLTP).
BMW 750e xDRIVE.
De BMW 750e xDrive plug-in-hybride overtuigt met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 83–87 km en een brandstofverbruik van 1,1–1,0 l/100 km (WLTP).
BMW 2 REEKS ACTIVE TOURER PLUG-IN-HYBRIDES.
De BMW 2 Reeks Active Tourer plug-in-hybrides BMW 225e xDrive en BMW 230e xDrive overtuigen met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 93 km en een stroomverbruik van 15,9–14,2 kWh/100 km (WLTP).
BMW 3 REEKS BERLINE PLUG-IN-HYBRIDES.
De BMW 3 Reeks Berline plug-in-hybrides BMW 320e, BMW 330e en BMW 330e xDrive overtuigen met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 62 km en een stroomverbruik van 18,7–15,8 kWh/100 km (WLTP).
BMW 3 REEKS TOURING PLUG-IN-HYBRIDES.
De BMW 3 Reeks Touring plug-in-hybrides BMW 320e, BMW 320e xDrive, BMW 330e en BMW 330e xDrive overtuigen met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 61 km en een stroomverbruik van 19,2–16,1 kWh/100 km (WLTP).
BMW 5 REEKS BERLINE PLUG-IN-HYBRIDES.
De BMW 5 Reeks Berline plug-in-hybrides BMW 520e, BMW 530e, BMW 530e xDrive en BMW 545e xDrive overtuigen met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 61 km en een stroomverbruik van 19,3–16,2 kWh/100 km (WLTP).
BMW 5 REEKS TOURING PLUG-IN-HYBRIDES.
De BMW 5 Reeks Touring plug-in-hybrides BMW 520e, BMW 530e en BMW 530e xDrive overtuigen met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 61 km en een stroomverbruik van 20,0–17,1 kWh/100 km (WLTP).
BMW X2 xDRIVE25e.
De BMW X2 xDrive25e plug-in-hybride overtuigt met een zuiver elektrisch rijbereik van maximum 54 km en een stroomverbruik van 15,6–15,0 kWh/100 km (WLTP).
VEELGESTELDE VRAGEN: DE BELANGRIJKSTE VRAGEN EN ANTWOORDEN OVER ONZE BMW PLUG-IN-HYBRIDES.
Wat is een plug-in-hybride?
Een plug-in-hybride (PHEV, Plug-in Hybrid Electric Vehicle) combineert een benzinemotor, een elektromotor en een hoogspanningsaccu – en daarmee het beste van twee werelden. Dat zorgt voor een lager brandstofverbruik en CO2-uitstoot. De samenwerking tussen beide systemen biedt bovendien extra prestaties en acceleratievermogen.
Een plug-in-hybride kan aan een stopcontact, een wallbox of een openbare laadpaal worden opgeladen (“plug in” = Engels voor “insteken”). De maximale efficiëntie van een plug-in-hybride wordt bereikt bij een volledig opgeladen accu, dus moet thuis of op het werk een oplaadmogelijkheid aanwezig zijn.
Het elektrische rijbereik om zuiver elektrisch te rijden bedraagt bij een volle accu bijvoorbeeld 66 kilometer bij de BMW 530e. Dankzij de technologische vooruitgang zal het elektrische rijbereik de komende jaren bovendien toenemen – zoals bij alle wagens met een hoogspanningsaccu. Bij het recupereren, dus telkens wanneer u het gaspedaal loslaat, wordt kinetische energie omgezet in elektrische energie en in de accu opgeslagen – zo wint u nog eens kilometers elektrisch rijbereik.
Als onderdeel van de “Power of Choice”-strategie biedt BMW klanten een grote selectie aan plug-in-hybrides als bewuste keuze voor deze bijzonder efficiënte aandrijving.
Een plug-in-hybride is ideaal voor bestuurders die de grootst mogelijke variabiliteit wensen: enerzijds een elektrische aandrijving voor dagelijks gebruik, zoals voor kostengeoptimaliseerd en duurzaam pendelverkeer naar het werk. Regelmatige, zich herhalende woon-werkroutes van middellange afstand, waarbij de meeste kilometers elektrisch worden afgelegd, zijn ideaal. Anderzijds bieden de wagens een maximaal rijbereik en flexibiliteit voor lange trajecten, zoals weekenduitstapjes met het hele gezin.
Welke voordelen biedt een plug-in-hybride?
De bestuurder van een plug-in-hybride profiteert van onder meer een vrijwel geruisloze rijervaring in de zuiver elektrische modus en van extra acceleratievermogen dankzij de elektromotor.
Veel plug-in-hybride-eigenaars slagen er nu al in om het grootste deel van hun trajecten elektrisch af te leggen. Want vaak zijn de dagelijkse trajecten duidelijk korter dan 50 kilometer. Afhankelijk van het persoonlijke stroomtarief levert dat vandaag al duidelijke kostenbesparingen op in vergelijking met een klassieke verbrandingsmotor. Het comfort van een groot rijbereik hoeft bij een plug-in-hybride niet te worden opgeofferd: bij onvoldoende acculading of -capaciteit wordt de verbrandingsmotor automatisch naargelang de behoefte ingeschakeld.
Deze categorie van wagens doet, afhankelijk van het land, ook financieel een goede zaak: dankzij directe subsidies voor elektrische wagens en indirect door goedkopere belastingen dankzij de lagere CO2-uitstoot.
Waarop moet ik letten bij het opladen van mijn plug-in-hybride?
Een plug-in-hybride kan aan een stopcontact, een wallbox of een openbare laadpaal worden opgeladen (“plug in” = Engels voor “insteken”). Voor onderweg hebt u de laadkabel voor publiek opladen (mode 3) nodig, die in Europa inbegrepen is (het aanbod is afhankelijk van de markt). De maximale efficiëntie van een plug-in-hybride wordt bereikt bij een volledig opgeladen accu, dus moet thuis of op het werk een oplaadmogelijkheid aanwezig zijn. Laad uw BMW plug-in-hybride zo vaak mogelijk op om zo de elektrische aandrijving ten volle te benutten.
Welke factoren beïnvloeden het vermogen van de hoogspanningsaccu van mijn plug-in-hybride?
Een belangrijke externe factor die het vermogen en de capaciteit van een accu beïnvloedt is de temperatuur. U kent het zeker al van uw gsm-batterij: bij koude en warme temperaturen zijn de prestaties beperkt. Daarom is het vooral in de winter belangrijk om de BMW tijdens het opladen op voorhand in een perfecte toestand te brengen, d.w.z. de accu en het interieur te verwarmen. Of in de zomer juist te koelen. Zo bespaart u niet alleen energie tijdens de rit, maar heeft de accu bij vertrek ook al de optimale temperatuur waardoor hij efficiënter werkt. Bovendien minimaliseren geoptimaliseerde werkingsstrategieën in uw wagen de temperatuurinvloeden zo veel mogelijk. En wist u het al: de opslagcapaciteit geeft ook informatie over uw beschikbaar rijbereik. Dat wordt niet alleen door de temperatuur beïnvloed, maar ook door verbruikers zoals de airconditioning, de belading en uw rijstijl.
Waarop moet ik letten wanneer mijn plug-in-hybride langer stilstaat of geparkeerd is?
Als u uw wagen bv. tijdens uw vakantie langere tijd parkeert, zijn er verschillende factoren die in principe een positief effect hebben op de levensduur van de accu: houd indien mogelijk een laadtoestand tussen 30 en 50 procent aan en plaats uw wagen in de zomer op een koele plaats of in de schaduw en in de winter in een garage. Bovendien mag de wagen bij langere stilstandtijden niet aangesloten zijn om op te laden.
Hoe haal ik het beste uit mijn plug-in-hybride?
In uw BMW plug-in-hybride ondersteunt de vooruitziende hybride aandrijving u om met actieve routegeleiding efficiënt op uw bestemming aan te komen. Gebruik daarom de functie van de actieve routegeleiding, ook wanneer u de weg al kent. Zo kan het gebruik van de beschikbare elektrische energie intelligent en naargelang uw route optimaal worden verdeeld, zodat o.a. in de bebouwde kom en in de omgeving van de bestemming elektrisch kan worden gereden. Bij een plug-in-hybride worden de bekende BMW rijmodi bovendien uitgebreid met de rijmodus HYBRID ECO PRO. Die biedt een verbeterde efficiëntie van aandrijvings-, comfort-, licht- en klimaatfuncties. Bijzonder aan deze modus is de Preview Assist. Hij toont op het Head-Up Display of de instrumentencombi op de situatie gebaseerde tips voor een efficiëntere rijstijl – hij raadt bijvoorbeeld aan alvast het gaspedaal te lossen als er een snelheidsbeperking aankomt. Een andere handige functie is de rijstijlanalyse, die in het voertuigmenu de efficiëntie van uw rijstijl analyseert en op basis daarvan tips geeft om nog efficiënter te rijden. In recente BMW wagens met hybride aandrijving (bv. BMW X5 xDrive45e) wordt u bovendien ondersteund door de adaptieve recuperatie wanneer u het gaspedaal loslaat. Met behulp van een intelligente en aan de situatie aangepaste regeling beslist de wagen zelfstandig over coasten of recuperatie. Voorliggers, snelheidsbeperkingen, rotonde, afslag of bebouwde kom – het systeem past de graad van vertraging optimaal aan de verkeerssituatie aan. Daardoor kan het gebruik van rempedaal gereduceerd en het rijcomfort verhoogd worden – en dat op een efficiënte manier.
ONTDEK MEER OVER DE VOORDELEN VAN DE BMW PLUG-IN-HYBRIDES IN DE VIDEO'S.





Laadstation.
BMW Wallbox
Flexible Fast Charger.
BMW Charging Card.
My BMW App & BMW Points.





BRANDSTOFVERBRUIK, STROOMVERBRUIK EN CO₂-EMISSIE.
BMW XM*:
Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 1,6–1,5
CO2-emissie gecombineerd WLTP in g/km: 36–33
Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 30,1–28,9*De gegevens zijn voorlopig
BMW M760e xDrive*:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd, WLTP): 1,2–1,1
CO2-emissie in g/km (gecombineerd, WLTP): 28–25*De gegevens zijn voorlopig
BMW 750e xDrive*:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd, WLTP): 1,1–1,0
CO2-emissie in g/km (gecombineerd, WLTP): 25–22*De gegevens zijn voorlopig
BMW 230e xDrive Active Tourer:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,4–1,1
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 30–22
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 20,0–17,9BMW 3 Reeks Berline plug-in-hybrides:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,0–1,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 44–29
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 18,7–15,8BMW 3 Reeks Touring plug-in-hybrides:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,1–1,4
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 48–31
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 19,2–16,1BMW 5 Reeks Berline plug-in-hybrides:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,2–1,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 51–30
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 19,3–16,2BMW 5 Reeks Touring plug-in-hybrides:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,2–1,5
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 51–35
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 20,0–17,1BMW X5 xDrive50e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,1–0,8
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 26–18
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 27,0–22,9BMW X1 xDrive30e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,0–0,7
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 23–16
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 20,9–18,0BMW X2 xDrive25e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,8–1,6
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 41–37
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 15,6–15,0BMW X3 xDrive30e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,6–2,0
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 59–44
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 30,3–25,7De officiële gegevens over stroomverbruik en elektrisch rijbereik werden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure en voldoen aan verordening (EU) 715/2007 in de geldende versie. De gegevens in de WLTP houden rekening met alle extra uitrustingen. Voor wagens met een nieuwe typegoedkeuring sinds 01/01/2021 bestaan de officiële gegevens enkel nog volgens WLTP. Meer informatie over de testprocedures NEDC en WLTP vindt u op www.bmw.com/wltp
Meer informatie over de officiële CO2-uitstoot en brandstofwaarden van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO2", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).