De website is momenteel niet volledig beschikbaar.

Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

Toegankelijkheidsverklaring.

BMW Belgium Luxembourg NV (hierna 'BMW' genoemd) actualiseert haar website voordurend zodat deze toegankelijk is volgens de regels van de Belgische toegankelijkheidswet die de Richtlijn (EU) 2019/ van het Europees Parlement en de Raad van 17 april 2019 betreffende de toegankelijkheidseisen voor producten en diensten omzet.

 

Deze toegankelijkheidsverklaring geldt voor het aanbod op de website www.bmw.be.

 

De richtlijn verplicht dienstverleners onder andere om e-commerce diensten zo te ontwerpen dat ze op de gebruikelijke manier toegankelijk en bruikbaar zijn voor mensen met een beperking, zonder bijzondere moeilijkheden en in principe zonder hulp van buitenaf.

 

Deze eisen zijn in meer detail vastgelegd in de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) volgens welke steeds de  nieuwste technologie in acht moet worden genomen. Naast de technische vereisten moeten dienstverleners volgens de wettelijke voorschriften  bepaalde informatie op een toegankelijke manier beschikbaar stellen.

Wat je kan verwachten en wat je moet weten om te begrijpen hoe het werkt.

BMW biedt op de website verschillende e-commerce diensten (hierna ‘diensten’ genoemd) aan waarmee klanten online producten en diensten kunnen kopen. Hieronder staan de beschikbare diensten beschreven.

 

Online content die niet bij de beschreven diensten wordt genoemd, is misschien (nog) niet helemaal toegankelijk gesteld.

Online voertuigen bestellen.

Het online bestellen van een voertuig begint op de startpagina van de BMW website. Afhankelijk van wat er beschikbaar is, kan je op verschillende manieren een voertuig bestellen:

Er zijn verschillende manieren om toegang te krijgen tot deze opties:
 

1. De zoekfunctie voor nieuwe en direct beschikbare BMW modellen of de zoekfunctie voor gebruikte voertuigen. Klanten kunnen zoeken naar nieuwe, jonge gebruikte of gebruikte voertuigen met specifieke configuraties. Zodra ze een voertuig hebben gekozen, kunnen ze deze reserveren, een offerte aanvragen voor een leasing, financieren of een offerte aanvragen, afhankelijk van de beschikbaarheid. Ze kunnen ook vergelijkbare voertuigen bekijken en/of een voertuig aan hun verlanglijstje toevoegen.                                                                                                                                                                                                                       

 

2. De individuele voertuigconfiguratie in de configurator. Nadat klanten een basisvoertuig gekozen hebben, kunnen ze een eigen configuratie maken op basis van dit voertuig. Ze kunnen het geconfigureerde voertuig reserveren, leasen, financieren of een offerte aanvragen. Ze kunnen ook hun instellingen opslaan, een overzicht bekijken en voertuigen bekijken die lijken op het voertuig dat ze hebben geconfigureerd.


De beslissing tussen reserveren, leasen of financieren maak je tijdens het afrekenen, nadat je een voertuig hebt gekozen.


Bij leasing of financiering moet je na het afrekenen een online aanvraag doen voor de financiële dienst. Deze online aanvraag vind je op de websites van BMW Financial Services.


Tijdens het afrekenen kunnen klanten aangeven dat ze hun auto willen inruilen bij deelnemende BMW inruilpartners en een vrijblijvende schatting krijgen door hun persoonlijke gegevens en voertuiggegevens in te voeren.


Je hebt een BMW gebruikersaccount (BMW ID) nodig om een voertuig te bestellen.

BMW Connected Drive.

Klanten kunnen in de BMW Connected Drive Shop digitale diensten voor hun auto uitkiezen. Ze kunnen diensten toevoegen voor een voertuig dat ze al hebben en deze online kopen. De aangeboden diensten hangen af van het voertuig van de klant en kunnen verschillen. Je hebt een BMW ID nodig en je voertuig moet aan de BMW ID gekoppeld zijn.

Accessoires en diensten.

In de BMW Online Store voor Accessories  kunnen klanten passende accessoires voor voertuigen zoeken in verschillende productcategorieën en een aanvraag indienen om het product te kopen bij een BMW partner.

 

Naast het voertuig kunnen klanten ook online accessoires en diensten kiezen via de website in de zoekfunctie configurator, afhankelijk van de beschikbaarheid.

Lifestyle.

De BMW lifestyle shop biedt klanten allerlei collecties en accessoires aan. Ze kunnen online artikelen zoeken in verschillende productcategorieën en met behulp van filters een aanvraag tot aankoop indienen bij een BMW partner.

Online afsprakenplanning.

Klanten kunnen een onderhoudsafspraak maken met een BMW Partner via de Service App door de gewenste individuele diensten voor een voertuig dat ze al hebben te selecteren en een afspraak te maken. Je hebt een BMW ID nodig en je voertuig moet aan de BMW ID gekoppeld zijn.

Testrit.

Klanten kunnen een testrit boeken in een voertuig van een gewenste modelreeks via Een testrit boeken, afhankelijk van de toepasselijke beschikbaarheid, door hun persoonlijke gegevens in te vullen en de gewenste datum en tijd te kiezen, afhankelijk van de toepasselijke beschikbaarheid, evenals de BMW partner waar ze de testrit willen maken. Je hebt een BMW ID nodig om een testrit te boeken.

BMW Loyalty program.

Klanten die in een van de hieronder genoemde voertuigen rijden, worden door hun BMW-dealer geregistreerd voor het BMW Loyalty Program. Na deze registratie ontvangen ze een link om hun account te activeren. De Loyalty Program klanten ontvangen de programma specifieke nieuwsbrieven, die linken bevatten met een verwijzing naar de BMW Loyalty websites, waar ze exclusieve ervaringen kunnen boeken. De betaling verloopt via MultiSafepay.

 

De specifieke websites en voertuigen zijn:

 

  • www.bmw-pure-emotions.be
  • BMW 7-Serie (tot 07/2022), BMW 8-Serie (tot 02/2022), BMW X5 (vanaf 08/2018), BMW X6 (vanaf 08/2019), BMW X5 M en BMW X6 M (vanaf 12/2019), BMW X7 (tot 07/2022), BMW iX.

 

  • www.bmwmleague.be
  • BMW M2, M3, M4, M5, X3 M, X4M, X5 M en X6 M (vanaf 12/2019), BMW M8 (tot 02/2022).

 

Voldoen aan toegankelijkheidseisen.

BMW Belgium Luxembourg werkt er voortdurend aan om haar website op verschillende manieren toegankelijk te maken en geschikt te maken voor gebruik via de nodige hulpmiddelen. Daarom worden de websites voortdurend ontwikkeld en bijgewerkt om te voldoen aan de technische regels van de Europese norm EN 301 549 en voldoen ze aan de succescriteria van de richtlijnen voor toegankelijkheid van webcontent (WCAG) 2.1, waarnaar wordt verwezen, op conformiteitsniveaus A en AA.

 

De relevante subpagina's van de website geven ook op een duidelijke manier de informatie die volgens de de Belgische toegankelijkheidswet nodig is.

Verantwoordelijke markttoezichthouder.

De Belgische markttoezichthouder voor de toegankelijkheid van producten en diensten :

 

Federale Overheidsdiensten (FOD) Economie

 

Voorgangstraat 50, 1210 Brussel

België

Feedback en contact.

Als je vragen of opmerkingen hebt over de toegankelijkheid van de websites van BMW Belgium Luxembourg , neem dan contact met ons op via: contact@bmw.be

Producten en diensten van BMW Financial Services Belgium NV.

Wat de producten en diensten van BMW Financial Services betreft verwijzen wij u graag verder naar de toegankelijkheidsverklaring over de producten en diensten van BMW Financial Services.

Update van de verklaring.

Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 28 juni 2025.