Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

DE ELEKTRISCHE BMW WAGENS
100% elektrisch. 100% rijplezier. 100% BMW.
Ontdek met ons de wereld van de elektrische BMW wagens:
• Vrijwel geruisloos voortglijden door de stad of over landelijke wegen
• Naadloze acceleratie vanuit stilstand
• Zuiver rijplezier – zonder uitlaatgassen en lokaal emissievrij
BELEEF ELEKTRISCH RIJPLEZIER IN DE VIDEO.

VIND UW ELEKTRISCHE BMW WAGEN.
BMW iX1 xDrive30.
- Aandrijving: volledig elektrisch
- Vermogen: tot 200 kW + 30 kW (272 pk + 41 pk)
- Acceleratie 0–100 km/u: 5,6 s
- Elektrisch rijbereik (WLTP): tot 439 km
- Volume bagageruimte: 490 l
- Laadtijd: in 29 min van 10% tot 80%
BMW i7 xDrive60.
- Aandrijving: volledig elektrisch
- Vermogen: tot 400 kW (544 pk)
- Acceleratie 0–100 km/u: 4,7 s
- Elektrisch rijbereik (WLTP): tot 625 km
- Volume bagageruimte: 500 l
BMW iX.
- Tot 425 km elektrisch rijbereik volgens WLTP (BMW iX xDrive40)
- In 10 minuten meer dan 95 km bijladen (BMW iX xDrive40 aan High Power Charging-stations)
- Stroomverbruik (BMW iX xDrive40): 21,0–19,3 kWh/100 km (WLTP)
BMW iX M60.
- Twee BMW M eDrive-motoren met elektrische vierwielaandrijving BMW xDrive
- Emotionele sound designed by BMW M IconicSounds Electric
- Adaptieve M ophanging met M luchtvering op 2 assen en Integral Active Steering
- 455 kW/619 pk*, 0–100 km/u in 3,8 s
- Tot 564 km rijbereik (WLTP)
- BMW iX1 xDrive30.
- BMW i7 xDrive60.
- BMW iX.
- BMW iX M60.
- BMW i4.
- BMW i4 M50.
- BMW iX3.
VEELGESTELDE VRAGEN: DE BELANGRIJKSTE VRAGEN EN ANTWOORDEN OVER ELEKTRISCHE BMW WAGENS.
Wat is een elektrische wagen?
Een zuiver elektrische wagen (BEV, Battery Electric Vehicle) rijdt uitsluitend met elektriciteit. Er is dus geen verbrandingsmotor die de wagen aandrijft. Die elektriciteit wordt opgeslagen in een accu. De capaciteit daarvan bepaalt het rijbereik van de elektrische wagen, d.w.z. de afstand die hij met één acculading kan afleggen.
Zuiver elektrische wagens zijn ideaal voor gebruikers die op het werk of thuis de accu van hun elektrische wagen kunnen opladen. Maar ook de uitbreiding van de openbare laadinfrastructuur wordt intensief gestimuleerd. Zo komen er in dichtbevolkte gebieden en langs de snelwegen voortdurend nieuwe laadstations bij. Dat omvat een groot aantal High Power Charging-stations voor ultrasnel laden tijdens reizen, bv. bij onze partner IONITY in Europa. Daarom worden ook lange ritten in de toekomst steeds eenvoudiger.
Welke voordelen heeft een elektrische wagen?
Een elektrische wagen biedt een volledig nieuwe, met emoties geladen rijervaring. U ervaart een fascinerende elektrische dynamiek dankzij het koppel dat direct vanaf stilstand beschikbaar is en een naadloze acceleratie. Tegelijkertijd zorgt de vrijwel geruisloze elektromotor voor een nieuw ontspannen rijgevoel.
Bovendien is een BEV in zijn daadwerkelijke gebruik (oftewel: lokaal) emissievrij en spaart hij daarmee het milieu zo goed mogelijk.
Andere voordelen van BEV’s zijn dat ze tot de hoogste categorie behoren voor stimuleringsmaatregelen en belastingvoordelen die in elk land gelden.Welke factoren beïnvloeden het vermogen van de hoogspanningsaccu van mijn wagen?
Een belangrijke externe factor die het vermogen en de capaciteit van een accu beïnvloedt is de temperatuur. U kent het zeker al van uw gsm-batterij: vooral bij zeer koude temperaturen zijn de prestaties beperkt. In uw wagen gaat het ook zo. De invloed van de temperatuur wordt echter beperkt door geoptimaliseerde werkingsstrategieën.
En wist u het al? De opslagcapaciteit geeft ook informatie over uw mogelijk beschikbaar rijbereik. Het rijbereik wordt niet alleen door de temperatuur beïnvloed, maar ook door energieverbruikers zoals de airconditioning, de belading en uw rijstijl.
Als u onderweg moet bijladen, wordt uw elektrische BMW wagen vanaf de invoering van de bestemming tot aan een DC-laadpaal* voorgeconditioneerd. Dat betekent dat de hoogspanningsaccu tot de bestemming bereikt is op een optimale bedrijfstemperatuur gebracht wordt. Daardoor wordt het laadvermogen tijdens het laden verhoogd en de laadtijd verkort.
* Enkel relevant voor elektrische BMW wagens.Waarop moet ik letten wanneer mijn elektrische wagen langer stilstaat of geparkeerd is?
Als u uw wagen bv. tijdens uw vakantie langere tijd parkeert, zijn er verschillende factoren die in principe een positief effect hebben op de levensduur van de accu: houd indien mogelijk een laadtoestand tussen 30 en 50 procent aan en plaats uw wagen in de zomer op een koele plaats of in de schaduw en in de winter in een garage. Bovendien mag de wagen bij langere stilstandtijden niet aangesloten zijn om op te laden.
ONTDEK MEER OVER DE VOORDELEN VAN ELEKTRISCHE BMW WAGENS IN DE VIDEO'S.







Veelzijdig rijplezier.
Rijdynamiek in de nieuwe BMW i7.
Sportieve elektrische prestaties.
Elektriserend rijplezier.
BMW eDrive-technologie van de vijfde generatie.
Hoogspanningsaccu.
My BMW App & BMW Charging.







ONTDEK HET RIJBEREIK VAN UW BMW.
iX xDrive40
404 - 435 NEDC 0 g/km CO2iX xDrive50
587 - 632 NEDC 0 g/km CO2iX M60
501 - 566 NEDC 0 g/km CO2iX3
453 - 461 NEDC 0 g/km CO2
iX xDrive40
404 - 435 km NEDC 0 g/km CO2Model selectereniX xDrive50
587 - 632 km NEDC 0 g/km CO2Model selectereniX M60
501 - 566 km NEDC 0 g/km CO2Model selectereniX3
453 - 461 km NEDC 0 g/km CO2Model selecteren
Verwacht rijbereik kon niet berekend worden.
Verwacht rijbereik kon niet berekend worden.
Door Google Maps te gebruiken, zijn websitegebruikers onderworpen aan de Aanvullende Servicevoorwaarden van Google Maps / Google Earth (inclusief het Privacybeleid van Google).
Zie Aanvullende servicesvoorwaarden van Google Maps en Privacybeleid van Google .
VEELGESTELDE VRAGEN: VRAGEN & ANTWOORDEN OVER HET RIJBEREIK VAN ELEKTRISCHE BMW WAGENS.
Waarom varieert het rijbereik?
Het rijbereik van een elektrische wagen hangt van verschillende factoren af, zoals de rijstijl, de wegomstandigheden, de uitrusting van de wagen, de weersomstandigheden en het laadvermogen.
Hoe beïnvloedt mijn rijstijl het rijbereik van mijn elektrische wagen?
Net als bij een wagen met een conventionele aandrijving beïnvloedt de rijstijl ook bij de elektrische wagen het rijbereik. Algemeen geldt: een vooruitziende en ontspannen-gelijkmatige rijstijl optimaliseert uw rijbereik. Als u bijvoorbeeld op de snelweg uw snelheid vermindert, kunt u daardoor uw rijbereik merkbaar vergroten. Bij het recupereren, dus telkens wanneer u het gaspedaal loslaat, wordt kinetische energie omgezet in elektrische energie en in de accu opgeslagen – zo wint u nog eens kilometers rijbereik.
Welke factoren beïnvloeden het rijbereik van een elektrische wagen?
Hoge gemiddelde snelheden (zoals op de snelweg) reduceren het rijbereik het sterkst, terwijl de lagere snelheid in het stadsverkeer en een verhoogde recuperatie het rijbereik vergroten (in tegenstelling tot wagens met verbrandingsmotor). Bovendien vermindert het rijbereik bij lage temperaturen door de verwarming en bij hoge temperaturen door de airconditioning. Wat de opties betreft verkleint de keuze voor grotere bandencombinaties in de regel eveneens het rijbereik (wanneer het aerodynamische nadeel niet door een meer gesloten velgdesign gecompenseerd wordt). Ook de rolweerstandsklasse van de banden is relevant voor het rijbereik, die bv. zakt door het gebruik van een winterband in vergelijking met een label-A-zomerband.
Algemene gegevens en waarden van het rijbereik in deze indicator.
Het in de modelselectie vermelde rijbereik is gebaseerd op de WLTP-testcyclus (Worldwide Harmonized Light-Duty Test Procedure).
WLTP maakt het mogelijk om het rijbereik te berekenen rekening houdend met vooraf gedefinieerde rijomstandigheden. WLTP vertrekt van een defensieve rijstijl met een mix van wegen bestaande uit stadstraten, secundaire wegen en snelwegen.
Met de rijbereikweergave kunt u het rijbereik in de voor u kenmerkende rijomstandigheden inschatten. De buitenste cirkel vertegenwoordigt de berekende waarde voor het rijbereik op basis van lineaire afstanden (niet de werkelijke wegenkaart), terwijl de binnenste cirkel de berekende waarde -30% weergeeft om rekening te houden met de reële afstanden.
VEELGESTELDE VRAGEN: VRAGEN EN ANTWOORDEN OVER LEASING EN FINANCIERING VAN ELEKTRISCHE WAGENS.
Wat zijn de voordelen van leasing of financiering van elektrische wagens?
Leasing:
- de klant moet zich na afloop van het leasingcontract niet om de verkoop van de elektrische wagen bekommeren.
- de klant kan verschillende services zoals BMW Serenity bijboeken.
Financiering:
- de klant is eigenaar van de elektrische wagen.
- de klant kan de elektrische wagen in vergelijking met leasing gedurende langere tijd financieren.
Is de verzekering inbegrepen bij leasing of financiering van elektrische wagens?
Bij leasing ja, bij financiering nee > er bestaat echter een mogelijkheid om bij financiering een contract af te sluiten via de verzekeringspartner van BMW.
Wordt leasing of financiering van een elektrische wagen gesubsidieerd door overheidssteun?
Specifiek per land. De meeste landen bieden intussen overheidssteun voor elektrische wagens. Vaak worden naast de staatssteun ook bijkomende gemeentelijke subsidies aangeboden.
Bestaan er fiscale voordelen bij leasing of financiering van elektrische wagens?
Specifiek per land. Ja, in sommige landen worden fiscale voordelen aangeboden, zoals het wegvallen van de verkeersbelasting.
Wordt bij BMW leasing of financiering van elektrische wagens zonder voorschot aangeboden?
Specifiek per land. In de meeste landen zijn leasing- of financieringscontracten zonder voorschot mogelijk.
Stroomverbruik en CO₂-emissie.
BMW i7 xDrive60:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd, WLTP): 19,6–18,4
Elektrisch rijbereik in km (WLTP): 591–625
CO2-emissie in g/km: 0
BMW iX xDrive50:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 21,4–19,8
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
BMW iX xDrive40:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 21,0–19,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
BMW iX M60:
Energieverbruik kWh/100 km (WLTP): 24,7–21,9*
Elektrisch rijbereik in km (WLTP): 501–564*
CO2-emissie in g/km: 0
BMW i4 M50:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,5–18,0
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
BMW i4 eDrive40:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 19,1–16,1
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
BMW i4 eDrive35:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 15,8
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
BMW iX3:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 18,9–18,5
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
BMW iX1 xDrive30:
Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 1,0–0,7
CO2-emissie gecombineerd WLTP: 23–16
Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,9–18,0
BMW i3:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 16,3–15,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
BMW i3s:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 16,6–16,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
BMW 230e xDrive Active Tourer:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,4–1,1
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 30–22
Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km: 20,0–17,9
BMW 3 Reeks Berline plug-in-hybrides:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,9–1,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 44–30
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 18,7–16,1
BMW 3 Reeks Touring plug-in-hybride:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,2–1,4
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 49–31
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 19,5–16,2
BMW 5 Reeks Berline plug-in-hybride:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,2–1,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 51–30
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 19,4–16,2
BMW 5 Reeks Touring plug-in-hybride:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,3–1,5
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 52–35
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 20,1–17,0
BMW 7 Reeks plug-in-hybride:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,5–1,8
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 57–41
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 20,1–17,9
BMW X5 xDrive45e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,7–1,2
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 40–27
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 27,7–24,3
BMW X1 xDrive25e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,1–1,7
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 47–39
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 15,7–15,0
BMW X2 xDrive25e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,0–1,7
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 44–38
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 15,4–14,9
BMW X3 xDrive30e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,6–2,0
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 59–44
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 30,3–25,7
** Elektrische aandrijving tot 397 kW, bij een tijdelijke verhoging van het vermogen <10 seconden tot 455 kW.
De officiële gegevens over stroomverbruik en elektrisch rijbereik werden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure en voldoen aan verordening (EU) 715/2007 in de geldende versie. De gegevens in de WLTP houden rekening met alle extra uitrustingen. Voor wagens met een nieuwe typegoedkeuring sinds 01/01/2021 bestaan de officiële gegevens enkel nog volgens WLTP. Meer informatie over de testprocedures NEDC en WLTP vindt u op www.bmw.com/wltp
Meer informatie over de officiële CO2-uitstoot en brandstofwaarden van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO2", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).
Stroomverbruik en CO₂-emissie.
BMW i7 xDrive60*:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd, WLTP): 19,6–18,4
Elektrisch rijbereik in km (WLTP): 591–625
CO2-emissie in g/km: 0*De gegevens zijn voorlopig
BMW iX xDrive50:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 21,4–19,8
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0BMW iX xDrive40:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 21,0–19,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0BMW iX M60:
Energieverbruik kWh/100 km (WLTP): 24,7–21,7*
Elektrisch rijbereik in km (WLTP): 499–561*
CO2-emissie in g/km: 0BMW i4 M50:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 22,5–18,0
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0BMW i4 eDrive40:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 19,1–16,1
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
BMW i4 eDrive35:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 15,8
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0BMW iX3:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 18,9–18,5
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0BMW iX1 xDrive30:
Brandstofverbruik gecombineerd WLTP in l/100 km: 1,0–0,7
CO2-emissie gecombineerd WLTP: 23–16
Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100 km: 20,9–18,0BMW i3:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 16,3–15,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0BMW i3s:
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 16,6–16,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0BMW 230e xDrive Active Tourer:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,4–1,1
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 30–22
Stroomverbruik gecombineerd in kWh/100 km: 20,0–17,9BMW 3 Reeks Berline plug-in-hybrides:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,9–1,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 44–30
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 18,7–16,1BMW 3 Reeks Touring plug-in-hybride:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,2–1,4
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 49–31
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 19,5–16,2BMW 5 Reeks Berline plug-in-hybride:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,2–1,3
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 51–30
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 19,4–16,2BMW 5 Reeks Touring plug-in-hybride:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,3–1,5
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 52–35
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 20,1–17,0BMW 7 Reeks plug-in-hybride:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,5–1,8
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 57–41
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 20,1–17,9BMW X5 xDrive45e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 1,7–1,2
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 40–27
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 27,7–24,3BMW X1 xDrive25e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,1–1,7
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 47–39
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 15,7–15,0BMW X2 xDrive25e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,0–1,7
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 44–38
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 15,4–14,9BMW X3 xDrive30e:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,6–2,0
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 59–44
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 30,3–25,7* Energieverbruik en rijbereik gemeten volgens de WLTP-testcyclus.
** Elektrische aandrijving tot 397 kW, bij een tijdelijke verhoging van het vermogen <10 seconden tot 455 kW.
De officiële gegevens over stroomverbruik en elektrisch rijbereik werden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure en voldoen aan verordening (EU) 715/2007 in de geldende versie. De gegevens in de WLTP houden rekening met alle extra uitrustingen. Voor wagens met een nieuwe typegoedkeuring sinds 01/01/2021 bestaan de officiële gegevens enkel nog volgens WLTP. Meer informatie over de testprocedures NEDC en WLTP vindt u op www.bmw.com/wltp
Meer informatie over de officiële CO2-uitstoot en brandstofwaarden van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO2", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).