De website is momenteel niet volledig beschikbaar.

Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

De voordelen en effecten van elektrische wagens.

Kostenbesparingen. Dagelijkse voordelen. Impact op het milieu.

iX xDrive60: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100¹: 21–17,9; elektrische actieradius, WLTP in km²: 597–701

De vermelde waarden zijn bepaald volgens de voorgeschreven WLTP-meetmethode. De werkelijke waarden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals belading, rijstijl, route, weer, nevengebruikers (inclusief airconditioning), banden, accustatus.

De kostenvoordelen van elektrische wagens.

Elektrische wagens zijn al lang meer dan alleen een investering in de toekomst. Vandaag bieden ze al een hele resem voordelen en met elke nieuwe modelgeneratie komen er daar alleen maar bij. Een elektrische wagen is duurder in aanschaf dan een wagen met verbrandingsmotor van vergelijkbare grootte. Over de hele levensduur liggen de totale kosten echter een stuk lager.

Twee mensen kijken naar een laptop. Ze zitten comfortabel op de bank

Leasing, financiering, services en verzekering.

Uw nieuwe volledig elektrische BMW binnen handbereik. Breid uw leasing- of financieringsaanbod op maat uit met aantrekkelijke services en verzekeringen in één pakket. 

All in. Simply smart. BMW Financial Services

De dagelijkse voordelen van elektrische wagens.

Vooral in de stad wordt het steeds eenvoudiger om u te verplaatsen met een elektrische BMW. Busstroken worden steeds vaker opengesteld voor privéverkeer. Parkeertarieven zijn meestal lager of worden zelfs achterwege gelaten.

De schematische tekening van een accu van een elektrische BMW

Accu’s met indrukwekkende levensduur.

De accu van een elektrische wagen is met de nodige zorg ontwikkeld. De levensduur van de accu van uw elektrische wagen kan positief worden beïnvloed door uw eigen rijgedrag. Bijvoorbeeld door het aanbevolen laadniveau van 10-80 % aan te houden. Dankzij een slim warmtebeheer wordt de accu op zijn optimale gebruikstemperatuur gebracht om oververhitting te voorkomen.

Een elektrische BMW rijdt over een groene weg

Vrije toegang tot milieuzones.

Alleen auto's die aan bepaalde emissienormen voldoen, mogen in lage-emissiezones rijden. Volledig elektrische modellen van BMW mogen daar vrij rijden, mits ze aan de geldende vereisten voldoen.

De milieu-impact van elektrische wagens.

De voordelen van recuperatie bij een elektrische wagen.

Regeneratief remmen staat ook bekend als recuperatie. Hierdoor wordt de bewegingsenergie van het remmen in elektrische energie omgezet. Afhankelijk van het rijgedrag en het routeprofiel vergroot dit het rijbereik van een elektrische wagen. Een ander voordeel is dat ook de belasting door slijtage van remstofdeeltjes lager is.

i5 M60 xDrive Berline: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100¹: 19,5–17,1; elektrische actieradius, WLTP in km: 471–540

De vermelde waarden zijn bepaald volgens de voorgeschreven WLTP-meetmethode. De werkelijke waarden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals belading, rijstijl, route, weer, nevengebruikers (inclusief airconditioning), banden, accustatus.

Het is efficiënter.

Een rode BMW rijdt over een weg in een dor landschap

Het rendement geeft aan welk aandeel van de toegevoerde energie daadwerkelijk in voortbeweging wordt omgezet. Als rekening wordt gehouden met de voorgeschreven EU-rijcyclus (WLTP) en verliezen tijdens het opladen en ontladen van de accu, dan bedraagt het rendement van een elektrisch aandrijfsysteem van de huidige generatie BMW ongeveer 75 %.

Een blauwe BMW rijdt langs een kustlandschap. De BMW is van voren te zien

Bij de werking van een elektrische BMW wordt dus ongeveer 75% van de geladen energie daadwerkelijk gebruikt voor de voortbeweging. Onder vergelijkbare omstandigheden ligt het rendement van een verbrandingsmotor rond 33%. Het rendementsverlies in een verbrandingsmotor wordt veroorzaakt door warmteverlies.

Vragen en antwoorden over de voordelen van elektrische wagens.

Over elektromobiliteit.

Verplichte juridische informatie.

iX xDrive60²: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100¹: 21–17,9; elektrische actieradius, WLTP in km: 597–701

i5 M60 xDrive Berline²: Verbruik elektrisch, gecombineerd WLTP in kWh/100¹: 19,5–17,1; elektrische actieradius, WLTP in km: 471–540

¹ De officiële gegevens over brandstofverbruik, CO₂-emissie, stroomverbruik en elektrische actieradius werden berekend op basis van de voorgeschreven testprocedure en voldoen aan verordening (EU) 715/2007 in de geldende versie. De WLTP-waarden houden rekening met alle extra uitrustingen (in dit geval van de Duitse markt). Voor wagens met een nieuwe typegoedkeuring sinds 01/01/2021 bestaan de officiële gegevens enkel nog volgens WLTP. Bovendien verdwijnen de NEDC-waarden vanaf 1 januari 2023 uit de conformiteitsattesten overeenkomstig EU-verordening 2022/195. Meer informatie over de testprocedures NEDC en WLTP vindt u op  www.bmw.com/wltp.  

Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële specifieke CO₂-uitstoot van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids over het brandstofverbruik, de CO₂-uitstoot en het stroomverbruik van nieuwe personenauto’s", die gratis te verkrijgen is bij elk verkooppunt of bij de Deutschen Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth Hirth Str. 1, 73760 Ostfildern Scharnhausen en op  https://www.dat.de/co2/ . 

² De vermelde waarden zijn bepaald volgens de voorgeschreven WLTP-meetmethode. De werkelijke waarden zijn afhankelijk van verschillende factoren, zoals belading, rijstijl, route, weer, nevengebruikers (inclusief airconditioning), banden, accustatus.