MEER WENDBAARHEID. MINDER WEERSTAND.

Aerodynamica

MEER WENDBAARHEID. MINDER WEERSTAND.

Aerodynamica

Goede ideeën hoeven niet altijd ingewikkeld te zijn: door doelgerichte aerodynamische maatregelen, zoals Air Vent Control, de actieve achterspoiler of het Air Curtain in de voorschort, haalt uw BMW een geoptimaliseerde luchtweerstandscoëfficiënt. Dat heeft een positieve invloed op de efficiëntie en rijstabiliteit en verlaagt het geluidsniveau in het interieur.

MEER WENDBAARHEID. MINDER WEERSTAND.Aerodynamica

Goede ideeën hoeven niet altijd ingewikkeld te zijn: door doelgerichte aerodynamische maatregelen, zoals Air Vent Control, de actieve achterspoiler of het Air Curtain in de voorschort, haalt uw BMW een geoptimaliseerde luchtweerstandscoëfficiënt. Dat heeft een positieve invloed op de efficiëntie en rijstabiliteit en verlaagt het geluidsniveau in het interieur.

ACTIVE AIR STREAM NIEREN.

De Active Air Stream nieren weten wanneer de motor, de remmen en de andere onderdelen lucht nodig hebben en openen automatisch de luchtkleppen. Wanneer er geen luchtaanvoer meer nodig is, sluiten de kleppen weer. Dat verbetert de aerodynamische eigenschappen en doet het verbruik dalen.

AIR CURTAIN.

Terwijl u controle hebt over uw wagen, controleert het Air Curtain de rijwind. Dit verlaagt op verbluffend eenvoudige maar zeer effectieve wijze de luchtweerstand van het koetswerk. Zijn versmallende luchtinlaatsleuven versnellen de luchtstroom en leiden hem langs de wielen. Dat vermindert luchtwervelingen bij de wielkasten en verlaagt de luchtweerstand van het koetswerk evenals het brandstofverbruik en de CO2-emissie.

AIR BREATHER.

U geeft gas en rijdt almaar sneller en sneller. En toch merkt u niets van de luchtweerstand. De Air Breather kanaliseert immers de rijwind langs de voorwielen. Dat zorgt voor minder turbulenties bij de wielkasten en reduceert luchtwervelingen. Zo worden het brandstofverbruik en de CO2-emissie verder teruggedrongen

ACTIEVE ACHTERSPOILER

Wanneer de rijsnelheid toeneemt, nemen ook de krachten toe die op het koetswerk van de wagen inwerken. Vanaf 110 km/u schuift de achterspoiler automatisch uit. Hierdoor wordt de luchtweerstand verlaagd, de wegligging geoptimaliseerd en de opwaartse kracht op de achteras verminderd. Bovendien daalt het brandstofverbruik en daarmee de CO2-emissie. Vanaf 70 km/u schuift de achterspoiler weer automatisch in.

AEROBLADE.

De Aeroblade is een scherpgerande verlenging van de achterste dakstijl die een afbreekpunt voor de luchtstroom vormt. Dit reduceert de luchtwervelingen achter de auto en beperkt tegelijk de remmende werking van onderdruk. En dat verlaagt het verbruik en de CO2-emissie.

AEROWIELEN.

Overwinning op de wind: gestroomlijnde aerowielen in turbinedesign voeren de lucht optimaal langs de flanken van uw BMW en verbeteren zo de aerodynamica van de auto.

AERODYNAMICA IN DE BMW i8.

Een gestroomlijnd koetswerk, een markante, conische vorm, een laag gewicht – de BMW i8 is onmiskenbaar een volbloed sportwagen. Een reeks aerodynamisch geoptimaliseerde details zorgt ervoor dat bij maximale dynamiek bovendien optimale efficiëntie wordt bereikt. Een voorbeeld daarvan zijn de LED-achterlichten die volgens het layering-design zijn vormgegeven en fungeren als luchtkanalen waar de rijwind doorheen stroomt.

Gecombineerd brandstofverbruik in l/100 km: 2,1
Gecombineerde CO2-emissie in g/km: 49
Gecombineerd stroomverbruik in kWh/100 km: 11,9