Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
ALLES DRAAIT OM UW RIJPLEZIER.
De BMW Service.
Kwaliteit, efficiëntie en innovatiekracht – drie pijlers van de competente BMW service waarop onze klanten vandaag en morgen kunnen vertrouwen. BMW denkt bijvoorbeeld al tijdens de planningsfase van nieuwe wagens na over toekomstige servicediensten en -concepten en doet er alles aan om uw BMW met eersteklas service te omringen. En zorgt op die manier voor volmaakt rijplezier.

Voertuigtechniek van BMW
Service die meedenkt: u kunt op elk moment de servicestatus van uw wagen oproepen. Het interne netwerk van de systemen aan boord, bij de BMW Servicepartner en bij de BMW centrale wordt doelgericht gebruikt voor de service. De servicetermijnen kunnen eenvoudig op voorhand worden gepland zodat u geen onnodige kosten hoeft te maken.

BMW Servicepartner
Altijd tot uw dienst: dankzij ons wereldwijd netwerk is de dichtstbijzijnde BMW Servicepartner nooit ver weg. Bovendien is dankzij het netwerk met de centrale en de permanente kennisoverdracht overal een optimale service gewaarborgd. Bij de BMW Servicepartner bij u in de buurt weet u altijd precies wat u mag verwachten: kwaliteit en vakmanschap bij onderhoud en reparaties en advies door uitstekend gekwalificeerde medewerkers met behulp van computerondersteunde informatie- en diagnosetoestellen.
BMW Belux Contactcenter
Tel.: +32 (0) 2 229 52 97
BMW Road Assist 24/7
0032 2 354 81 23

On-board-diagnose
Hightech service: de On-board-diagnose die in de wagen geïntegreerd is, herkent eventuele storingen in de elektrische en elektronische voertuigsystemen in een vroeg stadium en slaat deze op in haar geheugen. Na diagnose levert dit computerondersteunde systeem snelle en exacte analyses van storingen. Daarnaast verbindt een interactieve, rechtstreekse tweerichtingscommunicatie de BMW Servicepartner met de deskundige in de BMW centrale. Daardoor is altijd een servicekwaliteit van niveau gewaarborgd.

Altijd in beeld met Condition Based Service
BMW was in 1982 de eerste wagenfabrikant die de starre onderhoudsintervallen afschafte en service introduceerde die afgestemd is op de behoefte. Vandaag wordt de toestand van slijtage-onderdelen en bedrijfsvloeistoffen naargelang het model via sensoren en algoritmes of via parameters zoals de kilometerstand of de rijstijl bepaald. Wanneer u de wagen start wordt u tijdig geïnformeerd over de status van de wagen en de volgende servicebeurt. Met dat voordeel, dat een servicebeurt alleen plaatsvindt, wanneer die ook echt nodig is.

KeyReader.
Innovatief, snel en betrouwbaar: belangrijke voertuiggegevens zoals chassisnummer, kilometerstand of de noodzakelijke servicebehoefte worden in de BMW modellen vanaf bouwjaar 2000 in de contactsleutel opgeslagen. Deze gegevens kunnen bij een werkplaatsbezoek met een elektronisch leesapparaat – de Key Reader – door uw BMW Servicepartner worden opgeroepen. Onduidelijkheden of schrijffouten zijn daardoor uitgesloten en er is meer tijd voor een persoonlijk gesprek met de BMW serviceadviseur.