Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.
GOVERNANCE.
VERANTWOORD ONDERNEMEN VOOR EEN DUURZAMERE WAARDECREATIE.
Corporate Governance betekent handelen volgens de principes van verantwoord ondernemen gericht op duurzame waardecreatie. Deze claim heeft bij de BMW Group betrekking op alle afdelingen van de onderneming. De belangrijkste pijlers van de bedrijfscultuur op dit vlak zijn:
- Naleving van de wetten en de geldende wetgeving
- Ondernemen gericht op de belangen van alle stakeholders met duidelijke doelstellingen
- hoogste eisen aan milieu- en sociale normen en 'due diligence' in de toeleveringsketens
- transparantere rapportage en corporate communicatie
- op vertrouwen gebaseerde samenwerking tussen directie, raad van commissarissen en werknemers
COMPLIANCE.
Integriteit maakt deel uit van hoe we onszelf zien.
Compliance is voor de BMW Group veel meer dan de naleving van de geldende wetgeving en de interne regels van de onderneming. Compliance maakt deel uit van hoe we onszelf zien, een beproefde integriteitscultuur en een bindend kader voor alle bedrijfsactiviteiten – wereldwijd.
Ons Compliance Management System (CMS).
Het CMS van de BMW Group dat in heel het concern van kracht is, is gebaseerd op de Prevent-Detect-Respond-aanpak. Het definieert specifieke preventieve,bewakings-, controle- en reactiemaatregelen. Het CMS is ontwikkeld voor de risicopositie van het bedrijf en bestrijkt alle relevante compliance-onderwerpen:
- Fraudepreventie
- Exportcontrole
- GeldwäschepräventionPreventie van witwassen van geld
- naleving van mededingingsregels
- corruptiepreventie
- MenschenrechteMensenrechtenDatenschutzBescherming van persoonlijke gegevensTechnische ComplianceTechnische compliance
ONZE DOELSTELLINGEN.
INTEGRALE, MEETBARE DUURZAAMHEID MET CONCRETE DOELSTELLINGEN.
De BMW Group heeft de ambitie om de meest succesvolle en duurzame premiumconstructeur voor individuele mobiliteit te zijn. Tegelijkertijd willen we onze verantwoordelijkheid op het gebied van sociale en ethische normen nakomen. Onze concrete doelstellingen zijn gericht op de vermindering van de CO₂-uitstoot, het efficiënter gebruik van hulpbronnen met meer circulariteit en de duidelijke verbetering van sociale en milieunormen. Daarom hebben we al in juli 2020 duidelijk omschreven doelstellingen vastgesteld die we tegen 2030 willen verwezenlijken.
Elektromobiliteit
Wij concentreren ons ook op de uitbreiding van de elektromobiliteit. Daarom willen we in 2030 met minstens 50% van onze wereldwijde voertuigverkoop volledig elektrisch zijn. Met BMW en MINI Charging bieden we met onze partners een laadstationinfrastructuur aan de voertuiggebruikers aan. Publiek opladen aan de Europese laadpunten is zelfs mogelijk met 100% groene energie.
CO₂-reductie
Tegen 2030 streven we bij ons werk naar een duidelijke vermindering van de CO₂-uitstoot met meer dan 40% per wagen ten opzichte van 2019. Ons doel op lange termijn is om als bedrijf over de volledige waardeketen klimaatneutraal te worden. Om die reden hebben we ons bij SBTi geëngageerd en bovendien alle CO₂-doelstellingen op korte termijn laten valideren. Tot op heden zijn wij de enige autoconstructeur met een afzonderlijke CO₂-doelstelling voor de toeleveringsketen die via SBTi gevalideerd is (status februari 2023).
Circulariteit
Onze wagens worden doelgericht zo ontwikkeld dat hun componenten zo veel mogelijk gerecycleerd en opnieuw gebruikt kunnen worden. Dat concept noemen we "Design for Recycling". We kunnen deels waardevolle materialen uit het recyclageproces gebruiken en vermijden daardoor het gebruik van primaire materialen.
Milieu- en sociale normen
Als mondiaal actieve onderneming verbinden wij ons tot milieu- en sociale normen in onze eigen onderneming en bij de samenwerking met leveranciers wereldwijd. Onze richtlijnen, zoals het respecteren van de mensenrechten en de conventies over arbeidsveiligheid, zijn vastgelegd in de BMW Group duurzaamheidsnorm voor het leveranciersnetwerk.
Medewerkers
We kennen de waarde van onze medewerkers en dat tonen we ook. Met een groot aantal ontwikkelings- en promotiemogelijkheden, aantrekkelijke banen, gezondheidsmogelijkheden en tal van diversiteitspakketten bieden we medewerkers een omgeving die onze waardering authentiek weerspiegelt.
Maatschappij
Als mondiaal opererende onderneming zijn we ons bewust van onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ons engagement moet mensen en culturen wereldwijd helpen om samen te komen en een beter begrip van de maatschappelijke thema’s op te bouwen.
NIEUWE IMPULSEN DANKZIJ REGELMATIGE UITWISSELING MET STAKEHOLDERS.
Als mondiaal actieve onderneming opereert de BMW Group in een sterk verbonden wereld. Dankzij XChange-platforms zoals rad°hub, FUTURE FORUM en de BMW Group Dialogue creëren we een intensieve uitwisseling die niet alleen nieuwe perspectieven voor alle betrokkenen biedt, maar ook de kans op verandering mogelijk maakt. Dat houdt in dat we regelmatig met onze stakeholders van gedachten wisselen om onze doelstellingen volgens economische en duurzaamsheidsinzichten te bepalen:
- Voldoen aan het klimaatakkoord van Parijs
- Sociale verantwoordelijkheid voor medewerkers
- milieu- en sociale normen en respect voor mensenrechten
- duurzame financiering en EU taxonomie
- verantwoorde bedrijfsvoering
GEÏNTEGREERD VERSLAG OVER DE STATUS QUO.
De BMW Group beschouwt het als haar verantwoordelijkheid om meetbaar en transparant te zijn bij de duurzaamheidsverslaggeving. Daarom hebben we sinds 2020 ons jaarverslag samengevoegd met ons duurzaamheidsverslagtot één geïntegreerd concernverslag. Het BMW Group Report volgt de kaders van de duurzaamheidsverslaggeving en is onafhankelijk geattesteerd.
ONZE SUSTAINABLE FINANCE-STRATEGIE.
Duurzaamheid is inmiddels een belangrijk criterium geworden op de financiële markten. Investeerders en analisten houden steeds meer rekening met milieu-, sociale en governance-aspecten (ESG) in hun beleggingsbeslissingen. Ook de Europese Unie streeft er met de EU-taxonomie naar om bedrijven in de toekomst te classificeren aan de hand van duurzaamheidscriteria.
ONZE GEGEVENSBESCHERMING.
De bescherming van de gegevens, de zelfbeschikking op het vlak van informatie en de gegevenssoevereiniteit van onze klanten hebben met name hoge prioriteit:
- Verzameling van persoonsgegevens gebeurt principieel volgens wetten en normen zoals de Algemene verordening gegevensbescherming van de EU en de internationale veiligheidsstandaard ISO / IEC 27001
- Persoonsgegevens worden alleen verzameld en gebruikt wanneer dat wettelijk is toegestaan en de betrokkene ermee heeft ingestemd
- Alle Anwendungen werden auf aktuelle IT-Sicherheitsmaßnahmen überprüftAlle toepassingen worden gecontroleerd op actuele IT-veiligheidsmaatregelen
- interne communicatie vindt uitsluitend plaats via een streng beveiligde verbinding