Onze tool waarmee u uw toestemming voor ons gebruik van cookies kunt beheren, is tijdelijk offline. Daardoor kunnen sommige functies waarvoor uw toestemming voor het gebruik van cookies nodig is, mogelijk ontbreken.

BMW EFFICIENT DYNAMICS: INNOVATIEVE TECHNOLOGIEËN.
BMW EfficientDynamics: Technologie van morgen, vandaag al standaard.
BMW richt zich bij zijn wagens op een maximale dynamiek bij een minimaal verbruik. Om dat te bereiken worden van het koetswerk over de aandrijflijn tot de rijhulpsystemen tal van innovatieve technologieën gebruikt die de efficiëntie verhogen en het verbruik verlagen. Kom meer te weten over lichtgewicht constructie, aerodynamische maatregelen en over de duurzame aandrijfconcepten van BMW.
BMW richt zich bij zijn wagens op een maximale dynamiek bij een minimaal verbruik. Om dat te bereiken worden van het koetswerk over de aandrijflijn tot de rijhulpsystemen tal van innovatieve technologieën gebruikt die de efficiëntie verhogen en het verbruik verlagen. Kom meer te weten over lichtgewicht constructie, aerodynamische maatregelen en over de duurzame aandrijfconcepten van BMW.

BMW EFFICIENT LIGHTWEIGHT – DE INTELLIGENTE LICHTGEWICHT CONSTRUCTIE VAN BMW.
BMW EfficientLightweight is een mooi voorbeeld van het feit dat efficiënt en dynamisch rijden perfect verenigbaar zijn. Want door het gebruik van bijzonder lichte en stijve materialen, zoals carbon in de passagierskooi, aluminium in het chassis, hoogvaste staalsoorten in het koetswerk en de modernste magnesiumlegeringen in de motor, wordt het brandstofverbruik teruggedrongen terwijl tegelijk de rijprestaties en de dynamiek verbeteren.
Met de eerste in serie gebouwde passagierskooi uit Carbon ontketende BMW i een revolutie in de autobouw en zette BMW nieuwe maatstaven voor de lichtgewicht constructie. Door zijn grote stevigheid biedt dat materiaal de passagiers enerzijds een optimale bescherming bij ongevallen, terwijl het anderzijds toch licht genoeg is om het extra gewicht van de hoogspanningsaccu te compenseren. Het resultaat: meer veiligheid en een royaal en comfortabel gevoel van ruimte in combinatie met een lager gewicht – en daardoor een nog dynamischer rijgedrag.
Het gebruik van het hightech-materiaal carbon voor de serieproductie van een wagen op grote schaal, zoals bij de BMW i3, is tot nu toe uniek. Lange tijd kon het materiaal maar in beperkte mate gebruikt worden, omdat het met de hand vervaardigd werd. Vandaag produceert de BMW Group de koolstofvezels en de carbonpanelen zelf, wat de grootschalige serieproductie in de autobouw mogelijk maakt.
AERODYNAMICA.
Efficiëntieverhogende aerodynamische maatregelen van BMW EfficientDynamics.
Goede ideeën hoeven niet altijd ingewikkeld te zijn: door doelgerichte aerodynamische maatregelen zoals Air Vent Control en het Air Curtain in de voorschort, de Air Performance-velgen of de Air Breathers achter de voorste wielkasten haalt uw BMW een geoptimaliseerde luchtweerstandscoëfficiënt. Daarbij komen een aerodynamisch geoptimaliseerde onderkant en de door de AERO GENEN gedefinieerde gestroomlijnde voertuigproporties. Dat heeft een positieve invloed op de efficiëntie en rijstabiliteit en verlaagt het geluidsniveau in het interieur.

Air Performance-velgen.
Een soepel spel met de wind: gestroomlijnde velgen met geoptimaliseerd gewicht en inzetstukken leiden de lucht optimaal langs de flanken van uw BMW zodat de aerodynamische eigenschappen van de wagen verbeteren.

Active Air Stream nieren.
De Active Air Stream nieren weten wanneer de motor, de remmen en de andere onderdelen lucht nodig hebben en openen automatisch de luchtkleppen. Wanneer er geen luchtaanvoer meer nodig is, sluiten ze de kleppen weer. Dat verbetert de aerodynamische eigenschappen en doet het verbruik dalen.

Air Curtain.
U hebt de controle over uw wagen, het Air Curtain controleert de rijwind. Dat vermindert immers op een verbazend eenvoudige, maar zeer efficiënte manier de luchtweerstand van het koetswerk. De smaller wordende luchtkanalen van het Air Curtain versnellen de binnenstromende rijwind en sturen die gericht voorbij de wielen. Dat vermindert de luchtturbulentie ter hoogte van de wielkasten waardoor de luchtweerstand van het koetswerk, het brandstofverbruik en de CO2-emissies dalen.
BMW AANDRIJFCONCEPTEN.
Toekomstgerichte aandrijvingen voor een maximum aan efficiëntie en duurzaamheid.
BMW richt zich bij de ontwikkeling van zijn wagens steeds op nieuwe en innovatieve aandrijfconcepten. Ontdek efficiënte aandrijfvarianten zoals plug-in-hybride, eDrive, waterstofaandrijving of de nieuwe Mild Hybrid-technologie met 48 volt.
BMW MILD HYBRID-TECHNOLOGIE MET 48 VOLT.

Een elektromotor zorgt als aanvulling op de verbrandingsmotor voor meer efficiëntie en dynamiek.
Een Mild Hybrid is een speciale variant van de hybride aandrijving. De wagen gebruikt zijn elektromotor niet als zelfstandige aandrijving, maar schakelt hem afhankelijk van de situatie in als hulp voor de verbrandingsmotor. Dat doet het verbruik dalen en verhoogt het rijbereik. Tegelijkertijd kan de elektrische aandrijving de verbrandingsmotor als een zogenaamde boost versterken. Bij Mild Hybrids wordt de accu uitsluitend onderweg tijdens het remmen door middel van recuperatie weer opgeladen.
BMW PLUG-IN-HYBRIDE.

Efficiënte combinatie van verbrandings- en elektromotor.
BMW wagens met hybride aandrijving – ook plug-in-hybrides genoemd – beschikken over twee motoren: een verbrandingsmotor en een elektromotor. In combinatie met uiterst moderne lithium-ion-hoogspanningsaccu’s leidt dit niet alleen tot een vergroot rijbereik, maar ook tot extra kracht en dynamiek. Het weer opladen van de accu kan zowel aan normale stopcontacten en laadstations als via Brake Energy Regeneration. Bij de zogenaamde recuperatie wordt de kinetische energie van de wagen tijdens het remmen door de elektromotor weer in elektrische energie omgezet en aan de accu toegevoerd.
ELEKTRISCHE BMW AANDRIJVING.

Zuiver elektrische wagens met eDrive-aandrijving – voor een maximaal rijbereik en efficiëntie.
De toekomstgerichte elektrische BMW wagens met eDrive-aandrijving rijden uitsluitend met elektriciteit. Het zuiver elektrische aandrijfconcept heeft geen verbrandingsmotor en heeft geen fossiele brandstof nodig voor de aandrijving. Daardoor zijn de elektrische BMW wagens tijdens het rijden zelf lokaal emissievrij onderweg. De benodigde stroom wordt opgeslagen in de accu die het elektrische rijbereik bepaalt. Opladen kan aan een normaal stopcontact, aan BMW Wallboxen of aan openbare laadstations.