INCLUSIEF CHAUFFEUR: BMW ACTIVE ASSIST.

Een kijk op deels en uiterst geautomatiseerd rijden van BMW ConnectedDrive.

INCLUSIEF CHAUFFEUR: BMW ACTIVE ASSIST.

Een kijk op deels en uiterst geautomatiseerd rijden van BMW ConnectedDrive.

Wij werken voor u aan de toekomst. Een van onze projecten: BMW Active Assist. Achter dit begrip gaan technologieën schuil die deels en uiterst geautomatiseerd rijden mogelijk maken voor meer veiligheid, comfort en efficiëntie. Dit betekent dat uw BMW het rijden in bepaalde situaties deels of in grote mate van u overneemt. Hier verneemt u meer over de stand van de ontwikkeling van uiterst geautomatiseerd rijden en ziet u welke indrukwekkende dingen nu al in onderzoeksprototypes mogelijk zijn.

INCLUSIEF CHAUFFEUR: BMW ACTIVE ASSIST.Een kijk op deels en uiterst geautomatiseerd rijden van BMW ConnectedDrive.

Wij werken voor u aan de toekomst. Een van onze projecten: BMW Active Assist. Achter dit begrip gaan technologieën schuil die deels en uiterst geautomatiseerd rijden mogelijk maken voor meer veiligheid, comfort en efficiëntie. Dit betekent dat uw BMW het rijden in bepaalde situaties deels of in grote mate van u overneemt. Hier verneemt u meer over de stand van de ontwikkeling van uiterst geautomatiseerd rijden en ziet u welke indrukwekkende dingen nu al in onderzoeksprototypes mogelijk zijn.

IN BEWEGING.

Lees meer over de huidige stand van de ontwikkeling en kom te weten wat uiterst geautomatiseerd rijden eigenlijk precies inhoudt.

IN BEWEGING.

Lees meer over de huidige stand van de ontwikkeling en kom te weten wat uiterst geautomatiseerd rijden eigenlijk precies inhoudt.

IN DE ACHTERUITKIJKSPIEGEL.

2014: BMW veiligheidsassistent.

Op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas toont de BMW Group een nieuwe dimensie van BMW Active Assist: een veiligheidsassistent die de wagen ook in veeleisende verkeerssituaties zonder ingrijpen van de bestuurder weer in het juiste spoor brengt.

2012: BMW noodstopassistent.

BMW stelt in het kader van het onderzoeksproject SmartSenior de noodstopassistent voor. In noodgevallen omdat de bestuurder bijvoorbeeld onwel wordt, schakelt de wagen naar een autonome rijmodus om en voert hij een veilig noodstopmanoeuvre uit. Met de waarschuwingsknipperlichten ingeschakeld manoeuvreert de wagen gecontroleerd en afhankelijk van de verkeerssituatie naar de rechterkant van de weg, waar hij dan tot stilstand komt en automatisch de intelligente noodoproep uitzendt.

2009: BMW Track Trainer.

De BMW Group rijdt met het onderzoeksproject BMW Track Trainer uiterst geautomatiseerd over de ideale lijn op de Nordschleife van de Nürburgring en andere circuits en legt daarmee de grondslag voor BMW Active Assist. De BMW Track Trainer wordt op dit ogenblik bij de BMW Driver Training gebruikt om de deelnemers van de opleiding het gevoel van een directe rijervaring (achter het stuur en niet op de passagierszetel) te geven.

IN DE TOEKOMST.

Het volgende grote doel van de BMW Group is uiterst geautomatiseerd rijden op de autowegen van Europa met alle mogelijke uitdagingen, zoals landsgrenzen overschrijden of langs bouwplaatsen rijden.
Vanaf 2020 moeten hierbij de technische voorwaarden voor een autowegpiloot gecreëerd zijn, om uiterst geautomatiseerd met seriewagens te kunnen rijden.