Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
BMW EfficientLightweight is een mooi voorbeeld van het feit dat efficiënt en dynamisch rijden perfect verenigbaar zijn. Want door het gebruik van bijzonder lichte en stijve materialen, zoals carbon in de passagierskooi, aluminium in het chassis, hoogvaste staalsoorten in het koetswerk en de modernste magnesiumlegeringen in de motor, wordt het brandstofverbruik teruggedrongen terwijl tegelijk de rijprestaties en de dynamiek verbeteren.

Een hoge stijfheid en veiligheid: de passagierskooi uit Carbon.

Met de eerste in serie gebouwde passagierskooi uit Carbon ontketent BMW i een revolutie in de autobouw. Daarmee stelt BMW immers een nieuwe maatstaf in de lichtgewicht constructie. Door zijn grote stevigheid biedt dat materiaal de passagiers enerzijds een optimale bescherming bij ongevallen, terwijl het anderzijds toch licht genoeg is om het extra gewicht van de hoogspanningsaccu te compenseren. Het resultaat: meer veiligheid en een royaal en comfortabel gevoel van ruimte in combinatie met een lager gewicht – en daardoor een nog dynamischer rijgedrag.
Het gebruik van het hightech materiaal carbon voor de grootschalige serieproductie van een wagen, zoals bij de BMW i3 en BMW i8, is tot nu toe uniek. Lange tijd kon het materiaal maar in beperkte mate gebruikt worden, omdat het met de hand vervaardigd werd. Vandaag produceert de BMW Group de koolstofvezels en de carbonpanelen zelf, wat de grootschalige serieproductie in de autobouw mogelijk maakt.

LAAG GEWICHT.
KRACHTIGE ACCELERATIE.

Van de achteras tot de aluminium motorkap, van de M lichtmetalen velgen tot het 
CFK-dak – ontdek de veelzijdigheid van BMW EfficientLightweight aan de hand van
de BMW M4 Coupé. 

Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 8,8 [8,3]
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 204 [194]

Brandstofverbruik en CO2-emissies

De gegevens over het brandstofverbruik en de CO2-emissie zijn afhankelijk van de gekozen velg- en bandenmaat.
Waarden zonder haakjes hebben betrekking op het basismodel met de versnellingsbak volgens de basisuitrusting; waarden tussen haakjes slaan op het model met de optionele versnellingsbak (zie opties).
Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële CO2-uitstoot van nieuwe personenwagens is opgenomen in de desbetreffende gids die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief