Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Elke BMW is standaard uitgerust met de technologieën van BMW EfficientDynamics zoals Auto Start Stop functie, Brake Energy Regeneration en Electric Power Steering. Het samenspel van deze technologieën ligt aan de basis van het intelligente energiebeheer en zorgt vandaag al voor een duurzame mobiliteit. Vooral het design waarvan de aerodynamische eigenschappen nog verbeterd werden, heeft een indrukwekkende impact op de dynamiek en de efficiëntie.

MAATREGELEN OP HET VLAK VAN DE AERODYNAMICA.

Kleine details,
grote voordelen.

Goede ideeën hoeven niet altijd ingewikkeld te zijn: door gerichte maatregelen
op het vlak van de aerodynamica, zoals de Air Vent Control, de actieve achterspoiler
of het Air Curtain in de voorschort, heeft uw BMW een minimale luchtweerstand.
Dat heeft een positieve invloed op de efficiëntie en rijstabiliteit en verlaagt het
geluidsniveau in het interieur. Kijkt u zelf maar.

Actieve achterspoiler.

Wanneer de rijsnelheid toeneemt, nemen ook de krachten toe die op het koetswerk
van de wagen inwerken. Bij een snelheid van 110 km/u komt de actieve achterspoiler
automatisch omhoog. De luchtweerstand vermindert, de grip verbetert en de opwaartse 
kracht achteraan neemt af. Bovendien daalt het brandstofverbruik, en daardoor ook de
CO2-uitstoot. Bij een snelheid van 70 km/u wordt de achterspoiler automatisch
weer ingeklapt.

Air Curtain.

U hebt de controle over uw wagen, het Air Curtain controleert de rijwind.
Dat vermindert immers op een verbazend eenvoudige, maar zeer efficiënte
manier de luchtweerstand van het koetswerk. De smaller wordende
luchtkanalen van het Air Curtain versnellen de binnenstromende rijwind
en sturen die gericht voorbij de wielen. Dat vermindert de luchtturbulentie
ter hoogte van de wielkasten waardoor de luchtweerstand van het koetswerk,
het brandstofverbruik en de CO2-emissies dalen.

Air Vent Control.

De Air Vent Control weet wanneer de motor, de remmen en de andere
onderdelen lucht nodig hebben en opent automatisch de luchtkleppen.
Wanneer er geen luchtaanvoer meer nodig is, sluiten de kleppen weer.
Dat verbetert de aerodynamische eigenschappen en doet het verbruik
dalen.

Aeroblade.

De Aeroblade is een verlenging van de C-stijl met een scherpe hoek waardoor de
luchtstroom van het koetswerk loskomt. Hierdoor verminderen de turbulenties achter
de wagen. En daardoor de luchtweerstand ter hoogte van de achterzijde. Dat doet op
zijn beurt het verbruik en de CO2-emissies dalen.

Aerovelgen.

Een soepel spel met de wind: aerovelgen met turbinedesign verbeteren de
luchtstromingen en leiden de lucht optimaal langs de flanken van uw BMW
zodat de aerodynamische eigenschappen van de wagen verbeteren.

Air Breather.

U geeft gas en rijdt almaar sneller en sneller – toch merkt u geen luchtweerstand.
De Air Breather kanaliseert immers de luchtstroom ter hoogte van de voorwielen
waardoor er minder turbulenties in de wielkasten voorkomen en de luchtwervelingen
verminderen. Zo worden het brandstofverbruik en de CO2-emissie verder
teruggedrongen.

Aerodynamica in de BMW i8.

Het gestroomlijnde koetswerk, de uitgesproken conische vorm, het lage gewicht – de BMW i8 ziet er onmiskenbaar als een rasechte sportwagen uit. Een reeks van aerodynamisch geoptimaliseerde kenmerken zorgt ervoor dat bij een maximum aan dynamiek tegelijk een optimale efficiëntie bereikt wordt. Een voorbeeld daarvan zijn de LED-achterlichten die in het layering-design opgenomen zijn en die als luchtkanalen fungeren waar de rijwind doorheen stroomt.

Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,1
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 49
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 11,9

DE EERSTE VAN EEN NIEUW TIJDPERK.

 

INTELLIGENT ENERGIEBEHEER.

Zuinig rijden.
Onbeperkt genieten.

Innovatieve technologieën, zoals de Electric Power Steering, de ECO PRO-modus
of Brake Energy Regeneration sparen energie – en zorgen zo voor meer rijplezier.
We stellen u die technologieën hier voor.

Brake Energy Regeneration.

U trapt op de rem. Op dat moment ontstaat energie. Waardevolle bewegingsenergie
die u kunt gebruiken. Brake Energy Regeneration zet die energie in elektrische energie
om en laadt zo de accu op, in plaats van de energie onbenut te laten ontsnappen.
Daardoor wordt de motor ook minder opgeëist om de accu te laden, zodat het
verbruik en de emissies dalen.

ECO PRO-modus.

Concentreer u op het rijplezier. De efficiëntie wekt u op met een druk op de knop.
In de ECO PRO-modus kan het verbruik met tot 20% verminderd worden, zonder
dat u daarvoor iets moet doen. Nog eens 5% brandstof kan door andere functies
bespaard worden. De totale besparing wordt in een concreet kilometercijfer
omgerekend en als bonusrijbereik in de boordcomputer weergegeven. Zo
kunt u op elk moment zien hoeveel kilometers u extra kunt rijden.

Electric Power Steering.

De gangbare systemen om de stuurkracht van de bestuurder te ondersteunen, 
werken hydraulisch. Ze werken onafgebroken – ook als de bestuurder
helemaal geen stuurbeweging uitvoert. Dat kost waardevolle energie.
Bij de Electric Power Steering vervangt een elektromotor, die slechts
ingeschakeld wordt wanneer de bestuurder daadwerkelijk aan het
stuur draait, het hydraulische systeem. Wanneer u recht vooruit rijdt
of tijdens een bocht het stuur constant in dezelfde hoek houdt,
grijpt de Electric Power Steering niet in en wordt geen energie
verbruikt. Daardoor daalt het brandstofverbruik terwijl het typische
dynamische rijgedrag van BMW behouden blijft.

Bonusrijbereik.

De ECO PRO-modus die het verbruik optimaliseert, zorgt ervoor dat de kenmerken
van het gaspedaal en de versnellingsbak, alsook de verwarmings- en aircostrategie
intelligent aangepast worden. ECO PRO-tips helpen om de eigen rijstijl te verbeteren,
terwijl de bijkomende kilometers die u gewonnen hebt door in de ECO PRO-modus
met een optimaal verbruik te rijden, in het bonusrijbereik aangegeven worden.

Energiebesparende technologieën voor efficiënt rijplezier.

Uiteenlopende situaties vereisen een individuele reactie. Energiebesparende technologieën zoals Shift Point Display of de Auto Start Stop functie ondersteunen de bestuurder om beter te handelen en dus efficiënter te rijden.

Shift Point Display.

Auto Start Stop functie

Banden met verminderde rolweerstand.

Brandstofverbruik en CO2-emissies

Meer informatie over het officiële brandstofverbruik en de officiële CO2-uitstoot van nieuwe personenwagens is opgenomen in de “Gids CO2”, die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief