Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

INCLUSIEF CHAUFFEUR:
BMW ACTIVE ASSIST.

Een kijk op deels en uiterst geautomatiseerd rijden van
BMW ConnectedDrive.

Wij werken voor u aan de toekomst. Een van onze projecten: BMW Active Assist. Achter dit begrip gaan technologieën schuil die deels en uiterst geautomatiseerd rijden mogelijk maken voor meer veiligheid, comfort en efficiëntie. Dat betekent dat uw BMW de rijtaken in bepaalde situaties geheel of gedeeltelijk van u overneemt. Hier verneemt u meer over de stand van de ontwikkeling van uiterst geautomatiseerd rijden en ziet u welke indrukwekkende dingen nu al in onderzoeksprototypes mogelijk zijn.

IN BEWEGING.

Lees meer over de huidige stand van de ontwikkeling en kom te weten wat uiterst geautomatiseerd rijden eigenlijk precies inhoudt.

IN DE ACHTERUITKIJKSPIEGEL.

2014: BMW veiligheidsassistent tegen de limiet.

Op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas toont de BMW Group een nieuwe dimensie van BMW Active Assist: een veiligheidsassistent die de wagen ook in veeleisende verkeerssituaties zonder ingrijpen van de bestuurder weer in het juiste spoor brengt.

2012: BMW noodstopassistent.

BMW stelt in het kader van het onderzoeksproject SmartSenior de noodstopassistent voor. In noodgevallen omdat de bestuurder bijvoorbeeld onwel wordt, schakelt de wagen naar een autonome rijmodus om en voert hij een veilig noodstopmanoeuvre uit. Met de waarschuwingsknipperlichten ingeschakeld manoeuvreert de wagen gecontroleerd en afhankelijk van de verkeerssituatie naar de rechterkant van de weg, waar hij dan tot stilstand komt en automatisch de intelligente noodoproep uitzendt.

2006: BMW Track Trainer.

De BMW Group rijdt met het onderzoeksproject BMW Track Trainer uiterst geautomatiseerd over de ideale lijn op de Nordschleife van de Nürburgring en andere circuits en legt daarmee de grondslag voor BMW Active Assist. De BMW Track Trainer wordt op dit ogenblik bij de BMW Driver Training gebruikt om de deelnemers van de opleiding het gevoel van een directe rijervaring (achter het stuur en niet op de passagierszetel) te geven.

In de toekomst.

Het volgende grote doel van de BMW Group is uiterst geautomatiseerd rijden op de autowegen van Europa met alle mogelijke uitdagingen, zoals landsgrenzen overschrijden of langs bouwplaatsen rijden.
Vanaf 2020 moeten hierbij de technische voorwaarden voor een autowegpiloot gecreëerd zijn, om uiterst geautomatiseerd met seriewagens te kunnen rijden.

INTELLIGENT RIJDEN.

Rij vandaag al zoals morgen. Met de rijhulpsystemen van BMW ConnectedDrive
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief