Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
De combinatie van een elektromotor en een krachtige benzinemotor is het fundament voor een van de meest vernieuwende sportwagens van onze tijd – de BMW i8. Het sportieve karakter van de wagen is op ieder moment voelbaar: de precieze samenwerking van verbrandingsmotoren en elektromotor is even efficiënt als dynamisch.

BMW eDrive.

Innovatieve aandrijving.

BMW eDrive-technologie in het plug-in-hybridesysteem.
De BMW eDrive-technologie is het resultaat van jarenlang ontwikkelingswerk van BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket technologieën om het verbruik en de emissies te verminderen en tegelijk de rijdynamiek te verbeteren.
Meer informatie
. Het volledige koppel van de soepele elektromotor is vanuit stilstand beschikbaar en biedt een weergaloos rijplezier. Een innovatief koelsysteem houdt de bedrijfstemperatuur van de hoogspanningsaccu altijd optimaal, waardoor prestaties en levensduur toenemen.
Door intelligent energiebeheer wordt de samenwerking tussen elektromotor met accu en elektromotor met verbrandingsmotor gecoördineerd, steeds gericht op maximaal vermogen bij een minimaal verbruik. Zo ontstaat een krachtig en efficiënt plug-in-hybridesysteem.

Krachtig plug-in-hybridesysteem

Intelligent energiebeheer

BMW eDrive als plug-in-hybride.
BMW eDrive als plug-in-hybride.
De eerste sportwagen met het verbruik van een kleine wagen.
 

BMW TwinPower Turbo 3-cilinder benzinemotor van 1,5 liter.

Licht en compact.

De BMW TwinPower Turbo motor levert sterke prestaties met een laag verbruik.
De in het kader van de BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket technologieën om het verbruik en de emissies te verminderen en tegelijk de rijdynamiek te verbeteren.
Meer informatie
strategie nieuw ontwikkelde BMW TwinPower Turbo 1,5 liter grote 3-cilinder benzinemotor van het plug-in-hybridesysteem verenigt alle voordelen die van een motor van een sportwagen worden verwacht. Zijn motormanagement garandeert een optimale cilindervulling rond het ontstekingsmoment en laat zo de turbocompressor

Turbocompressor

De turbocompressoren in de dieselmotoren van BMW verhogen het vermogen en verminderen tegelijkertijd het verbruik en de CO2-emissies.
Meer informatie
sneller reageren. De 170 kW (231 pk) sterke motor toont zich daarbij uiterst gretig en levert een koppel tot 320 Nm. De dynamiek en het hoge vermogen gaan gepaard met een enorme efficiëntie, zoals op indrukwekkende wijze wordt aangetoond door het gecombineerde verbruik van slechts 2,1 l/100 km
Meer informatie over het officiële energie- en brandstofverbruik en over de officiële specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO2", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).
De uitstoot van de verbrandingsmotor om de hoogspanningsaccu te laden beantwoordt aan de EU6-norm. Basis voor de berekening van het verbruik (stroom, brandstof) is de ECE-rijcyclus (93/116/EG). Die wordt voor ongeveer een derde in de bebouwde kom afgelegd en voor twee derde daarbuiten (afhankelijk van het traject). Naast het energieverbruik wordt ook de CO2-emissie gemeten. Het verbruik werd op basis van de standaarduitrusting berekend. Extra uitrusting kan het verbruik en de rijprestaties beïnvloeden.
Deze gegevens hebben betrekking op de Belgische en Luxemburgse versie. De afgebeelde modellen zijn deels met opties uitgerust, die niet tot de standaarduitrusting behoren. In sommige landen zijn op grond van wettelijke voorschriften afwijkingen van de hier beschreven modelvarianten en uitrustingen mogelijk. Uw BMW Partner kan u hierover informeren. Wijzigingen in constructie of uitrustingen en fouten voorbehouden. Met specifiek voor bepaalde landen geldende uitvoeringen is geen rekening gehouden.
Leeggewicht EU in kg: in de opgegeven waarden is rekening gehouden met een voor 90% volle tank, 68 kg voor de bestuurder en 7 kg bagage. Het leeggewicht geldt voor alle wagens in standaarduitvoering. Opties kunnen dit gewicht verhogen.
BMW beveelt het gebruik van loodvrije superbenzine RON 95 aan. De brandstofkwaliteiten RON 91 loodvrij en hoger met een maximaal ethanolgehalte van 10% (E10) zijn toegelaten. Gegevens over het verbruik van de verbrandingsmotor hebben betrekking op de werking met brandstof RON 98.
* De gegevens hebben geen betrekking op een afzonderlijke wagen en maken geen deel uit van een aanbod, maar dienen alleen om de verschillende autotypes met elkaar te vergelijken.
CO2-uitstoot die door de productie en de beschikbaarstelling van brandstof of andere energiedragers ontstaat, wordt bij het bepalen van de CO2-uitstoot conform richtlijn 1999/94/EG niet meegerekend.
en een CO2-emissie van 49 g/km
Meer informatie over het officiële energie- en brandstofverbruik en over de officiële specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO2", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).
De uitstoot van de verbrandingsmotor om de hoogspanningsaccu te laden beantwoordt aan de EU6-norm. Basis voor de berekening van het verbruik (stroom, brandstof) is de ECE-rijcyclus (93/116/EG). Die wordt voor ongeveer een derde in de bebouwde kom afgelegd en voor twee derde daarbuiten (afhankelijk van het traject). Naast het energieverbruik wordt ook de CO2-emissie gemeten. Het verbruik werd op basis van de standaarduitrusting berekend. Extra uitrusting kan het verbruik en de rijprestaties beïnvloeden.
Deze gegevens hebben betrekking op de Belgische en Luxemburgse versie. De afgebeelde modellen zijn deels met opties uitgerust, die niet tot de standaarduitrusting behoren. In sommige landen zijn op grond van wettelijke voorschriften afwijkingen van de hier beschreven modelvarianten en uitrustingen mogelijk. Uw BMW Partner kan u hierover informeren. Wijzigingen in constructie of uitrustingen en fouten voorbehouden. Met specifiek voor bepaalde landen geldende uitvoeringen is geen rekening gehouden.
Leeggewicht EU in kg: in de opgegeven waarden is rekening gehouden met een voor 90% volle tank, 68 kg voor de bestuurder en 7 kg bagage. Het leeggewicht geldt voor alle wagens in standaarduitvoering. Opties kunnen dit gewicht verhogen.
BMW beveelt het gebruik van loodvrije superbenzine RON 95 aan. De brandstofkwaliteiten RON 91 loodvrij en hoger met een maximaal ethanolgehalte van 10% (E10) zijn toegelaten. Gegevens over het verbruik van de verbrandingsmotor hebben betrekking op de werking met brandstof RON 98.
* De gegevens hebben geen betrekking op een afzonderlijke wagen en maken geen deel uit van een aanbod, maar dienen alleen om de verschillende autotypes met elkaar te vergelijken.
CO2-uitstoot die door de productie en de beschikbaarstelling van brandstof of andere energiedragers ontstaat, wordt bij het bepalen van de CO2-uitstoot conform richtlijn 1999/94/EG niet meegerekend.
.
 

Rijmodi.

Verschillende modi voor dat ene machtige rijgevoel: COMFORT, ECO PRO en SPORT optimaliseren de wagenkarakteristieken van de BMW i8, afgestemd op de rijsituatie. Zuiver elektrisch rijden is tot een snelheid van 65 km/u en een autonomie van 37 km* net zo goed mogelijk als een uiterst sportief sportwagengevoel buiten de stad. Daartussen ligt de beste mix van beide werelden: benzine- en elektromotor demonstreren op elk moment dat hun technische symbiose nooit als compromis moet worden beschouwd.
Met een druk op de eDrive Button wordt de BMW i8 ingesteld op louter elektrisch rijden. Hij kan worden bediend in de COMFORT- en de ECO PRO-modus. In de COMFORT-modus met eDrive rijdt de BMW i8 dan zo lang zonder ondersteuning van de verbrandingsmotor tot het accuvermogen bijna is uitgeput. Tot 120 km/u is met eDrive zuiver elektrisch mogelijk. Wanneer de eDrive button niet is ingedrukt, wordt de verbrandingsmotor al vanaf 60 km/u ingeschakeld.
* Berekend bij een intern verbruiksonderzoek van BMW. De autonomie is afhankelijk van verschillende factoren, in het bijzonder: persoonlijke rijstijl, aard van het traject, buitentemperatuur, verwarming/airconditioning

Airconditioning

Met een heldere blik diep adem halen: de comfortfuncties van de airconditioning zorgen voor een hoge luchtkwaliteit in het interieur en voorkomen automatisch dat de ruiten beslaan of dat de wagen onder invloed van de zon te sterk opwarmt.
Meer informatie
, voorverwarming.

COMFORT-modus

ECO PRO-modus

SPORT-modus

 

Vierwielaandrijving.

Met de eDrive Button ingedrukt schakelt de BMW i8 over op louter elektriciteit en wordt hij uitsluitend op de vooras aangedreven. In de hybride aandrijving zorgen de vierwielaandrijving en de intelligente combinatie van de twee aandrijftypes in elke rijsituatie voor een optimale tractie. Op de vooras bevindt zich de elektromotor, terwijl op de achteras een krachtige 3-cilinder aan het werk is. Alle vier de wielen kunnen dus tegelijkertijd door twee motoren worden aangedreven en naargelang van de rijsituatie kunnen de voordelen van voor- of vierwielaandrijving worden gebruikt. Buiten de stad toont de volwaardige vierwielaandrijving van de BMW i8 al zijn kracht – bij een snelheid tot 250 km/u.
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief