Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

ELKE INGRIJPENDE VERANDERING WORDT DOOR PIONIERS IN BEWEGING GEZET.

Sedert 2013 zijn mensen over de hele wereld geëlektriseerd door BMW i. En hoe uniek elektrisch rijplezier aanvoelt, weet niemand beter dan de pioniers van het eerste uur: The Born Electrics. Dit zijn hun verhalen.

BORN ELECTRIC IN JULI 2015.

"Instappen en wegrijden."
Mijn eerste rit met de BMW i3 afgelopen jaar heeft me al meteen verslaafd gemaakt. Ik voelde me cool, slim en anders dan de anderen. Het was een prettig gevoel om iets voor het milieu te doen. In mijn ogen overtuigt de i3 vooral met zijn esthetisch design, met zijn ruimte en met de elektrische aandrijving. De BMW i Remote App is gewoonweg fantastisch. Daarmee ben ik optimaal met de buitenwereld verweven. In de stad stap ik gewoon in en rij ik weg. Parkeren kan soms zenuwslopend zijn, maar de i3 past op elke parkeerplaats.
#THEFUTURE #BORNELECTRIC #BMWi

BORN ELECTRIC IN OKTOBER 2014.

"Ik ben verliefd."
Ik had nooit gedacht dat ik ooit eens met een volledig elektrische wagen zou rijden – en nu gebruik ik hem elke dag. Ik ben er vast van overtuigd dat elektrische wagens de toekomst zijn en ik ben zo gelukkig dat ik deel uitmaak van deze beweging. Ik geniet van elke seconde in mijn BMW i3. Hij rijdt zo aangenaam: de motor, de snelle starts, zijn dynamiek. Het rijgevoel is fantastisch, net als het comfort. Om nog maar te zwijgen van de mooie materialen en de natuurlijke algemene vormgeving van de wagen. De BMW i3 is schone en beest in één – ik hou van hem. Het enige nadeel: ik moet hem met mijn man delen, maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet.
#EMISSIONFREE #PRAGUE #PERFECTION #BORNELECTRIC #BMWi

BORN ELECTRIC IN OKTOBER 2014.

"Mijn kleine elektronaut."
Met mijn zwak voor gadgets ben ik altijd wel voor wat nieuws te vinden en dus was ik ook al meteen gek op elektrische wagens. Ik was meteen weg van het milieuaspect en de futuristische look. Elektrische wagens zijn in opkomst – en het ziet ernaar uit dat de droom van elektrisch rijden eindelijk waar wordt. In mijn ogen is de elektrische wagen de toekomst, niet de benzinemotor. Wanneer ik met de BMW i3 rijdt, valt alle stress van me af door de ontspannen, rustige sfeer in de wagen. Ik geniet van het gevoel in deze wagen te zitten, met zijn coole interieur, en hem vlotjes door de straten te sturen. Wanneer ik voorbijrijd, gebeurt het vaak dat mensen blijven staan en roepen: "Hey, coole auto."
#GREEN #CALIFORNIA #BORNELECTRIC #BMWi

BORN ELECTRIC IN SEPTEMBER 2014.

"De 'minder is meer'-mantra."
Ik vergelijk de BMW i3 vaak met de concepten van microwoningen, waarin een slim ontworpen object functioneel kan zijn en toch uiterst weinig plaats inneemt. Het interieur doet me denken aan een woning die door Charles en Ray Eames werd ingericht: een houten, vloeiend vormgegeven instrumentenbord, overal doordacht geselecteerde materialen en grote glazen vlakken. Net zoals een klein, doordacht ontworpen huis zich naar de natuur opent en de binnen- en buitenruimten naadloos met elkaar laat versmelten, brengt ook de i3 een groot aantal functies en technologieën onder in een minimaal, robuust frame. Ik beschouw hem als de uitbreiding van mijn levensruimte.
#BORNELECTRIC #PACIFICNORTHWEST #BMWi

BORN ELECTRIC IN DECEMBER 2013.

"In de toekomst aangekomen."
Ik heb al enkele elektrische wagens getest, maar de i3 geeft de indruk iets bijzonders te zijn. Het is niet mijn bedoeling indruk te maken, maar ik heb het gevoel dat de i3 veel belangstelling wekt, en zelfs nog meer dan andere "sportwagens". De i3 levert gespreksstof op – ik ben nog nooit zo vaak op mijn wagen aangesproken als de laatste tijd. Ik rij er voornamelijk in mijn vrije tijd mee, omdat ik in de buurt van mijn kantoor woon en meestal met de fiets ga werken. Maar als ik eens op klantenbezoek moet, neem ik graag de taak van chauffeur op mij. Tot nu toe kennen de meesten elektrische wagens alleen maar van de buitenkant en zijn ze dan heel aangenaam verrast wanneer ik eens gas geef.
#THEFUTURE #BORNELECTRIC #BMWi

Brandstofverbruik en CO2-emissie.

Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (60 Ah):
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 0
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 12,9
Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (94 Ah):
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 0
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 0
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 12,6 / 13,11
Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (60 Ah) met Range Extender:
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 13
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 13,5
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 0,6
Stroomverbruik en CO2-emissie voor de BMW i3 (94 Ah) met Range Extender:
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 12
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 11,3 / 11,92
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 0,6
BMW i8 met plug-in-hybrideaandrijving BMW iPerformance:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 2,1
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 49
Stroomverbruik in kWh/100 km (gecombineerd): 11,9
1 Velgencluster 2: 20" Styling 431
2 Velgencluster 2: 20" wintervelgen
De gegevens van brandstofverbruik, CO2-emissie en stroomverbruik zijn afhankelijk van de gekozen velg- en bandenmaat.
Meer informatie over het officiële energie- en brandstofverbruik en over de officiële specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO2", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief