Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
De diepe grom van de M TwinPower Turbo 8-cilinder motor, de meest vooruitstrevende hulpsystemen en een chassis met autosportgenen laten de grenzen tussen de weg en het circuit in de BMW M6 Cabrio vervagen. Althans totdat de kap opengaat en de zonnestralen op het luxueuze interieur vallen. Dan vervagen de grenzen tussen een wagen en een pijlsnelle speedboot.

7-traps M versnellingsbak met dubbele koppeling en Drivelogic.

De M versnellingsbak met dubbele koppeling en Drivelogic is een innovatieve versnellingsbak met dubbele koppeling die speciaal op de BMW M hoogtoerentalmotoren afgestemd is. Hij heeft een automatische selectie van de versnelling met het oog op een optimale tractie, Launch Control, Low Speed Assistance en een Auto Start Stop functie

Auto Start Stop functie

Efficiënt brandstof besparen: de Auto Start Stop functie schakelt de motor kortstondig uit wanneer de wagen even stilstaat, bijvoorbeeld voor een verkeerslicht, en voorkomt zo dat onnodig brandstof wordt verbruikt.
Meer informatie
. Hij wordt automatisch of manueel bediend via de schakelpaddles aan het lederen M stuur of de keuzehendel in de middenconsole.
De M versnellingsbak met dubbele koppeling schakelt extreem snel en zonder onderbreking van de trekkracht. Dat is te danken aan twee deelversnellingsbakken met elk een eigen koppeling, die de motorkracht door overlapping van de koppelingen zonder enige onderbreking naar de achterwielen overbrengen. Daarbij wordt de schakelstrategie aan de hand van de bestaande navigatiegegevens geoptimaliseerd, doordat de M versnellingsbak met dubbele koppeling bijvoorbeeld voor bochten proactief terugschakelt. De aanvullende functie Launch Control, waarmee een start vanuit stilstand mogelijk is met maximale acceleratie, zorgt voor een extreem dynamische rijbeleving: bij plankgas schakelen, zonder koppelingspedaal, met ononderbroken krachtoverbrenging.
De functie Drivelogic biedt hiervoor zowel in de geautomatiseerde (modus “D”) als in de manuele stand (modus “S”) telkens de keuze uit drie schakelprogramma’s: uiterst sportief, comfortabel of gericht op een optimaal verbruik.
 

COMPETITION PACK.

Puur racegevoel: met het Competition Pack brengt de BMW M6 dankzij het grotere motorvermogen, de directer werkende stuurinrichting en het speciaal afgestelde chassis nog meer performance op de weg over.
Het vermogen van de M TwinPower Turbo 8-cilinder benzinemotor wordt van 423 kW tot 442 kW opgevoerd. Dit extra vermogen wordt verkregen door de laaddruk in het bovenste toerentalbereik te verhogen. De M sportuitlaat produceert een bijzonder sportieve motorsound die u gegarandeerd kippenvel bezorgt. Op het racecircuit en in alledaagse omstandigheden zorgen de speciaal afgestelde ophanging en de bijzonder sportief-directe stuurinrichting ervoor dat elk stuurcommando met maximale precisie wordt uitgevoerd. Uitwendig imponeren exclusieve BMW M lichtmetalen velgen, dubbelspaak 601 M, 20" in Bicolor die van een combinatie van verschillende bandentypes voorzien zijn, alsook met de zwart verchroomde dubbele uitlaatpijpen van het M sportuitlaatsysteem.

Actief M differentieel.

Het actieve M differentieel met volledig variabele verdeling van het aandrijfkoppel tussen de achterwielen verbetert de tractie en rijstabiliteit bij dynamische rijstrookwissels, bij het accelereren vanuit een bocht, bij hoge bochtsnelheden en bij een verschillende staat van het wegdek, zelfs op sneeuw, grind en ijs. Zelfs bij extreme dwarsversnellingen staat het borg voor een precieze wegligging. De permanente, traploze regeling van het sperdifferentieel maakt het rijgedrag harmonieuzer en extreme rijsituaties daardoor beter controleerbaar.
Een elektronisch gestuurde lamellengrendel vermindert het verschil in toerental tussen de achterwielen en verbetert daardoor de tractie. Het uit de autosport afkomstige systeem is via een elektronische regeleenheid met Dynamic Stability Control (DSC) verbonden en zorgt in alle rijomstandigheden proactief voor een aan de situatie aangepaste benutting van de sperkracht tussen nul en 100 procent, waardoor zelfs de kleinste koppelverschillen tussen de aandrijfwielen geneutraliseerd worden – zonder neiging tot onderstuur. Op die manier zorgt het actieve M differentieel voor optimale grip en een stabiele, optimale wegligging en zet het de aandrijfkracht haast zonder verlies om in stuwkracht.
 

M CARBON-KERAMIEKREMMEN.

De M carbon-keramische remmen zijn een voorbeeld van de consequente overdracht van technologie uit de autosport. Door het gebruik van een nieuw soort koolstofvezel-composietkeramiek is de toepassing van de remkracht nog directer en neemt de fadingstabiliteit verder toe. Bovendien zijn ze corrosievrij, nog hittebestendiger, veel minder onderhevig aan slijtage en dragen ze bij tot de gewichtsvermindering. Door hun lichtgewicht constructie worden de roterende en onafgeveerde massa's verkleind, wat leidt tot een verbetering van het acceleratievermogen, het reactievermogen en de rijeigenschappen van de wagen, maar ook tot meer rijdynamiek en tractie, een verbeterd veercomfort en een verminderd brandstofverbruik.
Met hun buitengewoon grote remschijven (410 mm vooraan, 393 mm achteraan), de vaste remzadels met zes zuigers vooraan en de zwevende remzadels met enkele zuiger achteraan zijn de M carbon-keramische remmen door hun hoge hittebestendigheid ook bij langdurig gebruik geschikt voor het circuit. Daarbij zorgt de geperforeerde, geventileerde remschijfring voor een duidelijk fijngevoeliger reactievermogen bij regenweer en ook voor een intensievere warmteafvoer. De M carbon-keramische remmen zijn te herkennen aan de lak van de remzadels in de kleur Gold matt en aan het karakteristieke M logo.
Als gevolg van de specifieke eigenschappen van het materiaal kunnen afhankelijk van situatie en gebruik werkingsgeluiden ontstaan, vooral in natte weersomstandigheden kort voordat de wagen tot stilstand komt.

Autosportkarakter.

Er is altijd iemand die sneller is. Hier is hij. De BMW M6 Cabrio is de uitdrukking van de filosofie van BMW M GmbH. Want vermogen is één ding – het in een weergaloos rijgevoel omzetten is nog iets anders. Hightech-materialen zoals aluminium, keramiek en carbon worden gecombineerd met knowhow en autosportgenen. Ingenieurs worden enthousiast als ze een doel nastreven: de meest opwindende ervaring creëren die u met benzine en asfalt onder de open hemel kunt hebben.

Launch Control

Electronic Damper Control

Dynamic Stability Control

M SERVOTRONIC

 

M Drive.

Met M Drive

M Drive

M Drive biedt een persoonlijk rijprogramma dat de bestuurder van een BMW M individueel instelt en met slechts een druk op de knop kan oproepen.
Meer informatie
kunnen persoonlijke rijprofielen afzonderlijk worden ingesteld, van comfortabel cruisen tot een sportief-directe set-up voor gebruik op racecircuits. Met een druk op een van de M Drive

M Drive

M Drive biedt een persoonlijk rijprogramma dat de bestuurder van een BMW M individueel instelt en met slechts een druk op de knop kan oproepen.
Meer informatie
-toetsen aan het multifunctionele stuur kunnen een van de twee opgeslagen profielen en alle daaraan gekoppelde instellingen op ieder moment meteen worden opgeroepen. De vooraf toegewezen configuraties kunnen via het iDrive menu individueel worden ingesteld.
Rond de keuzehendel bevinden zich op de middenconsole de M toetsen voor de rijdynamiek waarmee alle individueel configureerbare aandrijf- en chassisfuncties worden ingesteld. Onafhankelijk van elkaar kunnen de DSC-modus, de vermogenkarakteristiek van de motor, het kenveld van Dynamic Damping Control, de curve van M Servotronic

Servotronic

Servotronic past de stuurkracht elektronisch aan in functie van de rijsnelheid aan en zorgt voor een optimaal stuurgedrag bij alle snelheden.
Meer informatie
en het schakelprogramma van de M versnellingsbak met dubbele koppeling worden geselecteerd. Daarmee kan een gedetailleerde set-up van de wagen worden samengesteld en worden opgeslagen door een van de beide M Drive

M Drive

M Drive biedt een persoonlijk rijprogramma dat de bestuurder van een BMW M individueel instelt en met slechts een druk op de knop kan oproepen.
Meer informatie
-toetsen aan het multifunctionele stuur enige tijd in te drukken.
 

BMW EfficientDynamics technologieën.

Maximale prestaties of een minimaal verbruik – uiteindelijk draait alles bij BMW rond het voor BMW kenmerkende rijplezier. BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket technologieën om het verbruik en de emissies te verminderen en tegelijk de rijdynamiek te verbeteren.
Meer informatie
is de strategie van BMW om het verbruik en de emissies tot een minimum te beperken en om tegelijk de dynamiek en het rijplezier maximaal te verhogen. Dat is een pakket maatregelen die de aandrijving, het energiebeheer en het op intelligente lichtgewicht constructie gebaseerde voertuigconcept omvatten – en die in elke BMW standaard toegepast worden.

Auto Start Stop functie

Brake Energy Regeneration

 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief