Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

IN 4,4 SECONDEN VAN NUL TOT WAUUWW.

De M TwinPower Turbo motor van de BMW M2 Coupé.

Niet de absolute waarde is van belang. Wel de feitelijke kracht. De compacte M 6-cilinder-in-lijn in de BMW M2 Coupé levert daar het indrukwekkende bewijs van: die krachtbron katapulteert de 1.485 kg lichte wagen met een vermogen van 272 kW (370 pk) moeiteloos tot 250 km/u – het specifieke gewicht bedraagt dus 4,19 kg/pk. Het hoge totale vermogen en het op de racepiste uitgeteste koelsysteem garanderen een adembenemende rijbelevenis.

M TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor.

De M TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor onderscheidt zich door een superieure krachtontwikkeling, een zijdezachte loop en een hoog vermogenspotentieel. De krachtige motor van 3,0 liter doet zijn werk daarbij met een fascinerend sportieve sound. Dankzij een oliesysteem met terugvoerpomp blijft de juiste olievoorziening van de motor ook bij maximale langs- en dwarsversnelling op het circuit behouden. De motor combineert de volledig variabele kleppensturing Valvetronic

Valvetronic

Volledige vermogensontplooiing – de variabele klepsturing Valvetronic verbetert de dynamiek en de loopcultuur van BMW motoren en verlaagt het verbruik.
Meer informatie
incl. dubbele VANOS, High Precision Injection

High Precision Injection

De innovatieve High Precision Injection zorgt voor een efficiëntere verbranding van de brandstof en verhoogt tegelijkertijd het motorvermogen.
Meer informatie
en een TwinScroll-turbocompressor

Turbocompressor

De turbocompressoren in de dieselmotoren van BMW verhogen het vermogen en verminderen tegelijkertijd het verbruik en de CO2-emissies.
Meer informatie
voor een optimale cilindervulling. Resultaat: een maximumvermogen van 272 kW (370 pk) en een maximumkoppel van 465 Nm plus 35 Nm overboost tussen 1.350 en 4.500 t/min. Daarmee laat de turbobenzinemotor de wagen in een adembenemende 4,5 seconden van 0 tot 100 km/u versnellen en haalt hij een topsnelheid van 250 km/u. Door de intelligente technische innovaties blijft het gecombineerde brandstofverbruik daarbij beperkt tot slechts 8,5 liter per 100 km met een CO2-uitstoot van slechts 199 g/km. Indrukwekkend efficiënt, krachtig en met een directe respons ook bij lage toerentallen – dat is precies wat de bestuurder van de superieure aandrijving van een BMW wagen verlangt.
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief