Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Het rijbereik en de prestaties van een BMW TwinPower Turbo motor gekoppeld aan de efficiëntie van een elektromotor: De BMW 7 Reeks met de BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket technologieën om het verbruik en de emissies te verminderen en tegelijk de rijdynamiek te verbeteren.
Meer informatie
technologie eDrive (BMW 740e/740Le/740Le xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
iPerformance) verenigt het beste van twee werelden. Het resultaat is een aanzienlijk lager brandstofverbruik met een al even geringe emissie. En een rijgedrag dat het comfort en het welzijn in de BMW 7 Reeks nog duidelijker voelbaar maakt.

Voertuigconcept.

Een BMW berline van topklasse met de laagste verbruikscijfers en de volledige dynamische eigenschappen in alle rijmodi. Met zijn comfort en zijn dynamiek bevestigt de BMW 7 Reeks iPerformance alle verwachtingen. Aan de buitenkant onderscheidt het iPerformance model zich van de uitvoering met conventionele aandrijving o.a. door de aan beide zijden aangebrachte eDrive-badge op de C-stijlen en de i-badge aan de zijkanten vooraan. Ook verwijzen blauwe nierspijltjes en blauwe wielnaven naar de innovatieve aandrijftechnologie van de wagen. Wat hem vooral anders maakt, is het rijbereik in de zuiver elektrische modus. 44 tot 48 kilometer (41 tot 45 kilometer met xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
) legt hij lokaal emissievrij en zonder brandstofverbruik af. Zelfs bij gecombineerde werking ligt het CO2-emissiecijfer van de BMW 7 Reeks iPerformance rond 51 tot 45 g/km (56 tot 49 g/km met xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
). De hoogspanningsaccu is onder de achterbank ondergebracht, zodat in de 420 liter grote koffer nog voldoende ruimte overblijft voor omvangrijke bagage. Een toonaangevend voertuigconcept dat ongeëvenaard is.
 

Individueel rijgedrag.

De BMW 7 Reeks iPerformance beschikt als plug-in-hybride over verschillende aandrijfmodi, waarmee de bestuurder een grote invloed op het reële verbruik kan uitoefenen. Hoeveel dat bedraagt, hangt enerzijds van de keuze van de rijmodus af, en anderzijds van de persoonlijke gebruikswijze. Is de accu volledig opgeladen, dan kan een afstand tot 48 kilometer (tot 45 kilometer met xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
) op enkel elektriciteit worden afgelegd.
 

Aandrijving.

Een krachtige BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor en een uiterst efficiënte eDrive elektromotor drijven de BMW 7 Reeks iPerformance aan. Het systeemvermogen bedraagt 240 kW (326 pk) met een gecombineerd systeemverbruik van 2,2 tot 2,0 l/100 km (2,5 tot 2,1 l/100 km met xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
)*. De intelligente vierwielaandrijving BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
zorgt voor een optimale tractie. Uit de combinatie van deze BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket technologieën om het verbruik en de emissies te verminderen en tegelijk de rijdynamiek te verbeteren.
Meer informatie
technologieën ontstond een innovatieve wagen, die zuinig in het verbruik is en tegelijkertijd bijzonder dynamisch en stabiel is in alle wegomstandigheden.
* De waarden zijn afhankelijk van de gekozen velg- en bandenmaat.

BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor

Elektromotor

Hoogspanningsaccu

 

Intelligent energiebeheer.

Het intelligente energiebeheer is een van de steunpilaren van het BMW iPerformance concept. Dit systeem coördineert de wisselwerking tussen alle aandrijfcomponenten om optimale efficiëntie met een uitstekende rijdynamiek te combineren. Met een vooruitziende bedrijfsstrategie optimaliseert het intelligente energiebeheer het rendement van de hybride aandrijving. Hiervoor worden bijvoorbeeld aan de hand van bestaande navigatiegegevens trajecten en rijsituaties geïdentificeerd, die het best geschikt zijn voor gebruik van de elektromotor of voor het opladen van de hoogspanningsaccu. Situaties waarin de verbrandingsmotor met laag rendement zou werken, worden door het systeem voorkomen door hem pas bij hogere belasting met beter rendement in te schakelen. Hierbij levert de verbrandingsmotor meer vermogen. Die wordt gebruikt om via de elektromotor/generator stroom voor de accu op te wekken, waarmee later elektrisch kan worden gereden of de verbrandingsmotor efficiënt kan worden ondersteund. Ook regelt het systeem de elektromotor/generator, om tijdens het remmen op de motor en bij gewone remmanoeuvres bewegingsenergie in elektrische energie om te zetten. In combinatie met de ECO PRO-modus stelt het intelligente energiebeheer alle autosystemen incl. hulpsystemen en comfortfuncties naar behoefte en consequent op hoge efficiëntie in. 
Met de eDrive-toets kan de bestuurder tussen drie elektrische aandrijfmodi kiezen. Bij het starten van de wagen wordt standaard de AUTO eDrive (hybride) modus ingeschakeld. In de MAX eDrive modus kan tot 140 km/u zuiver elektrisch worden gereden. In de modus Battery Control wordt de opgeslagen elektrische energie voor later gebruik bewaard.

AUTO eDrive modus

MAX eDrive modus

Battery Control modus

Preview

 

OPLADEN.

Aan een gewoon huishoudelijk stopcontact of aan de BMW i Wallbox uit het uitgebreide 360° ELECTRIC product- en serviceaanbod – de hoogspanningsaccu opladen kon niet eenvoudiger zijn. Voor de energievoorziening onderweg zijn talrijke openbare ChargeNow-laadstations beschikbaar.

Thuis opladen

Publiek opladen

Connectivity.

Altijd verbonden met uw BMW: Op de smartphone (iOS of Android) zijn behalve de BMW Remote Services

Remote Services

Met BMW ConnectedDrive heeft de bestuurder via het BMW callcenter of via de My BMW Remote app ook van op afstand toegang tot zijn wagen.
Meer informatie
zoals de vergrendeling op afstand ook specifieke functies voor hybride wagens beschikbaar. Zo hebt u altijd een overzicht over de verbruiks- en efficiëntiewaarden van de BMW 7 Reeks iPerformance. BMW Services voor al wat kan gebeuren, bruikbaar in de wagen – en daarbuiten.

BMW Connected App

Voorconditionering

 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief