Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

KRACHT+

Rijdynamiek & efficiëntie in de BMW 4 Reeks Gran Coupé.

De elegantie kunnen we bij de BMW 4 Reeks Gran Coupé zien – en de dynamiek voelen. De voelbare eenheid die motor en chassis met het aerodynamisch design vormen. De superieure manier waarop kracht in lichtheid wordt omgezet. Aangedreven door een van de krachtige motoren, naar keuze met achterwiel- of vierwielaandrijving en met een perfecte aslastverdeling. Voor rijplezier op het hoogste niveau.
BMW 440i Gran Coupé:
Brandstofverbruik in l/100 km (gecombineerd): 6,8–6,6
CO2-emissie in g/km (gecombineerd): 159–154
De verbruikscijfers werden op basis van de EU-testcyclus bepaald en zijn afhankelijk van de bandenmaat. Afbeeldingen tonen opties.

INDRUKWEKKENDE DYNAMIEK.

Vanaf het eerste moment verraadt de BMW 4 Reeks Gran Coupé zijn ambities: opwindende sportiviteit, uiterst precieze rijeigenschappen en een optimaal rijcomfort worden voor de bestuurder samengebracht tot een beleving van fascinerende prestaties – met een volmaakte wegligging, ook in bochten. In combinatie met de intelligente lichtgewicht constructie ontstaat een sportief-elegante vierdeurs met een maximale dynamiek en wendbaarheid.

KRACHTIGE MOTOREN.

BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor.

Superieure kracht, een zijdezachte loop en een fascinerend geluid kenmerken de BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor uit de nieuwste generatie van de BMW EfficientDynamics motorenfamilie. Dankzij dubbele VANOS, Valvetronic, High Precision Injection en TwinScroll-turbocompressor levert hij 240 kW (326 pk) en verbruikt hij gemiddeld gecombineerd slechts 7,4 tot 6,6 liter per 100 km.

BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor.

De BMW TwinPower Turbo 4-cilinder benzinemotor van 2,0 liter van de nieuwste generatie garandeert maximaal rijplezier. Hij onderscheidt zich door een duidelijk temperamentvolle krachtontplooiing en een spontaan reactievermogen, al in het lage toerentalbereik, maar is tegelijk zuinig en schoon.

BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn dieselmotor.

De BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn dieselmotor van de nieuwste generatie levert dankzij de meest geavanceerde technologieën zoals een turbocompressor met variabele turbinegeometrie en Common Rail directe injectie een hoog vermogen met voorbeeldige verbruikscijfers. Hij levert 190 kW (258 pk) tot 230 kW (313 pk) en een indrukwekkend maximumkoppel van 560 tot 630 Nm.

BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotor.

De BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotoren van 2,0 liter van de nieuwste generatie maken een merkbaar temperamentvollere krachtontplooiing en een spontaan reactievermogen mogelijk, al in het lage toerentalbereik. Tegelijkertijd komen ze uitermate zuinig en schoon voor de dag.

8-traps sportversnellingsbak Steptronic.

De als optie verkrijgbare sportautomatische 8-versnellingsbak zorgt voor het summum van dynamiek, efficiëntie en rijcomfort: korte schakeltijden verbeteren de acceleratiewaarden, door de fijne spreiding van de acht versnellingen is het schakelen nauwelijks voelbaar. Tegelijkertijd blijft de motor op het ideale toerental om zijn kracht optimaal te kunnen ontplooien en het geluidsniveau te verlagen. In de achtste versnelling daalt bij hoge snelheid het toerental van de motor en dus ook het verbruik en de CO2-uitstoot.
 

Sportief rijgedrag.

Voor het rijgedrag van de BMW 4 Reeks Gran Coupé bestaat maar één woord: adembenemend. De voor BMW typische achterwielaandrijving, het lage zwaartepunt en de perfecte aslastverdeling zorgen voor echt rijplezier. Dit wordt nog ondersteund door de standaard Variable Sport Steering met Servotronic

Servotronic

Servotronic past de stuurkracht elektronisch aan in functie van de rijsnelheid aan en zorgt voor een optimaal stuurgedrag bij alle snelheden.
Meer informatie
en de als optie verkrijgbare Adaptieve M ophanging. Voor een uitstekende wegligging, vooral bij een sportieve rijstijl en op bochtige wegen.

50:50-aslastverdeling

Adaptieve M sportophanging

Variable Sport Steering

 

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Minder verbruik, meer rijplezier. Dat is BMW EfficientDynamics. Daarachter gaat een aantal uiteenlopende maatregelen schuil, die met de aandrijving, het energiebeheer en het voertuigconcept te maken hebben. Voor een lager brandstofverbruik en minder CO2-uitstoot met toch meer dynamiek en rijplezier. Standaard in elke BMW – en natuurlijk ook in de BMW 4 Reeks Gran Coupé.

Brandstofverbruik en CO2-emissie.

De verbruikscijfers werden op basis van de EU-testcyclus bepaald en zijn afhankelijk van de bandenmaat. Afbeeldingen tonen opties.

Meer informatie over het officiële energie- en brandstofverbruik en over de officiële specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenwagens is opgenomen in de "Gids CO2", die gratis te verkrijgen is in elk verkooppunt of bij de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, Directoraat-Generaal Leefmilieu (Victor Hortaplein 40 bus 10 te 1060 Brussel).

De gegevens hebben geen betrekking op een afzonderlijke wagen en maken geen deel uit van een aanbod, maar dienen alleen om de verschillende autotypes met elkaar te vergelijken. Bij de berekening van de CO2-emissies overeenkomstig richtlijn 1999/94/EG wordt geen rekening gehouden met CO2-emissies die ontstaan door de productie en de beschikbaarstelling van de brandstof of andere energiedragers.
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief