Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

VOORUITGEDACHT.

Veiligheid in de BMW 3 Reeks Touring.

Veilig en gerust op weg – de BMW 3 Reeks Touring beschikt over uitgebreide veiligheidsfuncties op het hoogste technische niveau. Van het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
over de Active Cruise Control

Active Cruise Control met Stop&Go

De Active Cruise Control met Stop&Go functie van BMW houdt de afstand tot de voorligger op elk moment constant.
Meer informatie
tot de verkeersbordendetectie.

Driving Assistant

De uitrusting Driving Assistant combineert de cameragebaseerde systemen Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
en botswaarschuwing.
Het systeem herkent rijstrookmarkeringen en waarschuwt u door trillingen in het stuur en een aanduiding in de instrumentencombinatie, wanneer bij snelheden vanaf ca. 70 km/u ongewild van de rijstrook wordt afgeweken. Bij ingeschakelde richtingaanwijzers, dus een gewenste verandering van rijstrook, blijft de waarschuwing achterwege. Daarnaast worden ook voetgangers door de camera herkend. Bij een dreigende botsing wordt u ook gewaarschuwd en eventueel veroorzaakt het systeem een remmanoeuvre.
Bovendien waarschuwt het systeem vanaf een snelheid van ongeveer 15 km/u voor een dreigende botsing met een voorligger en conditioneert het tegelijkertijd de remmen om sneller te reageren.

BMW Driving Experience

EEN OPWINDENDE MANIER OM UW RIJVAARDIGHEID TE VERBETEREN.

 

Lane Departure Warning en Lane Change Warning

De BMW 3 Reeks Touring helpt actief gevaarlijke situaties te voorkomen. Radar en camera's houden de omgeving in het oog en waarschuwen de bestuurder dat hij zijn rijstrook dreigt te verlaten of dat andere wagens te dicht in de buurt komen.
Lane Change Warning

Lane Change Warning

Lane Change Warning merkt voertuigen op die zich in de dode hoek bevinden of die met hoge snelheid op de inhaalstrook naderen. Het systeem waarschuwt de bestuurder dan met een symbool in de buitenspiegel.
Meer informatie
is voorzien van radarsensoren om de situatie achter de wagen te beoordelen. Een symbool in de buitenspiegel signaleert of er zich andere voertuigen in de dode hoek bevinden of langs achteren snel naderen. Schakelt de bestuurder de richtingaanwijzer in om van rijstrook te verwisselen, dan waarschuwt het systeem hem met een trilling in het stuur en begint het symbool in de buitenspiegel te knipperen.
De camera van Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
* houdt het gebied voor de wagen in het oog. Bij een snelheid vanaf 70 km/u herkent dat systeem de wegrand en de wegmarkeringen. Nog voor de wagen de rijstrook ongewild heeft verlaten, waarschuwt het systeem de bestuurder met een trilling in het stuur. Het gebruik van de richtingaanwijzers deactiveert die technologie zolang u afslaat of van rijstrook verandert.
In Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
is een botswaarschuwing met camera geïntegreerd. Zodra het systeem vaststelt dat de afstand tot de voorligger te klein is, waarschuwt het de bestuurder door een aanduiding in de instrumentencombinatie en een geluidssignaal.
* Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
is een onderdeel van de extra uitrusting Driving Assistant.
 

BMW Head-Up Display

U rijdt tegen 100 km/u op de autoweg en kijkt op de snelheidsmeter. Natuurlijk maar even – maar u hebt wel een afstand van 28 meter afgelegd. 28 meter, waarop veel kan gebeuren. Tenzij u op alles tegelijk kunt letten: zoals met het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
.
Het Head-Up Display van BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
kan nog meer: desgewenst worden de geldende snelheidsbeperking en informatie over een eventueel inhaalverbod geprojecteerd. Dringende waarschuwingen van de warmtebeeldcamera van BMW Night Vision worden ook op het Head-Up Display weergegeven, net als navigatieaanwijzingen en meldingen van de Check Control.
Alle informatie die door de bestuurder wordt geselecteerd, verschijnt uitsluitend op het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
als het is ingeschakeld, en niet meer in de instrumentencombinatie. In kleur en schitterend scherp.
 

Verkeersbordendetectie

De camera aan de binnenspiegel behoudt het overzicht in het bos van verkeersborden: in combinatie met het navigatiesysteem Professional

Navigatiesysteem Professional

Het navigatiesysteem Professional biedt de bestuurder een volledige 3D-weergave in combinatie met een innovatief weergave- en bedieningsconcept, alsook talrijke functies voor navigatie, office en media.
Meer informatie
herkent de Speed Limit Info met No Passing Info snelheidsbeperkingen en inhaalverbodsborden.
De informatie die de camera registreert, wordt onder meer gecombineerd met gegevens van het navigatiesysteem, het uur en de regensensor

Regensensor

Afhankelijk van de intensiteit van de regen regelt de sensor de intervaltijden van de ruitenwissers. De geïntegreerde automatische dimlichtfunctie schakelt bij slecht zicht automatisch de dimlichten in.
Meer informatie
, vooraleer de Speed Limit Info de snelheidsbeperking weergeeft – in de instrumentencombinatie of indien gewenst op het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
. Met behulp van de camera kan ook rekening worden gehouden met tijdelijke verkeerstekens, die bijvoorbeeld bij regen gelden.
In combinatie met deze functie is BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
voor de nieuwe BMW 3 Reeks Touring van een No Passing Info voorzien. Het inhaalverbod wordt net als de snelheidsbeperking met het symbool van een verkeersbord op de instrumentencombinatie of als optie op het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
weergegeven, totdat het wordt gewijzigd of opgeheven. Het systeem slaat alle gegevens tijdelijk op, zodat de laatst geldende snelheidsbeperking en het inhaalverbod bij het vertrek na een korte rustpauze meteen weer worden weergegeven.
 

Adaptive Headlights met High Beam Assist

Adaptive Headlights

Adaptive Headlights

Bij de Adaptive Headlights volgen de koplampen het verloop van de weg en zorgen daarmee voor een beter zicht en meer veiligheid tijdens nachtelijke ritten op bochtige trajecten.
Meer informatie
met variabele lichtverdeling en niet-verblindende High Beam Assist

High Beam Assist

Meer veiligheid en rijcomfort 's nachts: High Beam Assist herkent snel andere weggebruikers en past de kracht van de koplampen automatisch aan de verkeerssituatie aan.
Meer informatie
: lichtsystemen van BMW “denken mee”. De xenonkoplampen passen zich aan het verloop van de bocht aan en de lichtbundels van de BMW 3 Reeks Touring blijven op de weg gericht. Om het verloop van de weg te berekenen, registreren sensoren de stuurhoek, de gierbewegingen en de rijsnelheid.
De Adaptive Headlights

Adaptive Headlights

Bij de Adaptive Headlights volgen de koplampen het verloop van de weg en zorgen daarmee voor een beter zicht en meer veiligheid tijdens nachtelijke ritten op bochtige trajecten.
Meer informatie
garanderen een vroegere herkenning van het verloop van de weg en mogelijke gevaren. Bij hoge snelheid moet men verder vooruit kijken om tijdig te kunnen reageren. In het stadsverkeer worden ze automatisch lager gericht om de weg direct te verlichten, zonder te verblinden.
De niet-verblindende High Beam Assist

High Beam Assist

Meer veiligheid en rijcomfort 's nachts: High Beam Assist herkent snel andere weggebruikers en past de kracht van de koplampen automatisch aan de verkeerssituatie aan.
Meer informatie
regelt de grote lichten afhankelijk van het verkeer. Als het systeem actief is, registreert een beeldsensor aan de binnenzijde van de voorspiegel de lichtomstandigheden en het voorliggende verkeer over een afstand tot 400 meter. Aan de hand van deze sensorbeelden beslist het systeem in welke mate de grote lichten gebruikt kunnen worden. 
 

Intelligente noodoproep

Het onvoorzienbare kan altijd gebeuren. Om zo snel mogelijk te worden geholpen, is er de intelligente noodoproep

Intelligente noodoproep

Bij een ongeval zorgt de intelligente noodoproep van BMW ConnectedDrive automatisch en betrouwbaar voor hulp op de plaats van het ongeval. De inzittenden van de wagen kunnen zo snel en optimaal worden verzorgd. 
Meer informatie
van BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
.
De crashsensoren in uw BMW 3 Reeks Touring sturen via een vast in de wagen ingebouwd, ongevalveilig telefoonsysteem automatisch een noodoproep uit, die meteen door het BMW Callcenter wordt ontvangen. Een medewerker neemt contact met u op en vraagt naar de toestand. De positie van de wagen tot op de meter nauwkeurig en nog meer voor de hulpverleners belangrijke informatie zoals het gevaar voor verwonding, het aantal inzittenden en het model van de wagen worden doorgestuurd. Natuurlijk kunt u de noodoproep ook manueel uitsturen.
De dichtstbijzijnde hulppost wordt geïnformeerd. De hulpdiensten kunnen al vroeg en doelgericht medische verzorging voorbereiden. Wanneer u in het buitenland bent, wordt u met het BMW Callcenter van uw thuisland verbonden. Daar staat iemand u in twee talen te woord – zowel in uw eigen taal als in de taal van het land waar u verblijft.
Met de intelligente noodoproep

Intelligente noodoproep

Bij een ongeval zorgt de intelligente noodoproep van BMW ConnectedDrive automatisch en betrouwbaar voor hulp op de plaats van het ongeval. De inzittenden van de wagen kunnen zo snel en optimaal worden verzorgd. 
Meer informatie
krijgt u bovendien de optie BMW TeleServices

BMW Teleservices

BMW TeleServices is gebaseerd op een directe, draadloze gegevensverbinding tussen uw wagen en BMW. Zo heeft de Servicepartner die uw voorkeur wegdraagt snel en ongecompliceerd toegang tot de gegevens van de wagen. Dat garandeert een individueel onderhoud van uw wagen en snelle hulp in geval van storing.
Meer informatie
.
 

Actieve veiligheid

Active Protection

Active Protection

Active Protection is de preventieve bescherming van de inzittenden van BMW ConnectedDrive.
Meer informatie
is de preventieve bescherming van de inzittenden van BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
. Ontstaat er een kritieke situatie, dan worden de veiligheidsgordels op de voorzetels reversibel voorgespannen, wordt de elektrisch verstelbare passagierszetel rechtop geplaatst en worden de zijruiten en – indien aanwezig – het schuifdak indien nodig gesloten. Een kritieke rijsituatie ontstaat bijvoorbeeld wanneer u een noodstop uitvoert of wanneer uw wagen een sterke mate van onder- of overstuur vertoont.
In bepaalde ongevalsituaties kan uw wagen automatisch met een maximale vertraging tot stilstand worden afgeremd. Zo kan de mogelijkheid van een tweede botsing beperkt of zelfs helemaal verhinderd worden.
Daarbij controleert de Attention Assist uw rijgedrag op tekenen van vermoeidheid. Het systeem analyseert uw stuurgedrag en reageert op opvallende gedragingen: op het Control Display

Control Display

Optimaal geïnformeerd, duidelijk weergegeven, eenvoudig te bedienen – het Control Display geeft alle informatie en functies overzichtelijk weer.
Meer informatie
verschijnt de raad om een pauze te nemen.
 

Passieve veiligheid

Dankzij een gerichte materiaalkeuze, een hoogvaste structuur en een intelligente lichtgewicht constructie garandeert het koetswerk van de BMW 3 Reeks Touring de hoogst mogelijke bescherming van de inzittenden.
Hoogbelastbare draagstructuren en het intelligente gebruik van stevig en ultrastevig meerfasestaal bieden de veiligheidspassagierskooi de maximale stevigheid, ondanks hun lage gewicht. De botsingsenergie wordt van de passagierskooi naar andere koetswerkdelen afgeleid, zoals de bodemplaat, de zijframes, het schutbord en het dak, en wordt door de kreukelzones vooraan en achteraan geabsorbeerd. Bij een zijdelingse botsing zorgen versterkte structuren in de B-stijlen en zijdrempels, en uiterst sterke verstevigingsbalken in de deuren en stabiele dwarsbalken in de zetels voor bescherming.
Vooraan is de BMW 3 Reeks Touring uitgerust met verschillende systemen om voetgangers te beschermen. Tussen de drager en de bekleding van de bumpers is een botsingdemper ingebouwd, die bij een botsing verwondingen aan de benen beperkt. Ook is de motorkap van vervormingselementen voorzien, die de botsingsenergie afbouwen en zo als kreukelzone dienen.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief