Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

NIEUWE NORMEN OP HET VLAK VAN SPORTIVITEIT.

De rijdynamiek van de BMW 3 Reeks Touring.


Dynamiek met veel facetten: met extra uitrustingen zoals de optionele adaptieve M sportophanging, de Sport-modus of de Variable Sport Steering geeft u uw BMW 3 Reeks Touring nog meer wendbaarheid. Verheug u op een nog sportievere rijstijl en een maximum aan rijcomfort en stuurprecisie.

Adaptieve M sportophanging

Met de als optie verkrijgbare adaptieve M sportophanging worden de dynamische rijeigenschappen van de BMW 3 Reeks Touring versterkt en visueel extra in de verf gezet. Zonder hierbij afbreuk te doen aan het comfort.
Bij de als optie verkrijgbare adaptieve M sportophanging leiden een tien millimeter verlaagd chassis* en elektronisch geregelde schokdempers tot meer wendbaarheid. Tijdens het rijden meten sensoren voortdurend de gegevens en sturen ze, afhankelijk van de rijsituatie en het wegprofiel, de schokdemperkleppen in de adaptieve M sportophanging aan. Dit gebeurt voor elk wiel afzonderlijk, zodat steeds een optimale wegligging gegarandeerd is.
Een elektronische regeleenheid verwerkt informatie over wiel-, dwars- en langsversnelling, rijsnelheid en de stand van het stuur, om de demperkarakteristiek aan het wegprofiel en de rijsituatie aan te passen. Ook kan de bestuurder de ophanging met de Driving Experience Control comfortabeler of sportiever instellen.
* Geen verlaagd chassis bij BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
modellen.
 

BMW TwinPower Turbo motoren.

Bij de lancering van de BMW 3 Reeks Touring telt het motorenaanbod drie krachtige en zuinige motoren die allemaal met de recentste BMW TwinPower Turbo-technologie werken. Ze vormen het krachtige hart van de wagen.
De moderne en levendige 2,0-liter-motor met BMW TwinPower Turbo-technologie is de krachtigste vertegenwoordiger van een nieuwe generatie viercilinder benzinemotoren die technologisch van de bekroonde zescilinder benzinemotor afgeleid zijn. In het kader van de ontwikkelingsstrategie BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket technologieën om het verbruik en de emissies te verminderen en tegelijk de rijdynamiek te verbeteren.
Meer informatie
zijn die motoren consequent ontwikkeld om een grotere rijdynamiek bij lagere verbruiks- en emissiewaarden te bieden.
Bovendien is de nieuwe BMW 3 Reeks Touring ook verkrijgbaar met de beproefde BMW TwinPower Turbo 4-cilinder dieselmotor

Dieselmotor

Dynamisch, gecultiveerd, uiterst zuinig – BMW dieselmotoren overtuigen in tal van opzichten.
Meer informatie
van 2,0 liter, die met een onverminderd rendement nu nog zuiniger en schoner werkt. De in vele opzichten grensverleggende motor met een motorcarter gemaakt van een aluminiumlegering combineert Common Rail directe injectie van de jongste generatie met een turbocompressor

Turbocompressor

De turbocompressoren in de dieselmotoren van BMW verhogen het vermogen en verminderen tegelijkertijd het verbruik en de CO2-emissies.
Meer informatie
met een variabele turbinegeometrie.
 

Sport-modus

Een kwestie van instelling: in de Sport-modus van de Driving Experience Control reageren de aandrijving en de dynamiek van uw nieuwe BMW 3 Reeks Touring nog directer en maken ze een nog sportievere rijstijl mogelijk.
De Sport-modus wordt via de Driving Experience Control in de middenconsole geactiveerd en zorgt door een vooraf ingestelde setup voor een – in vergelijking met de basisinstelling – heel wat dynamischere instelling van aandrijving en ophanging, afhankelijk van de gekozen uitrusting. De motor reageert nog spontaner. In combinatie met de automatische versnellingsbak

Automatische versnellingsbak

De automatische versnellingsbak schakelt precies en zonder onderbreking van de trekkracht. Dat betekent meer comfort, meer dynamiek en een lager verbruik.
Meer informatie
zijn de schakelpunten duidelijk sportiever ingesteld.
In combinatie met de adaptieve M sportophanging is het chassis duidelijk levendiger afgesteld. Als de wagen met de Variable Sport Steering is uitgerust, wordt de stuurbekrachtiging beperkt voor een nog directer stuurgevoel. 
 

Chassis

Rijcomfort op het hoogste niveau en ondertussen toch een maximum aan rijcomfort en wendbaarheid. De ophanging van de BMW 3 Reeks Touring lost deze tegenstelling spelenderwijs op. Een essentiële bijdrage hiertoe levert de uitgekiende ophangingstechniek met een vooras met kruiskoppeling en trekstang en een achteras met vijf draagarmen die het succesvolle concept met in de lengte gemonteerde motor, achterwielaandrijving, uitgebalanceerde aslastverdeling en torsiestijf koetswerk perfect ondersteunt.
BMW kiest voor bijzonder lichte ophangingscomponenten, een perfect afgestemde askinematica en een precieze stuurinrichting, die dankzij de achterwielaandrijving niet door de aandrijving wordt beïnvloed. Ultramoderne regelsystemen ondersteunen het dynamische potentieel van de BMW 3 Reeks Touring.
Met een wielbasis van 2.810 millimeter, een spoorbreedte van 1.543 millimeter vooraan en 1.583 millimeter achteraan is de BMW 3 Reeks Touring in afmetingen gegroeid. Zo ontstaat een perfecte aslastverdeling van 50:50. Met de als optie verkrijgbare adaptieve M sportophanging en de selecteerbare Sport-modus kunnen de dynamische eigenschappen van de ophanging nog worden versterkt.
 

Variable Sport Steering

Sportieve rijdynamiek gekoppeld aan maximaal comfort: de Variable Sport Steering past de stuurhoek van de voorwielen aan de heersende omstandigheden aan, zodat de BMW 3 Reeks Touring directer of minder direct op de stuurcommando's van de bestuurder reageert.
De stuurbewegingen die voor een grote wieluitslag nodig zijn, werden 25% verminderd. Parkeren en afslaan gaat daardoor gemakkelijk en comfortabel, omdat de bestuurder minder stuurinspanning moet leveren. Ook de rijeigenschappen varen er wel bij, bijvoorbeeld wanneer bliksemsnelle uitwijkmanoeuvres nodig zijn.
Bij een kleinere stuurhoek tussen nul en 100 graden krijgt de BMW 3 Reeks Touring echter een betere spoorstabiliteit en een hoge rechtuitstabiliteit, en reageert hij met een indrukwekkende precisie op de stuurbewegingen. De stuurbewegingen worden zuiver mechanisch door een variabele overbrenging met tandwielen overgebracht.
 

BMW xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
verbetert de tractie, rechtuitstabiliteit en veiligheid. Vooral als in slechte omstandigheden meer kracht op de weg moet worden overgebracht.
De vierwielaandrijving BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
herkent de neiging tot over- of onderstuur zodra ze ontstaat. Ze leidt de kracht van de motor via de versnellingsbak en een elektronisch gestuurde meervoudige plaatkoppeling binnen een tiende van een seconde tot 100% naar de vooras of de achteras – om vervolgens weer naar de normale verdeling van 40:60 terug te keren.
Met de vierwielaandrijving BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
wordt de tractie van elke as maximaal benut. In scherpe bochten, bij het vertrekken op een helling, op een door regen of bladeren gladde ondergrond of op besneeuwde wegen wordt de kracht optimaal op de weg overgebracht. Uw BMW accelereert stabiel in elke situatie – ook bij het uitrijden van een bocht. Met BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
benut uw BMW alle voordelen van de achterwielaandrijving: precies instuurgedrag, neutrale wegligging in bochten, zuivere scheiding van aandrijving en stuurinrichting.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief