Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

RUSTGEVEND VS. SLAAPVERWEKKEND.

Veiligheid in de nieuwe BMW 3 Reeks Berline.

Veilig en gerust op weg – de nieuwe BMW 3 Reeks Berline beschikt over uitgebreide veiligheidsfuncties op het hoogste technische niveau. Van het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
over de Active Cruise Control

Active Cruise Control met Stop&Go

De Active Cruise Control met Stop&Go functie van BMW houdt de afstand tot de voorligger op elk moment constant.
Meer informatie
tot de verkeersbordendetectie.

Lane Departure Warning en Lane Change Warning

De nieuwe BMW 3 Reeks Berline ondersteunt discreet en helpt actief om gevaarlijke situaties te vermijden. Radar en camera's houden de omgeving in het oog en waarschuwen de bestuurder dat hij zijn rijstrook dreigt te verlaten of dat andere wagens te dicht in de buurt komen.
Lane Change Warning

Lane Change Warning

Lane Change Warning merkt voertuigen op die zich in de dode hoek bevinden of die met hoge snelheid op de inhaalstrook naderen. Het systeem waarschuwt de bestuurder dan met een symbool in de buitenspiegel.
Meer informatie
is voorzien van radarsensoren om de situatie achter de wagen te beoordelen. Een symbool in de buitenspiegel signaleert of er zich voertuigen in de dode hoek bevinden of langs achteren snel naderen. Als de bestuurder de richtingaanwijzers gebruikt om van rijstrook te veranderen, waarschuwt het systeem hem met trillingen in het stuur en met visuele signalen in de buitenspiegel.
De camera van Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
* houdt het gebied voor de wagen in het oog en herkent vanaf een snelheid van 70 km/u de wegrand en de wegmarkeringen. Nog voor de wagen de rijstrook ongewild heeft verlaten, waarschuwt het systeem de bestuurder met een discrete trilling in het stuur. Het gebruik van de richtingaanwijzers deactiveert die technologie van BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
zolang u afslaat of van rijstrook verandert.
In de optie Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
is een botswaarschuwing geïntegreerd die van camerabeelden gebruikmaakt. Zodra het systeem vaststelt dat de afstand tot de voorligger te klein is, waarschuwt het de bestuurder met een geluidssignaal en door een aanduiding in de instrumentencombinatie.
* Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
is een onderdeel van de extra uitrusting Driving Assistant.

BMW Driving Experience

EEN OPWINDENDE MANIER OM UW RIJVAARDIGHEID TE VERBETEREN.

 

BMW HEAD-UP DISPLAY. Bekijk highlight
Flash Player.
Gelieve Flash te installeren en activeren.

U hebt Adobe Flash Player nodig om sommige van de functies van de BMW website te kunnen gebruiken. Controleer of u Flash hebt geïnstalleerd en geactiveerd. Indien u Flash nog niet hebt geïnstalleerd, kunt u het gratis downloaden op de website van Adobe.

U rijdt tegen 100 km/u op de autoweg en kijkt op de snelheidsmeter. Natuurlijk maar even – maar u hebt wel een afstand van 28 meter afgelegd. 28 meter, waarop veel kan gebeuren. Tenzij u op alles tegelijk kunt letten: zoals met het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
.
Het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
van BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
kan nog meer: desgewenst worden de geldende snelheidsbeperking en informatie over een eventueel inhaalverbod geprojecteerd. Actuele waarschuwingen van de warmtebeeldcamera van BMW Night Vision worden ook op het Head-Up Display weergegeven, net als navigatieaanwijzingen en meldingen van de Check Control.
Alle informatie die door de bestuurder wordt geselecteerd, verschijnt uitsluitend op het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
als het is ingeschakeld, en niet meer op de instrumentencombinatie. In kleur en schitterend scherp.

Actieve veiligheid

Het systeem waarin de vering, de motorsturing, de remmen en de banden perfect op elkaar afgestemd zijn, en het grote aantal elektronische meettoestellen hebben maar één doel: de nieuwe BMW 3 Reeks Berline in kritieke situaties op een superieure manier in het spoor houden. Zo kan op elk gevaar op een precieze en gecontroleerde manier gereageerd worden.
Active Protection

Active Protection

Active Protection is de preventieve bescherming van de inzittenden van BMW ConnectedDrive.
Meer informatie
trekt kort na de start – vanaf 18 km/u – de gordel automatisch wat aan. Ontstaat er een kritieke situatie, dan worden de veiligheidsgordels op de voorzetels reversibel aangespannen, en worden de zijruiten en het schuifdak gesloten. Active Protection

Active Protection

Active Protection is de preventieve bescherming van de inzittenden van BMW ConnectedDrive.
Meer informatie
herkent een dreigende botsing via de frontcamera of de frontradar, als de bestuurder hard op de rem gaat staan of wanneer de wagen sterk onderstuur of overstuur vertoont.
Opdat gevaarsituaties zelfs helemaal niet zouden ontstaan, controleert Attention Assist het rijgedrag op tekenen van vermoeidheid. Het systeem analyseert het stuurgedrag van de bestuurder en reageert op ongewone gedragingen: in het Control Display

Control Display

Optimaal geïnformeerd, duidelijk weergegeven, eenvoudig te bedienen – het Control Display geeft alle informatie en functies overzichtelijk weer.
Meer informatie
verschijnt een aanbeveling om een rustpauze in te lassen.
Als een botsing onvermijdelijk was, remt het systeem de wagen na het ongeval zonder toedoen van de bestuurder tot stilstand af. Zo wordt het risico op een tweede of bijkomend ongeval of de gevolgen daarvan beperkt – of in het beste geval helemaal uitgesloten.
 

Passieve veiligheid

Dankzij een gerichte materiaalkeuze, een hoogvaste structuur en een intelligente lichtgewicht constructie voldoet het koetswerk van de nieuwe BMW 3 Reeks Berline aan de hoogste vereisten en garandeert het in combinatie met efficiënte veiligheidssystemen de best mogelijke bescherming voor de inzittenden.
Hoogbelastbare, volumineuze draagstructuren en het gebruik van stevig en ultrastevig meerfasestaal bieden de veiligheidspassagierskooi maximale stevigheid, ondanks hun lage gewicht.
De botsingsenergie wordt naar andere koetswerkdelen afgeleid, zoals de bodemplaat, de zijframes, het schutbord of het dak, en wordt door de kreukelzones vooraan en achteraan geabsorbeerd. Bij een zijdelingse botsing zorgen versterkte structuren in de B-stijlen en zijdrempels, en uiterst sterke verstevigingsbalken in de deuren en stabiele dwarsbalken in de zetels voor bescherming.
De neus van de nieuwe BMW 3 Reeks Berline is uitgerust met elementen die de veiligheid van voetgangers verhogen: tussen de drager en de bekleding van de bumpers is een botsingdemper ingebouwd, die bij een botsing verwondingen aan de benen beperkt. De motorkap is uitgerust met vervormingselementen die de botsenergie absorberen en als kreukelzone dienst doen.
 

Adaptive Headlights met High Beam Assist

Adaptive Headlights

Adaptive Headlights

Bij de Adaptive Headlights volgen de koplampen het verloop van de weg en zorgen daarmee voor een beter zicht en meer veiligheid tijdens nachtelijke ritten op bochtige trajecten.
Meer informatie
met niet-verblindende High Beam Assist

Niet-verblindende High Beam Assist

Met de niet-verblindende High Beam Assist wordt 's nachts rijden nog prettiger en veiliger. Deze uitrusting biedt u immers het best mogelijke zicht in de duisternis, zonder andere bestuurders te verblinden.
Meer informatie
: lichtsystemen van BMW “denken mee”. De xenonkoplampen passen zich aan het verloop van de bocht aan, de lichtbundels van de BMW 3 Reeks Berline blijven op de weg gericht. Om het verloop van de weg te berekenen, registreren sensoren de stuurhoek, de gierbewegingen en de rijsnelheid.
De Adaptive Headlights

Adaptive Headlights

Bij de Adaptive Headlights volgen de koplampen het verloop van de weg en zorgen daarmee voor een beter zicht en meer veiligheid tijdens nachtelijke ritten op bochtige trajecten.
Meer informatie
garanderen een optimale zichtbaarheid op donkere wegen en laten het verloop van de weg en mogelijke gevaren al vroeg zien. Bij hogere snelheden wordt de positie van de koplampen verhoogd om verder te kunnen zien.
In het stadsverkeer worden ze automatisch lager gericht om de weg direct voor de wagen nog beter te verlichten, zonder te verblinden.
De niet-verblindende High Beam Assist

Niet-verblindende High Beam Assist

Met de niet-verblindende High Beam Assist wordt 's nachts rijden nog prettiger en veiliger. Deze uitrusting biedt u immers het best mogelijke zicht in de duisternis, zonder andere bestuurders te verblinden.
Meer informatie
van BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
regelt de grote licht afhankelijk van het verkeer en verlicht de weg optimaal. Als het systeem actief is, registreert een beeldsensor aan de binnenzijde van de voorspiegel de lichtomstandigheden en het voorliggende verkeer over een afstand tot 400 meter. Aan de hand van deze sensorbeelden beslist het systeem in welke mate de grote lichten gebruikt kunnen worden. Tegenliggers worden al van op een afstand van ongeveer 1.000 meter opgemerkt: het groot licht wordt plaatselijk afgedekt en dynamisch weggeleid zodat verblinding is uitgesloten.
 

Verkeersbordendetectie

De camera aan de binnenspiegel behoudt het overzicht in het bos van verkeersborden: in combinatie met het navigatiesysteem Professional

Navigatiesysteem Professional

Het navigatiesysteem Professional biedt de bestuurder een volledige 3D-weergave in combinatie met een innovatief weergave- en bedieningsconcept, alsook talrijke functies voor navigatie, office en media.
Meer informatie
herkent de Speed Limit Info snelheidsbeperkingen en inhaalverbodsborden – op verkeersborden naast de weg en boven de weg.
De informatie die de camera registreert, wordt onder meer gecombineerd met gegevens van het navigatiesysteem, het uur en de regensensor

Regensensor

Afhankelijk van de intensiteit van de regen regelt de sensor de intervaltijden van de ruitenwissers. De geïntegreerde automatische dimlichtfunctie schakelt bij slecht zicht automatisch de dimlichten in.
Meer informatie
, vooraleer het de snelheidsbeperking weergeeft – in de instrumentencombinatie of indien gewenst op het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
. Met behulp van de camera kan ook rekening worden gehouden met tijdelijke verkeerstekens, die bijvoorbeeld bij regen gelden.
Voor het eerst in de nieuwe BMW 3 Reeks Berline biedt BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
een inhaalverbodweergave. Wanneer een inhaalverbod wordt vastgesteld, wordt het net als de snelheidsbeperking met het symbool van een verkeersbord op de instrumentencombinatie of als optie op het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
weergegeven, totdat het wordt gewijzigd of opgeheven. Het systeem slaat tijdelijk alle gegevens op, zodat ook na een korte pauze de snelheidsbeperking en het inhaalverbod die het laatst van kracht waren, opnieuw weergegeven worden.
 

Intelligente noodoproep

Het onvoorzienbare kan altijd gebeuren. De intelligente noodoproep

Intelligente noodoproep

Bij een ongeval zorgt de intelligente noodoproep van BMW ConnectedDrive automatisch en betrouwbaar voor hulp op de plaats van het ongeval. De inzittenden van de wagen kunnen zo snel en optimaal worden verzorgd. 
Meer informatie
van BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
zorgt voor de snelst mogelijke hulp.
De crashsensoren van uw BMW 3 Reeks Berline sturen via een in de wagen ingebouwd, ongevalveilig telefoonsysteem automatisch een noodoproep uit, die meteen door het BMW Callcenter wordt ontvangen – onafhankelijk van uw GSM. Een medewerker neemt rechtstreeks met u contact op en vraagt naar de toestand van de inzittenden. Via dezelfde verbinding worden de positie van de wagen en nog meer voor de hulpverleners belangrijke informatie zoals het gevaar voor verwonding, het aantal inzittenden en de dichtstbijzijnde hulppost doorgestuurd. Dat stelt de reddingsdiensten in staat om al in een vroeg stadium een gerichte medische verzorging van de betrokkenen voor te bereiden.
Ook in het buitenland kunt u het BMW Callcenter van uw thuisland bereiken. Daar staat iemand u in twee talen te woord – zowel in uw eigen taal als de taal van het land waar u verblijft.
Natuurlijk kunt u de noodoproep ook manueel uitsturen. Met een druk op een knop wordt de precieze positie van uw BMW doorgegeven. Hulp is snel onderweg – ongeacht of u of anderen die nodig hebben.
Met de intelligente noodoproep

Intelligente noodoproep

Bij een ongeval zorgt de intelligente noodoproep van BMW ConnectedDrive automatisch en betrouwbaar voor hulp op de plaats van het ongeval. De inzittenden van de wagen kunnen zo snel en optimaal worden verzorgd. 
Meer informatie
krijgt u bovendien de optie BMW TeleServices

BMW Teleservices

BMW TeleServices is gebaseerd op een directe, draadloze gegevensverbinding tussen uw wagen en BMW. Zo heeft de Servicepartner die uw voorkeur wegdraagt snel en ongecompliceerd toegang tot de gegevens van de wagen. Dat garandeert een individueel onderhoud van uw wagen en snelle hulp in geval van storing.
Meer informatie
.
 

Driving Assistant.

De uitrusting Driving Assistant combineert de cameragebaseerde systemen Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
en botswaarschuwing.
Het systeem herkent rijstrookmarkeringen en waarschuwt u door trillingen in het stuur en een aanduiding in de instrumentencombinatie, wanneer bij snelheden vanaf ca. 70 km/u ongewild van de rijstrook wordt afgeweken. Bij ingeschakelde richtingaanwijzers, dus een gewenste verandering van rijstrook, blijft de waarschuwing achterwege. Daarnaast worden ook voetgangers door de camera herkend. Bij een dreigende botsing wordt u ook gewaarschuwd en eventueel veroorzaakt het systeem een remmanoeuvre.
Bovendien waarschuwt het systeem vanaf een snelheid van ongeveer 15 km/u voor een dreigende botsing met een voorligger en conditioneert het tegelijkertijd de remmen om sneller te reageren.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief