Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

PAARDENKRACHT VS. SCHAAPJES TELLEN.

De rijdynamiek van de nieuwe BMW 3 Reeks Berline.

Dynamiek met veel facetten: met extra uitrustingen zoals de optionele adaptieve M sportophanging, de SPORT-modus of Variable Sport Steering geeft u uw nieuwe BMW 3 Reeks Berline nog meer wendbaarheid. Verheug u op een nog sportievere rijstijl en een maximum aan rijcomfort en stuurprecisie.

Adaptieve M sportophanging

Met de als optie verkrijgbare adaptieve M sportophanging worden de dynamische rijeigenschappen van de nieuwe BMW 3 Reeks Berline versterkt en visueel nog extra in de verf gezet. Zonder hierbij afbreuk te doen aan het comfort.
Bij de als optie verkrijgbare adaptieve M sportophanging leiden een tien millimeter verlaagd chassis* en elektronisch geregelde schokdempers tot meer wendbaarheid. Tijdens de rit meten sensoren voortdurend de gegevens en sturen ze, afhankelijk van de rijsituatie en het wegprofiel, de schokdemperkleppen in de adaptieve M sportophanging aan. Dit gebeurt voor elk wiel apart zodat op elk moment een optimale wegligging gegarandeerd is.
Een elektronische regeleenheid verwerkt de informatie over de wielacceleraties, de versnelling in de dwars- en lengterichting, de rijsnelheid en de positie van het stuur om de kenmerken van de schokdemping aan het profiel van de weg en aan de rijsituatie aan te passen. Daarnaast kan de bestuurder de afstelling van de ophanging via Driving Experience Control comfortabeler of net sportiever maken.
* Geen verlaagd chassis bij BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
modellen.
 

BMW TWINPOWER TURBO MOTOREN. Bekijk highlight
Flash Player.
Gelieve Flash te installeren en activeren.

U hebt Adobe Flash Player nodig om sommige van de functies van de BMW website te kunnen gebruiken. Controleer of u Flash hebt geïnstalleerd en geactiveerd. Indien u Flash nog niet hebt geïnstalleerd, kunt u het gratis downloaden op de website van Adobe.

Bij de lancering van de nieuwe BMW 3 Reeks Berline kunt u kiezen uit twee krachtige en zuinige motoren met de recentste BMW TwinPower Turbo-technologie. Zij vormen het krachtige hart in de nieuwe BMW 3 Reeks Berline.
De moderne en levendige 2,0-liter motor met BMW TwinPower Turbo-technologie is de krachtigste vertegenwoordiger van een nieuwe generatie viercilinder benzinemotoren die technologisch van de bekroonde zescilinder benzinemotor afgeleid zijn. In het kader van de ontwikkelingsstrategie BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket technologieën om het verbruik en de emissies te verminderen en tegelijk de rijdynamiek te verbeteren.
Meer informatie
zijn die motoren consequent ontwikkeld om een grotere rijdynamiek bij lagere verbruiks- en emissiewaarden te bieden.
Bovendien is de nieuwe BMW 3 Reeks Berline ook verkrijgbaar met de beproefde BMW TwinPower Turbo viercilinder dieselmotor

Dieselmotor

Dynamisch, gecultiveerd, uiterst zuinig – BMW dieselmotoren overtuigen in tal van opzichten.
Meer informatie
van 2,0 liter, die met een onverminderd rendement nu nog zuiniger en schoner werkt. Die motor, waarvan de krukkast in een aluminiumlegering uitgevoerd is en die de Common Rail directe injectie van de nieuwste generatie met een turbocompressor

Turbocompressor

De turbocompressoren in de dieselmotoren van BMW verhogen het vermogen en verminderen tegelijkertijd het verbruik en de CO2-emissies.
Meer informatie
met variabele geometrie combineert, stelt op tal van punten nieuwe maatstaven.

SPORT-modus

Een kwestie van instelling: in de SPORT-modus van de Driving Experience Control reageren de aandrijving en de rijdynamiek van uw nieuwe BMW 3 Reeks Berline nog directer en maken ze een nog sportievere rijstijl mogelijk.
De SPORT-modus wordt via de standaard ingebouwde Driving Experience Control op de middenconsole geactiveerd en zorgt door een vooraf ingestelde setup voor een – in vergelijking met de basisinstelling – heel wat sportievere instelling van aandrijving en ophanging, afhankelijk van de gekozen uitrusting. De motor reageert nog spontaner. In combinatie met de automatische versnellingsbak

Automatische versnellingsbak

De automatische versnellingsbak schakelt precies en zonder onderbreking van de trekkracht. Dat betekent meer comfort, meer dynamiek en een lager verbruik.
Meer informatie
hebben de schakelpunten een duidelijk sportiever karakter.
En in combinatie met de adaptieve M sportophanging krijgt de ophanging een duidelijk sportievere afstelling. Is de wagen met Variable Sport Steering uitgerust, dan wordt de stuurbekrachtiging verminderd, wat een nog directer stuurgevoel oplevert.
 

Chassis

Rijcomfort op het hoogste niveau en daarbij tegelijk een maximum aan rijeigenschappen, wendbaarheid en stuurprecisie. Deze vereisten lijken moeilijk te verzoenen. En toch: het chassis van de nieuwe BMW 3 Reeks Berline lost de tegenstelling spelenderwijs op.
Een belangrijke bijdrage daartoe levert de verfijnde chassistechniek met de veerbeenvooras met dubbele draaipunten

Veerbeenvooras met dubbele draaipunten

De veerbeenvooras met dubbele draaipunten reduceert het gewicht van het chassis en zorgt voor meer wendbare eigenschappen van de wagen.
Meer informatie
en de achteras met vijf wielarmen. Die chassistechniek ondersteunt op een perfecte manier het succesvolle concept van de in de lengterichting ingebouwde motor, de achterwielaandrijving, de evenwichtige gewichtsverdeling over de assen en het torsiestijve koetswerk.
BMW maakt daarbij gebruik van bijzonder lichte chassisonderdelen, van de verfijnde en perfect afgestemde kinematiek van de assen en van een precies stuursysteem dat dankzij de achterwielaandrijving geen invloeden van de aandrijving ondervindt. De modernste elektronische regelsystemen ondersteunen alle mogelijkheden van de nieuwe BMW 3 Reeks op het vlak van de rijdynamiek.
Met een wielbasis van 2.810 millimeter, een spoorbreedte van 1.543 millimeter vooraan en 1.583 millimeter achteraan is de nieuwe BMW 3 Reeks Berline groter dan zijn voorganger. De lichtere aandrijflijn en de lichtgewicht constructie van het koetswerk maken een perfecte 50:50 gewichtsverdeling over de assen mogelijk. Een eigenschap die garant staat voor een maximum aan rijdynamiek en stabiliteit.
Meer nog: met de als optie verkrijgbare adaptieve M sportophanging en de SPORT-modus die via de standaard Driving Experience Control kan worden ingeschakeld, kunnen de dynamische eigenschappen van de ophanging van de nieuwe BMW 3 Reeks Berline nog worden versterkt.
 

BMW xDrive

 
BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
verbetert de tractie, rechtuitstabiliteit en veiligheid. Vooral als in slechte omstandigheden meer kracht op de weg moet worden overgebracht.
De vierwielaandrijving BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
merkt eventueel onder- of overstuur al van bij het begin op. In minder dan een tiende van een seconde stuurt het systeem via de verdeelbak en een elektronisch gestuurde lamellenkoppeling tot 100% van de motorkracht naar de voor- of achteras. Waarna het weer tot de normale verdeling 40:60 terugkeert.
Met de vierwielaandrijving BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
maakt elke as optimaal gebruik van zijn tractie. In korte bochten, bij het wegrijden op een helling, op een door regen of bladeren gladde ondergrond, en bij sneeuw wordt de kracht optimaal op de weg overgebracht. In elke situatie valt uw BMW op door zijn stabiele acceleraties – ook wanneer u weer uit de bocht versnelt. Met BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
maakt uw BMW gebruik van alle voordelen van de achterwielaandrijving: precieze stuureigenschappen, een neutraal bochtgedrag, een zuivere scheiding van aandrijving en stuurinrichting.
 

8-versnellingsbak Steptronic

De meest dynamische en comfortabele manier om te sparen: de 8-versnellingsbak Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een automatische versnellingsbak van BMW snel in een manuele.
Meer informatie
schakelt niet alleen bijzonder soepel, bovendien vermindert hij ook het geluid bij hoge snelheden – en doet hij het verbruik merkbaar dalen. De versnellingsbak kan met alle motoren worden gecombineerd. Zo snel en comfortabel schakelt de 8-versnellingsbak Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een automatische versnellingsbak van BMW snel in een manuele.
Meer informatie
. De verschillende versnellingen hebben een optimale spreiding, wat kleinere toerentalsprongen van de motor tot gevolg heeft en de schakelbeweging zelf gebeurt onopgemerkt. Tegelijk wordt de motor altijd op het prestatieniveau gehouden waarop hij zijn kracht en efficiëntie optimaal kan uitspelen. Daar draagt ook de nieuw ontwikkelde en efficiëntere koppelomvormer toe bij. Bij hoge snelheden daalt door de bijkomende versnellingen het toerental, samen met het verbruik en het motorgeluid.
Om nog sportiever te schakelen en te rijden biedt BMW als optie de 8-traps sportversnellingsbak Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een automatische versnellingsbak van BMW snel in een manuele.
Meer informatie
aan. Die schakelt niet alleen sneller, maar beschikt ook over twee schakelpaddles aan het stuur en een kortere versnellingspook, wat het rijden nog sportiever maakt. Voor extra dynamiek zorgt de Launch Control: de functie stamt uit de racesport en regelt het respectieve starttoerental en maakt een maximale acceleratie vanuit stilstand mogelijk.
 

Variable Sport Steering

Sportieve rijdynamiek gekoppeld aan maximaal comfort: Variable Sport Steering past de stuurhoek van de voorwielen aan de heersende omstandigheden aan, zodat de nieuwe BMW 3 Reeks Berline directer of minder direct op de stuurcommando's van de bestuurder reageert.
De stuurbewegingen die voor een grote wieluitslag nodig zijn, werden 25 procent verminderd. Parkeren en afslaan gaan daardoor gemakkelijker en comfortabeler, omdat de bestuurder minder stuurinspanning moet leveren. Ook de rijeigenschappen varen er wel bij, bijvoorbeeld wanneer bliksemsnelle uitwijkmanoeuvres nodig zijn.
Bij een kleinere stuurhoek tussen nul en 100 graden krijgt de nieuwe BMW 3 Reeks Berline echter een betere spoorstabiliteit en een hoge rechtuitstabiliteit, en reageert hij met een indrukwekkende precisie op de stuurbewegingen. De stuurbewegingen worden zuiver mechanisch door een variabele overbrenging met tandwielen overgebracht. 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief