Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

ONTSPANNEN AANKOMEN – VEILIG EN GERUST.

Veiligheid in de BMW 3 Reeks Gran Turismo.

Onderweg in een beschermde atmosfeer – de BMW 3 Reeks Gran Turismo beschikt over uitgebreide veiligheidsfuncties van het hoogste niveau. Van het BMW Head-Up Display

BMW Head-Up Display

Het belangrijkste altijd in beeld: het BMW Head-Up Display toont belangrijke informatie direct in het gezichtsveld van de bestuurder. Op die manier wordt de informatie tot 50 procent sneller opgenomen en blijft de aandacht van de bestuurder daar waar ze nodig is – op de weg.
Meer informatie
over de Active Cruise Control

Active Cruise Control met Stop&Go

De Active Cruise Control met Stop&Go functie van BMW houdt de afstand tot de voorligger op elk moment constant.
Meer informatie
tot de Speed Limit Info.

BMW Head-Up Display.

Het Head-Up Display in kleur projecteert alle gegevens die relevant zijn voor de rit in het gezichtsveld van de bestuurder en verhoogt op die manier de concentratie op het verkeersgebeuren.
Het display geeft onder andere de actuele snelheid en – afhankelijk van de uitrusting – navigatieaanwijzingen, Speed Limit Info inclusief No Passing Info

Speed Limit Info inclusief No Passing Info

Speed Limit Info is een rijhulpsysteem dat actuele – ook variabele – snelheidsbeperkingen betrouwbaar herkent en weergeeft.
Meer informatie
en telefoon- en entertainmentlijsten, alsook informatie en waarschuwingen van de rijhulpsystemen weer. De symbolen die op de voorruit worden geprojecteerd, worden bijzonder helder en scherp weergegeven. Omdat de beelden in een optimale positie op een kijkafstand van ong. 2,3 m staan, kan de informatie snel, comfortabel en met minimaal mogelijke afleiding worden afgelezen. De helderheid van de projectie wordt automatisch aan het buitenlicht aangepast; het systeem beschikt daarnaast over een nacht- en dagweergave, terwijl ook de hoogte van de projectie kan worden aangepast. Voorts kunt u kiezen welke informatie naast de snelheid en de waarschuwingen van de rijhulpsystemen zichtbaar moet zijn.
 

Intelligente noodoproep.

Bij een ongeval, waarbij de airbags ontplooid werden of de gordelspanners geactiveerd, verstuurt de intelligente noodoproep

Intelligente noodoproep

Bij een ongeval zorgt de intelligente noodoproep van BMW ConnectedDrive automatisch en betrouwbaar voor hulp op de plaats van het ongeval. De inzittenden van de wagen kunnen zo snel en optimaal worden verzorgd. 
Meer informatie
automatisch een noodoproep. Via een in de wagen ingebouwde SIM-kaart worden voor de reddingsdiensten belangrijke gegevens aan het BMW Callcenter doorgegeven, zoals de exacte positie van de wagen, informatie over de ernst van het ongeval en het risico van verwondingen bij de inzittenden. Het BMW Callcenter brengt onmiddellijk de dichtstbijgelegen noodhulpdienst op de hoogte en geeft de slachtoffers telefonisch raad tot de reddingsdiensten ter plaatse zijn. De noodoproep kan ook manueel geactiveerd worden, bijvoorbeeld om andere weggebruikers te helpen.
 

Speed Limit Info inclusief No Passing Info.

Blijf op het juiste spoor – de Speed Limit Info inclusief No Passing Info

Speed Limit Info inclusief No Passing Info

Speed Limit Info is een rijhulpsysteem dat actuele – ook variabele – snelheidsbeperkingen betrouwbaar herkent en weergeeft.
Meer informatie
houdt u op de hoogte van de op dat ogenblik geldende snelheidslimieten en inhaalverbodsborden. Die informatie wordt in de instrumentencombinatie weergegeven.
Een speciale camera registreert daarvoor relevante verkeersborden. Via een regeleenheid wordt deze informatie samen met de gegevens van het navigatiesysteem verwerkt. Omdat het systeem ook andere onderdelen van de wagen gebruikt, zoals de regensensor

Regensensor

Afhankelijk van de intensiteit van de regen regelt de sensor de intervaltijden van de ruitenwissers. De geïntegreerde automatische dimlichtfunctie schakelt bij slecht zicht automatisch de dimlichten in.
Meer informatie
, krijgt u zelfs aan de situatie aangepaste informatie over variabele snelheidsbeperkingen – bijvoorbeeld bij regenweer of tijdelijke snelheidsbeperkingen.
 

Driving Assistant.

De uitrusting Driving Assistant combineert de cameragebaseerde systemen Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
en botswaarschuwing.
Het systeem herkent rijstrookmarkeringen en waarschuwt u door trillingen in het stuur en een aanduiding in de instrumentencombinatie, wanneer bij snelheden vanaf ca. 70 km/u ongewild van de rijstrook wordt afgeweken. Bij ingeschakelde richtingaanwijzers, dus een gewenste verandering van rijstrook, blijft de waarschuwing achterwege. Daarnaast worden ook voetgangers door de camera herkend. Bij een dreigende botsing wordt u ook gewaarschuwd en eventueel veroorzaakt het systeem een remmanoeuvre.
Bovendien waarschuwt het systeem vanaf een snelheid van ongeveer 15 km/u voor een dreigende botsing met een voorligger en conditioneert het tegelijkertijd de remmen om sneller te reageren.
 

Lane Departure Warning en Lane Change Warning.

De functies van Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
* en Lane Change Warning

Lane Change Warning

Lane Change Warning merkt voertuigen op die zich in de dode hoek bevinden of die met hoge snelheid op de inhaalstrook naderen. Het systeem waarschuwt de bestuurder dan met een symbool in de buitenspiegel.
Meer informatie
: Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
inclusief botswaarschuwing met camera registreert rijstrookmarkeringen op een afstand van 50 meter en vanaf een snelheid van ongeveer 70 km/u. Dreigt uw wagen een markering te overschrijden, dan wordt u door lichte trillingen in het stuur gewaarschuwd. Indien u vooraf de richtingaanwijzers hebt ingeschakeld, en u de rijstrook dus opzettelijk wilt verlaten, wordt de waarschuwing niet gegeven. De botswaarschuwing met camera ziet vooroprijdende voertuigen en waarschuwt u zodra de afstand te klein wordt of een botsing dreigt.
Lane Change Warning

Lane Change Warning

Lane Change Warning merkt voertuigen op die zich in de dode hoek bevinden of die met hoge snelheid op de inhaalstrook naderen. Het systeem waarschuwt de bestuurder dan met een symbool in de buitenspiegel.
Meer informatie
herkent bij een geplande verandering van rijstrook, aangegeven door inschakeling van de richtingaanwijzers, een ander voertuig in de dode hoek. Ook een voertuig dat met hoge snelheid op de inhaalstrook nadert, wordt door de functie opgemerkt. Die waarschuwt met trillingen in het stuur en een optisch signaal in de behuizing van de buitenspiegel ook als de afstand aan de zijkanten te klein wordt of als een botsing dreigt.
* Lane Departure Warning

Lane Departure Warning

Lane Departure Warning inclusief botswaarschuwing met camera registreert wegmarkeringen tot op een afstand van 50 meter en dat bij een snelheid vanaf ongeveer 70 km/u. Als de wagen ongewild een markering dreigt te overschrijden, waarschuwt een lichte trilling in het stuur de bestuurder.
Meer informatie
is een onderdeel van de extra uitrusting Driving Assistant.
 

Adaptive Headlights.

De bi-xenonkoplampen met Adaptive Headlights

Adaptive Headlights

Bij de Adaptive Headlights volgen de koplampen het verloop van de weg en zorgen daarmee voor een beter zicht en meer veiligheid tijdens nachtelijke ritten op bochtige trajecten.
Meer informatie
, variabele lichtverdeling voor stads- en snelwegen en BMW Selective Beam zorgen voor een optimale uitlichting van de rijweg. Zo laten de beweegbare koplampen de bestuurder bij het insturen tot ver in de bochten kijken.
De in de uitrusting begrepen hoekverlichting om de nabije omgeving beter te zien, wordt zelfs in stilstand automatisch geactiveerd door de richtingaanwijzers in te schakelen of aan het stuur te draaien. De Adaptive Headlights

Adaptive Headlights

Bij de Adaptive Headlights volgen de koplampen het verloop van de weg en zorgen daarmee voor een beter zicht en meer veiligheid tijdens nachtelijke ritten op bochtige trajecten.
Meer informatie
zorgen zo in elke situatie voor een optimale verlichting van de rijweg en verhogen daardoor de actieve veiligheid.
Afhankelijk van de lichtomstandigheden en de verkeerssituatie regelt BMW Selective Beam automatisch de grote lichten om de weg ’s nachts optimaal uit te lichten. Daardoor kunnen ook voorwerpen langs de rand van de weg sneller opgemerkt worden. Het systeem houdt voor- en tegenliggers in het oog en voorkomt dat ze worden verblind door de grote lichten traploos te dimmen.
 

Active Protection.

Preventieve bescherming van de inzittenden – in combinatie met BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive

BMW ConnectedDrive staat voor de intelligente verbinding tussen wagen, bestuurder en buitenwereld. Zo bent u altijd verbonden en altijd vrij.
Meer informatie
is de wagen uitgerust met het veiligheidspakket Active Protection

Active Protection

Active Protection is de preventieve bescherming van de inzittenden van BMW ConnectedDrive.
Meer informatie
. Kort na het vertrek – vanaf 18 km/u – wordt het rijhulpsysteem actief.
Ontstaat er een kritieke situatie (PreCrash-situatie), dan worden uw veiligheidsgordels op de voorzetels aangespannen, en worden de zijruiten en – indien aanwezig – het schuifdak gesloten. Active Protection

Active Protection

Active Protection is de preventieve bescherming van de inzittenden van BMW ConnectedDrive.
Meer informatie
herkent een dreigende botsing via de frontcamera of de frontradar, als u hard op de rem gaat staan of wanneer uw wagen sterk onderstuur of overstuur vertoont.
Is een botsing niet te vermijden, dan zorgt het systeem zonder dat u ingrijpt, dat de wagen na de botsing automatisch wordt afgeremd. Met een maximale vertraging van 5 m/s2 wordt uw wagen na de aanrijding tot stilstand gebracht en nog 1,5 s met geblokkeerde remmen vastgezet. Daardoor wordt het gevaar voor een tweede botsing beperkt of zelfs volledig vermeden.

Attention Assist

 

Passieve veiligheid.

Een pakket intelligente veiligheidsmaatregelen vermindert bij de BMW 3 Reeks Gran Turismo op een gerichte manier het risico op een ongeval en geeft u het goede gevoel dat u altijd optimaal bent beschermd.
Hoogbelastbare, volumineuze draagstructuren en het intelligente gebruik van stevig en ultrastevig meerfasestaal bieden de veiligheidspassagierskooi maximale stevigheid, ondanks hun lage gewicht. De botsingsenergie wordt van de passagierskooi naar andere koetswerkdelen afgeleid, zoals de bodemplaat, de zijframes, het schutbord en het dak, en wordt door de kreukelzones vooraan en achteraan geabsorbeerd. Bij een zijdelingse botsing zorgen versterkte structuren in de B-stijlen en zijdrempels, en uiterst sterke verstevigingsbalken in de deuren en stabiele dwarsbalken in de zetels voor bescherming.

Geïntegreerde voetgangersbescherming

 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief