Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

SPORTIEF OVERTUIGEND – NIET ALLEEN MET ZIJN FIGUUR.

De rijdynamiek van de BMW 3 Reeks Gran Turismo.

Met uitrustingen zoals de adaptieve M sportophanging, de Sport-modus of de Variable Sport Steering geeft u uw BMW 3 Reeks Gran Turismo nog meer wendbaarheid. Voor extra efficiënte dynamiek zorgt de actieve achterspoiler die de luchtstroming gebruikt om de opwaartse kracht tot een minimum te beperken.

Sport-modus.

Een kwestie van instelling: in de Sport-modus van de Driving Experience Control reageren de aandrijving en de dynamiek van uw BMW nog directer en maken ze een nog sportievere rijstijl mogelijk.
De Sport-modus wordt via de Driving Experience Control in de middenconsole geactiveerd. En zorgt door een vooraf ingestelde setup voor een – in vergelijking met de basisinstelling – heel wat dynamischere instelling van aandrijving en ophanging, afhankelijk van de gekozen uitrusting. De motor reageert nog spontaner. In combinatie met de versnellingsbak Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een automatische versnellingsbak van BMW snel in een manuele.
Meer informatie
zijn de schakelpunten duidelijk sportiever ingesteld.
In combinatie met de adaptieve M sportophanging is het chassis duidelijk levendiger afgesteld. Met de optie Variable Sport Steering is de stuurbekrachtiging beperkt, wat een nog directer stuurgevoel oplevert.

BMW Driving Experience

EEN OPWINDENDE MANIER OM UW RIJVAARDIGHEID TE VERBETEREN.

 

Variable Sport Steering.

De Variable Sport Steering bevordert een bijzonder directe rijstijl en beschikt over Servotronic

Servotronic

Servotronic past de stuurkracht elektronisch aan in functie van de rijsnelheid aan en zorgt voor een optimaal stuurgedrag bij alle snelheden.
Meer informatie
voor meer soepelheid en parkeercomfort.
De Variable Sport Steering werkt ongeacht de snelheid met verschillende stuuroverbrengingen, afhankelijk van de stuuruitslag. Ze is voorzien van de functie Servotronic

Servotronic

Servotronic past de stuurkracht elektronisch aan in functie van de rijsnelheid aan en zorgt voor een optimaal stuurgedrag bij alle snelheden.
Meer informatie
en vermindert de nodige stuurbewegingen bij een bijzonder grote wieluitslag. Dat verhoogt de wendbaarheid gevoelig bij uitgesproken sportief rijden in scherpe bochten, maar ook het comfort bij het parkeren en manoeuvreren. Bij kleine stuuruitslagen zorgt de stuurinrichting voor een uitstekende rechtuitstabiliteit met zeer hoge precisie.
 

Actieve achterspoiler.

De actieve achterspoiler optimaliseert de luchtstroom achteraan naarmate de snelheid toeneemt, en zorgt zo voor een optimale grip en de typische rijeigenschappen van BMW.
Vanaf 110 km/u wordt de achterspoiler automatisch uitgeschoven – en vanaf 70 km/u weer ingeschoven. De actieve achterspoiler kan ook met een toets in de bestuurdersdeur (onder de toetsen van de elektrische ruiten) manueel worden in- en uitgeschoven.

Adaptieve M ophanging.

Met een tien millimeter verlaagde adaptieve M ophanging worden de dynamische mogelijkheden van de wagen nog versterkt. De bestuurder kan de eigenschappen van de ophanging met de Driving Experience Control op de op dat ogenblik gewenste rijstijl afstemmen – van comfortabel tot bijzonder sportief. Ongeacht voor welk basisprogramma hij kiest, de elektronisch geregelde dempers van de adaptieve M ophanging passen zich altijd in fracties van seconden aan de staat van het wegdek aan. Hiervoor maakt het systeem gebruik van talrijke sensoren, die behalve de wielbewegingen ook de rijsnelheid registreren, om zo de optimale demping in te stellen en tegelijkertijd de veiligheid te optimaliseren.
Voor ontspannen reizen is de modus COMFORT beschikbaar. Een uitgesproken sportieve afstelling van de ophanging met een duidelijk stuggere afstelling van de schokdempers wordt gerealiseerd in de modus SPORT. Wie bijzonder dynamisch met zijn wagen wil rijden, kiest voor de modus SPORT+. Daarbij wordt de DTC-functie (Dynamic Traction Control) actief, die de aandrijfwielen meer laat slippen voor een bijzonder sportieve rijstijl tegen de limiet. De DSC-functie is daarbij niet uitgeschakeld, maar grijpt pas veel later in om de wagen uiteindelijk nog – binnen de grenzen van de fysica – stabiel te houden.

BMW M GmbH

DE KRACHTIGSTE LETTER TER WERELD.

 

BMW xDrive.

De intelligente BMW vierwielaandrijving xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
biedt altijd een optimale tractie doordat ze zich perfect aan het wegdek aanpast, zelfs als dat in slechte staat is. Met xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
en Dynamic Stability Control (DSC) blijft de BMW stabiel en spoorvast. Met behulp van de sensoren van DSC kan xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
de aandrijfkracht ruim op tijd over de assen verdelen en vroegtijdig ingaan tegen eventueel over- of onderstuur in bochten. Daardoor neemt ook de spoorvastheid van de wagen toe. Ook vlot en veilig wegrijden gaat moeiteloos, zelfs op een gladde ondergrond en steile hellingen. DSC zelf moet op wegen in slechte staat minder vaak ingrijpen. BMW xDrive

xDrive

De BMW vierwielaandrijving xDrive zorgt voor een variabele verdeling van de aandrijfkracht, afhankelijk van de rijsituatie, en overtuigt door optimale tractie en wendbaarheid in elke rijsituatie.

Meer informatie
combineert zo efficiënt de voordelen van vierwielaandrijving – tractie, stabiliteit en veiligheid – met de typische wendbaarheid van BMW.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief