Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

ADRENALINE-OPSTOOT VS. CO2-UITSTOOT.

Efficiëntie in de nieuwe
BMW ActiveHybrid 3.

De nieuwe BMW ActiveHybrid

BMW ActiveHybrid

De BMW ActiveHybrid technologie combineert een verbrandingsmotor en elektrische aandrijving voor minder emissies, terwijl de typische BMW rijdynamiek behouden blijft.
Meer informatie
3 is wereldwijd de eerste BMW sportberline die dynamiek en efficiëntie op een unieke manier combineert. Verantwoordelijk voor de harmonische samenwerking tussen de verbrandingsmotor en de elektromotor is het intelligente energiebeheer: energie wordt enkel dan gebruikt, wanneer dat nodig is. Zo maakt de nieuwe BMW ActiveHybrid

BMW ActiveHybrid

De BMW ActiveHybrid technologie combineert een verbrandingsmotor en elektrische aandrijving voor minder emissies, terwijl de typische BMW rijdynamiek behouden blijft.
Meer informatie
3 puur elektrisch rijden mogelijk – wanneer dat energietechnisch gezien zinvol is – of levert hij met de boost-functie extra vermogen tijdens het inhalen.

PERFORMANCE HYBRID. Bekijk highlight
Flash Player.
Gelieve Flash te installeren en activeren.

U hebt Adobe Flash Player nodig om sommige van de functies van de BMW website te kunnen gebruiken. Controleer of u Flash hebt geïnstalleerd en geactiveerd. Indien u Flash nog niet hebt geïnstalleerd, kunt u het gratis downloaden op de website van Adobe.

De BMW TwinPower Turbo 6-cilinder-in-lijn benzinemotor en de elektromotor van de BMW ActiveHybrid

BMW ActiveHybrid

De BMW ActiveHybrid technologie combineert een verbrandingsmotor en elektrische aandrijving voor minder emissies, terwijl de typische BMW rijdynamiek behouden blijft.
Meer informatie
3 werken perfect samen, ondersteund door een high-performance-lithium-ionaccu en gecoördineerd door een intelligent hybride systeem. Het resultaat: de grootste efficiëntie, een maximale dynamiek en een minstens 10% lager brandstofverbruik*.
De elektromotor haalt zijn vermogen uit de high-performance-lithium-ionaccu waarin teruggewonnen energie wordt opgeslagen. Deze energie wordt enkel gebruikt wanneer het nodig is. Zo komt de elektrische boostfunctie bij inhaalmanoeuvres of op hellingen in actie en ondersteunt ze de verbrandingsmotor gedurende korte tijd met extra vermogen.
In het stadsverkeer wordt – altijd wanneer dat vanuit energiestandpunt zinvol is – zuiver elektrisch gereden zodat de wagen op dat moment geen emissies uitstoot.
De high-performance-lithium-ionaccu onderscheidt zich door zijn lange levensduur en wordt met een bijzonder certificaat geleverd dat de prestaties voor de eerste 100.000 km en maximum vijf jaar garandeert.
* Besparing in vergelijking met een vergelijkbare wagen met conventionele aandrijving (BMW 335i)

Maximale systeemprestaties

Hybrid Start Stop functie

Rode lichten, files, spoorwegovergangen – er zijn talrijke situaties waarin de verbrandingsmotor stationair draait en onnodig brandstof verbruikt. De Hybrid Start Stop functie van de BMW ActiveHybrid

BMW ActiveHybrid

De BMW ActiveHybrid technologie combineert een verbrandingsmotor en elektrische aandrijving voor minder emissies, terwijl de typische BMW rijdynamiek behouden blijft.
Meer informatie
3 schakelt de motor uit wanneer de wagen stilstaat, en voorkomt zo onnodig brandstofverbruik.
De high-performance-accu neemt dan belangrijke functies, zoals de airconditioning

Airconditioning

Met een heldere blik diep adem halen: de comfortfuncties van de airconditioning zorgen voor een hoge luchtkwaliteit in het interieur en voorkomen automatisch dat de ruiten beslaan of dat de wagen onder invloed van de zon te sterk opwarmt.
Meer informatie
over. Wanneer de rem gelost en het gaspedaal ingedrukt wordt, rijdt de wagen elektrisch weg. Is een krachtigere acceleratie gewenst, dan wordt daarnaast ook de verbrandingsmotor weer opgestart. Het resultaat: minder verbruik en minder emissies.
 

Intelligent energiebeheer

Het intelligente energiebeheer maakt het mogelijk om overtollige energie op te vangen, tussentijds op te slaan en wanneer nodig weer in bewegingskracht om te zetten. De verbrandings- en de elektromotor werken efficiënt samen en zorgen voor optimaal energiegebruik.
Het systeem herkent in het trajectprofiel van het navigatiesysteem* een helling of een afdaling en stelt het energiegebruik daarop af: bij een beklimming wordt de verbrandingsmotor met een boostfunctie door de elektromotor ondersteund; bij een afdaling wordt de overtollige bewegingsenergie naar de high-performance-accu teruggeleid.
In het stadsverkeer wordt, wanneer dat vanuit energiestandpunt zinvol is, elektrisch en dus zonder lokale emissies 3 à 4 km met een maximale snelheid tot 60 km/u gereden – en dat bijna volledig geruisloos.
Wanneer de bestuurder het gaspedaal lost, zeilt de wagen. Daarbij wordt de verbrandingsmotor uitgeschakeld en van de aandrijflijn gescheiden. De wagen glijdt zonder brandstofverbruik. Wanneer de ECO PRO-modus actief is, kan dat bij snelheden tot 160 km/u zodat er nog meer brandstof bespaard wordt.
Functies zoals het zuiver elektrisch rijden, het zeilen of de boostfunctie roepen in de ActiveHybrid 3 een compleet nieuwe rijervaring in het leven.
* Voorwaarde is het navigatiesysteem Professional

Navigatiesysteem Professional

Het navigatiesysteem Professional biedt de bestuurder een volledige 3D-weergave in combinatie met een innovatief weergave- en bedieningsconcept, alsook talrijke functies voor navigatie, office en media.
Meer informatie
(als optie voor de BMW ActiveHybrid

BMW ActiveHybrid

De BMW ActiveHybrid technologie combineert een verbrandingsmotor en elektrische aandrijving voor minder emissies, terwijl de typische BMW rijdynamiek behouden blijft.
Meer informatie
3 beschikbaar). 
 

Driving Experience Control

Sportief, comfortabel of zo efficiënt mogelijk: bepaal met Driving Experience Control uw individuele rijstijl – ook in de elektrische modus.
Bij elektrisch rijden wordt de verbrandingsmotor uitgeschakeld, wat lokaal emissievrij rijden en stilstaan zonder brandstofverbruik mogelijk maakt.
Om uw rijstijl af te stemmen op maximale efficiëntie, sportieve dynamiek of bijzonder comfort kunt u met de Driving Experience Control kiezen tussen de ECO PRO-modus, de SPORT-modus en de COMFORT-modus.
De ECO PRO-modus is ingesteld op maximale efficiëntie: zo worden de kenmerken van het gaspedaal en de versnellingsbak geoptimaliseerd en wordt de verwarmings-/aircostrategie aangepast. In combinatie met het navigatiesysteem Professional

Navigatiesysteem Professional

Het navigatiesysteem Professional biedt de bestuurder een volledige 3D-weergave in combinatie met een innovatief weergave- en bedieningsconcept, alsook talrijke functies voor navigatie, office en media.
Meer informatie
geven ECO PRO-route en Preview Assist intelligente ECO PRO-tips.
Een ander kenmerk van de ECO PRO-modus is de functie Coasting: wanneer in het snelheidsbereik tussen 50 km/u en 160 km/u geen voortstuwingskracht nodig is, ontkoppelt het systeem de motor en rolt de wagen verder zonder aandrijving (Coasting).
Active Cruise Control

Active Cruise Control met Stop&Go

De Active Cruise Control met Stop&Go functie van BMW houdt de afstand tot de voorligger op elk moment constant.
Meer informatie
in de ECO PRO-modus regelt de snelheid en remt indien nodig af tot stilstand. Als de verkeersstroom weer vrij is, wordt de wagen samen met de ECO PRO-modus op een efficiënte manier weer tot de gewenste snelheid geleid.
Bij elektrisch rijden in de SPORT-modus wordt de verbrandingsmotor alleen bij lage snelheden uitgeschakeld, wat een sportieve rijstijl met hoge toerentallen en met een extra vermogen dankzij de elektrische boostfunctie mogelijk maakt. In de COMFORT-modus rijdt u elektrisch zonder dat daarbij comfortfuncties, zoals de zetel- of spiegelverwarming, ingeperkt worden. 

BMW Driving Experience

EEN OPWINDENDE MANIER OM UW RIJVAARDIGHEID TE VERBETEREN.

 

8-versnellingsbak Steptronic

De 8-versnellingsbak Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een automatische versnellingsbak van BMW snel in een manuele.
Meer informatie
in de nieuwe BMW ActiveHybrid

BMW ActiveHybrid

De BMW ActiveHybrid technologie combineert een verbrandingsmotor en elektrische aandrijving voor minder emissies, terwijl de typische BMW rijdynamiek behouden blijft.
Meer informatie
3 schakelt niet alleen bijzonder soepel, bovendien vermindert hij ook het geluid bij hoge snelheden – en doet hij het verbruik merkbaar dalen.
Gangwissels merkt u nog nauwelijks op: zo snel en comfortabel schakelt de 8-versnellingsbak Steptronic

Steptronic

Voor actief rijplezier – de Steptronic-functie verandert een automatische versnellingsbak van BMW snel in een manuele.
Meer informatie
. Dankzij de bijkomende overbrengingsverhoudingen bundelt de hoogtechnologische versnellingsbak schakelcomfort, sportiviteit en efficiëntie op het hoogste niveau. De schakelbeweging zelf verloopt zonder dat u er iets van merkt. Tegelijk wordt de aandrijving altijd op het prestatieniveau gehouden waarop ze haar kracht en efficiëntie optimaal kan uitspelen.
De BMW ActiveHybrid

BMW ActiveHybrid

De BMW ActiveHybrid technologie combineert een verbrandingsmotor en elektrische aandrijving voor minder emissies, terwijl de typische BMW rijdynamiek behouden blijft.
Meer informatie
3 heeft een specifieke hybride versnellingsbak, waarbij de elektrische aandrijving plaatsbesparend in de versnellingsbak ondergebracht is. Deze zogenaamde parallelle hybride architectuur maakt de (gedeeltelijke) overlap van het koppel van de verbrandings- en de elektromotor mogelijk, wat resulteert in een indrukwekkend maximum systeemkoppel van 450 newtonmeter.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief