Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Veerbeenvooras met dubbele draaipunten

De veerbeenvooras met dubbele draaipunten reduceert het gewicht van het chassis en zorgt voor meer wendbare eigenschappen van de wagen.
Wendbaarheid dankzij aluminium – de veerbeenvooras met dubbele draaipunten vermindert het gewicht van het chassis en zorgt voor een wendbaar en precies stuurgedrag.
De veerbeenvooras met dubbele draaipunten uit aluminium is een belangrijk onderdeel van het lichtgewicht chassis in de BMW modellen. Het grote voordeel van deze as is dat hij, in vergelijking met een vergelijkbare as met stalen onderdelen, ongeveer 30 procent lichter is.
De gewichtsbesparing op de vooras verbetert de evenwichtige asbelasting voor- en achteraan nog, wat in een precies en wendbaar rijgedrag resulteert. Deze grotere wendbaarheid is ook te danken aan het diagonaal zeer stijf uitgevoerde hulpchassis, waarop onder andere het stuurhuis, de dwarsgeplaatste wieldraagarmen, de trekstangen en de stabilisator rusten.
Het principe van de dubbele draaipunten maakt het mogelijk om, dankzij de goed ontworpen asgeometrie en de elastokinetische parameters, het storende effect van de oneffenheden op de weg in de wagen en het stuur tot een minimum te beperken.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief