Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Trailer Stability Control

Trailer Stability Control voorkomt slingerbewegingen van de combinatie trekkend voertuig en aanhangwagen en biedt een maximum aan stabiliteit en veiligheid.
Trailer Stability Control biedt u een maximum aan stabiliteit en veiligheid – en houdt uw BMW met aanhangwagen op elk moment veilig op het spoor.
Bij wagens die een aanhangwagen trekken neemt de neiging om te slingeren van de aanhangwagencombinatie toe naarmate de snelheid stijgt. Bij zware aanhangwagens of een verkeerde gewichtsverdeling of belading kunnen er zelfs al bij vrij lage snelheden situaties optreden waarin een slingerende aanhangwagencombinatie niet meer stabiel kan worden gekregen als er niet onmiddellijk stabiliserende maatregelen worden genomen.
De in DSC geïntegreerde Trailer Stability Control herkent gevaarlijke slingerbewegingen zodra ze ontstaan. Door de combinatie snel af te remmen wordt snel weer een veilige rijsituatie bereikt.
Hiervoor controleert het controlesysteem via aangepaste sensoren voortdurend de rij- en gierbewegingen van de wagen. Zodra bepaalde grenswaarden worden overschreden, bouwt het hydraulische systeem van DSC op de vier wielen remdruk op zonder ingrijpen van de bestuurder, terwijl tegelijkertijd het aandrijfkoppel wordt verlaagd. Door de snelle daling van de snelheid komt de aanhangwagencombinatie al snel terug tot rust.
Zodra de slingerbeweging onderdrukt is, kan de bestuurder de rijsnelheid weer volledig zelf bepalen. Wanneer Dynamic Stability Control (DSC) uitgeschakeld is, is ook Trailer Stability Control niet actief.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief