Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

In de zetels geïntegreerd gordelsysteem (SGS)

Het in de zetels geïntegreerde gordelsysteem (SGS) geeft u een optimale steun en vermindert bij een aanrijding voelbaar de belasting als gevolg van het ongeval.

Snel, veilig, zacht: het in de zetels geïntegreerde gordelsysteem (SGS) geeft u een perfecte steun en vermindert bij een aanrijding voelbaar de belasting als gevolg van het ongeval.
De hoogst mogelijke veiligheid kan alleen verkregen worden wanneer de driepuntsgordel, de pyrotechnische gordelspanner, de spankrachtbegrenzer en de anti-submarining-bescherming in de zetel optimaal samenwerken. Het in de zetel geïntegreerde gordelsysteem onderscheidt zich in elk model door een optimale gordelgeometrie en een hoog steuncomfort, en dat bij alle mogelijke instellingen van het zitvlak, de leuning en de hoofdsteun. In vergelijking met klassieke systemen vermindert dat systeem de belasting die bij een botsing op de inzittenden uitgeoefend wordt met 50%.
Pyrotechnische gordelspanners maken het bovendien mogelijk om nog sneller en efficiënter te reageren. Zo wordt bij een aanrijding binnen enkele fracties van een seconde het gordelslot naar achteren getrokken zodat de schouder- en heupgordel tegelijk aangespannen worden.
Het systeem wordt vervolledigd met de anti-submarining-bescherming in het zitvlak: het wigvormige element in het voorste deel van het zitvlak biedt een bijkomende steun en voorkomt dat u bij een botsing of een noodstop onder de heupgordel doorschuift.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief