Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Servotronic

Servotronic past de stuurkracht elektronisch aan in functie van de rijsnelheid aan en zorgt voor een optimaal stuurgedrag bij alle snelheden.
Servotronic past de stuurkracht optimaal aan de rijsnelheid aan en zorgt voor een direct en precies stuurgedrag bij hoge snelheden. Bovendien geniet u van het hoogste comfort door de verminderde stuurinspanning en de maximale wendbaarheid bij het parkeren en manoeuvreren, en bij ritten door smalle, bochtige straatjes of op bochtige trajecten.
Daarbij berekent een regeleenheid  op basis van de elektronisch gemeten snelheid de vereiste stuurbekrachtiging voor elke rijsituatie. Via een elektromagnetische klep van het hydraulische stuursysteem kan de stuurkracht heel nauwkeurig gedoseerd en dus preciezer op bepaalde rijsituaties afgestemd worden dan met een klassiek servostuur dat met het motortoerental rekening houdt. Ook bij Electric Power Steering (EPS) is die functie via de aansturing van de elektromotor gegarandeerd.
Zo vergt het sturen bij lage snelheden, in smalle, bochtige straatjes, slechts een minimale inspanning. Wanneer de snelheid toeneemt, wordt de servokracht voortdurend verminderd om een direct contact met de weg en een optimale rechtuitstabiliteit te garanderen.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief