Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Niveauregeling van de achteras

De niveauregeling van de achteras handhaaft automatisch de hoogte van het koetswerk boven het wegdek op een voorafbepaald gewenst niveau, ongeacht de belading, en draagt daarmee bij tot de rijveiligheid.
De niveauregeling van de achteras houdt de optimale hoogte van uw wagen in stand, ook als die zwaar geladen is, en verhoogt op die manier zowel de veiligheid als de rijdynamiek op elke ondergrond.
Veerbalgen op de achteras regelen automatisch de hoogte van het koetswerk, ongeacht de lading, en voorkomen dat de achterzijde van de wagen te diep doorhangt. Een door een elektromotor aangedreven compressor staat in voor de luchtaanvoer naar de veren. Dat betekent dat de luchtvering onafhankelijk van de wagenmotor werkt. Bovendien is het mogelijk om de vering van de verschillende wielen apart te regelen zodat een ongelijkmatige lading (waardoor de wagen scheef gaat hangen) gecompenseerd kan worden.
Een voertuighoogte die in alle omstandigheden constant blijft, draagt aanzienlijk bij tot de actieve veiligheid en garandeert dat de wagen, ook als hij zwaar geladen is, blijk geeft van zijn dynamische eigenschappen. De niveauregeling van de achteras maakt bovendien het trekken van een aanhangwagen gemakkelijker, vermindert de bandenslijtage en verhindert dat uw koplampen tegenliggers verblinden.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief