Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Elektromechanische parkeerrem

Of u nu op een helling vertrekt, in stop-and-go-verkeer rijdt of de motor uitgeschakeld hebt – de elektromechanische parkeerrem zorgt er in elke verkeerssituatie voor dat uw wagen comfortabel en betrouwbaar blijft staan.
In combinatie met Dynamic Stability Control (DSC) regelt de elektromechanische parkeerrem de volledige werking van de parkeerrem terwijl de wagen stilstaat. Wanneer de motor draait, gebeurt dat hydraulisch via het remsysteem van DSC. Ligt de motor stil, dan ondersteunen elektromechanische remkabels de werking van de conventionele handrem.
De elektromechanische parkeerrem kan afhankelijk van het model met een toets op het dashboard of de middenconsole bediend worden. Hij biedt daarnaast ook de functies Autostop en Hillhold.
Bij Autostop wordt de parkeerrem automatisch geactiveerd zodra de wagen tot stilstand komt. De rem wordt weer gelost wanneer de bestuurder het gaspedaal indrukt. In wagens met een automatische versnellingsbak hoeft de bestuurder dus niet langer op de rem te duwen om de zogenaamde kruipneiging bij stationair toerental tegen te gaan. Dat zorgt meer bepaald in het stop-and-go-verkeer voor een aanzienlijke ontlasting van de bestuurder.
De Hillhold-functie vereenvoudigt door het automatisch in- en uitschakelen van de rem het wegrijden op een helling en voorkomt dat de wagen ongewild achteruitrolt.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief