Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Elektronische gasklepregeling

De elektronische gasklepregeling past het motorvermogen aan en zorgt voor betere verbruiks- en emissiewaarden en schokvrij rijden.
Fijngevoeligheid voor topprestaties – via de elektronische gasklepregeling wordt bij elke beweging van het gaspedaal een signaal naar de motorelektronica gestuurd die de motorwerking nog fijner regelt. Daardoor dalen niet alleen het verbruik en de emissies van uw BMW, maar geeft uw wagen ook blijk van een bijzonder gelijkmatig rijgedrag zonder schokken.
Bij de elektronische gasklepregeling wordt de mechanische kabelverbinding tussen het gaspedaal en de gaskleppen door een elektrisch signaal vervangen (drive by wire), dat bij elke beweging van het gaspedaal naar de motorsturing gestuurd wordt. Dit signaal zorgt dan via een elektrische stelmotor voor de regeling van de enkelvoudige gaskleppen.
De motor heeft daarvoor 120 milliseconden nodig – ongeveer de tijd die een ervaren bestuurder nodig heeft om het gaspedaal volledig in te drukken. Daardoor wordt het motorvermogen nog fijner gedoseerd, wat meer bepaald in het onderste toerentalgebied voor een soepele werking zonder schokken zorgt. Door de optimale keuze van elementen zoals het ontstekingsmoment, de openingsduur van de kleppen, de positie van de gasklep en de injectiehoeveelheid dalen bovendien de verbruiks- en emissiewaarden.
De elektronische gasklepregeling verhoogt nog in grote mate de veiligheid met haar noodloopprogramma. Dat wordt bij gevaarlijke mechanische defecten, bijvoorbeeld de ongewenste volledig open positie van de gasklep, automatisch geactiveerd. De bestuurder kan bovendien met een toets tussen een normaal en een sportief reactievermogen van de motor kiezen.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief