Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Dynamic Traction Control (DTC)

Dynamic Traction Control (DTC) maakt een sportieve en dynamische rijstijl mogelijk en vergemakkelijkt het wegrijden bij ongunstige weersomstandigheden.
Dynamic Traction Control (DTC) laat naar wens meer wielslip toe en ondersteunt zo een sportief en dynamisch rijgedrag, ook tijdens een stabiliserende DSC-regeling. Op sneeuw of losse ondergrond zorgt het wegrijden met licht slippende aangedreven wielen bovendien voor betere tractie.
Dynamic Traction Control (DTC) is een inschakelbare deelfunctie van Dynamic Stability Control (DSC). DTC heeft in wezen twee verschillende toepassingsgebieden, enerzijds de vraag naar tractie inwilligen, anderzijds een sportieve rijstijl tijdens een actieve regeling van de rijstabiliteit mogelijk maken.
Als de aangedreven wielen hun tractie beginnen te verliezen, neemt DSC normaliter automatisch maatregelen om de wagen te stabiliseren. De aandrijfkoppelregeling van Dynamic Stability Control beperkt zo het motorvermogen sterk en voorkomt dat de wielen gaan slippen. In uitzonderlijke situaties kan licht slippen echter een voordeel zijn.
Vooral bij het wegrijden in diepere sneeuw, natte sneeuw of op een losse ondergrond is verder rijden beter mogelijk als de wielen licht doordraaien. Voor die situaties, maar ook wanneer de bestuurder sportiever tractiegedrag wil, laat DTC met één druk op de knop iets meer slip toe en vermindert de begrenzing van het motorvermogen door DSC. Het resultaat: betere tractie en meer aandrijving.
Ook op een sneeuw- en ijsvrije rijweg verhoogt DTC de rijdynamiek. Een geactiveerde DTC geeft bestuurders met sportieve ambities in bochten meer speelruimte dan Dynamic Stability Control en laat zelfs gecontroleerd driften toe. De bestuurder behoudt echter in elke situatie de volle verantwoordelijkheid over de beheersing van zijn wagen. Natuurlijk blijven ook bij ingeschakelde DTC altijd de stabiliserende maatregelen van Dynamic Stability Control actief. 
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief