Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Dynamic Damping Control (DDC)

Dynamic Damping Control (DDC) verhoogt het rijcomfort en de bandentractie door de kracht van de schokdempers optimaal aan elke rijsituatie aan te passen.
Dynamic Damping Control (DDC) past de kracht van de schokdempers automatisch of manueel (inschakelbaar) aan de rijsituatie aan en combineert zo een optimaal rijcomfort met de hoogst mogelijke veiligheid. Onafhankelijk van de belading en de staat van de weg optimaliseert DDC het schommelgedrag van het koetswerk en de tractie van de banden.
Om de schokdempers precies te kunnen instellen, controleren sensoren voortdurend alle bewegingen van de wagen die het rijgedrag en het verticale schommelcomfort beïnvloeden. DDC evalueert alle signalen en stuurt vervolgens de passende commando's naar de zogenaamde actuator aan de schokdempers. Via elektromagnetische kleppen past die de kracht van de schokdempers traploos aan de wisselende weg-, beladings- en rijomstandigheden aan. Zo worden duikbewegingen tijdens het remmen of koetswerkbewegingen door bijvoorbeeld oneffenheden, in de bochten en tijdens het remmen merkbaar verminderd.
Naast het toegenomen rijcomfort en een beter rolgedrag van de banden draagt DDC ook bij tot de stabiliteit en de veiligheid van de wagen. Door het duiken bij het remmen te voorkomen en de tractie van de banden te verbeteren maakt DDC bijvoorbeeld bij een noodstop de remweg korter. De aanpassing van de kracht van de schokdempers zorgt ervoor dat ook bij remmen in het ABS-regelbereik het koetswerk zo horizontaal mogelijk ten opzichte van het wegdek blijft en alle banden een optimaal contact met de weg behouden.
Via Driving Experience Control inclusief ECO PRO kan de bestuurder tussen verschillende programma's (bijvoorbeeld COMFORT, NORMAL, SPORT of SPORT+) kiezen en de karakteristiek van het chassis aanpassen aan zijn individuele behoeften.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief