Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Dynamic Brake Control (DBC)

Dynamic Brake Control (DBC) bouwt bij het bruusk indrukken van het rempedaal in een kritieke situatie automatisch de maximale remdruk op en verkort daarmee de remweg.
Wanneer u in een kritieke situatie het rempedaal bruusk en snel indrukt, zonder de effectieve remdruk ook echt te verhogen, wekt Dynamic Brake Control (DBC) binnen fracties van een seconde de maximale remdruk op en kort het daardoor de remweg van uw BMW aanzienlijk in.
DBC zorgt er zo voor dat de remweg door te aarzelend remmen niet onnodig wordt verlengd en is voor de bestuurder een actieve en betrouwbare hulp bij noodstops. Een computer, waarin ook het Anti-lock Brake System (ABS) en Dynamic Stability Control (DSC) actief zijn, detecteert meteen wanneer het rempedaal sneller of krachtiger dan normaal wordt ingedrukt, maar het ABS-systeem niet ingrijpt.
Daaruit leidt het systeem af dat er een noodstop uitgevoerd wordt en bouwt het meteen de maximale remdruk op. De remdruk wordt verhoogd tot het ABS-systeem wordt ingeschakeld en zo de maximale remkracht wordt bereikt. Indien de bestuurder de remdruk langzaam of snel vermindert, wordt dit automatisch door het systeem overgenomen en wordt de drukopbouw via DBC beëindigd.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief