Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Common Rail-injectiesysteem

Het Common Rail-injectiesysteem zorgt in de dieselmotoren van BMW voor duidelijke voordelen op het vlak van verbruik, emissies, akoestiek en looprust.
Een hoog vermogen en een hoog rendement sluiten elkaar niet uit. Het Common Rail-injectiesysteem zorgt in de dieselmotor van uw BMW voor een lager verbruik, een lagere emissie, een verbeterde akoestiek en voelbaar zachtere loop.
Het Common Rail-injectiesysteem garandeert een optimale en efficiënte mengselvorming en verbranding in de BMW dieselmotoren. Het principe: hoe hoger de injectiedruk, hoe kleiner de brandstofdruppels en hoe beter de verbranding.
Het belangrijkste kenmerk van het Common Rail-systeem is dat het de injectiedruk onafhankelijk van het toerental en de injectiehoeveelheid kan opwekken. De scheiding van de drukopwekking en de injectie is mogelijk door het gebruik van een opslagvolume, de rail. Een hogedrukpomp met radiale zuigers wekt de druk op en stuwt de brandstof in de rail. Via korte hogedrukleidingen zijn de verstuivers op die rail aangesloten. De verstuivers vormen het hart van het systeem en hebben de taak om de brandstof op de juiste manier in de verbrandingskamer te brengen. Een op het juiste moment gegeven impuls van de regeleenheid aan de klep in de verstuiver doet de injectie van start gaan. De openingsduur en de systeemdruk bepalen de ingespoten hoeveelheid.
Daarnaast kan de brandstof tijdens elke verbrandingscyclus over meerdere afzonderlijke injecties verdeeld worden: na de voorinjecties van heel kleine brandstofhoeveelheden volgen de hoofdinjectie en indien nodig opnieuw meerdere na-injecties. De voorinjecties maken het mogelijk om de druk in de verbrandingskamer gelijkmatig te doen stijgen, zodat het verbrandingsgeluid vermindert. De na-injecties dienen om de zuivering van de uitlaatgassen te verbeteren waardoor de resterende roetdeeltjes beter verbranden.
In combinatie met een krachtige regeleenheid en met heel precies werkende verstuivers vermindert het Common Rail-injectiesysteem duidelijk het verbruik en de emissies, terwijl het tegelijk het motorvermogen en de looprust verhoogt.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief