Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Car-to-car communication

De car-to-car communication stelt uw BMW in staat om met andere wagens gegevens, bijv. over de verkeersdrukte, uit te wisselen.
Verbonden met de toekomst: de innovatieve car-to-car communication stelt uw BMW in staat om direct met andere wagens te communiceren. Daarbij kunnen de wagens actuele informatie, bijv. over de verkeersdrukte of de staat van de weg, onder elkaar uitwisselen.
Zijn de lampen ingeschakeld? Hoe snel werken de ruitenwissers? Wat melden de schokdempers en de ABS-sensoren? BMW wagens zijn vandaag al met een groot aantal hulpsystemen en sensoren uitgerust die de rijsituatie en de gegevens van uw BMW permanent controleren en beoordelen.
Het doel van de car-to-car communication is om die informatie in de toekomst ook onmiddellijk ter beschikking te stellen van andere wagens. Daarom worden die gegevens niet aan een centrale doorgegeven, maar via mobiele WLAN-netwerken direct naar alle betrokken wagens in de buurt gestuurd. De reikwijdte van een dergelijk ad-hoc-netwerk is door het "multi-hopping"-procedé in principe onbegrensd. Bijkomende uitrustingen of infrastructuur zijn niet nodig. Elke wagen speelt – afhankelijk van de situatie – de rol van verzender, ontvanger of verwerker.
Op die manier profiteert iedereen van het systeem. Elke bestuurder beschikt plaatselijk en afhankelijk van de situatie over alle belangrijke informatie – zo individueel en zo ergonomisch mogelijk, zo veel als nodig en gewenst is. Zo kunnen bijvoorbeeld andere weggebruikers dankzij de gegevens van een voorligger ruim op tijd voor een file, een krachtig onweer of voor een onverwachte ijsplek gewaarschuwd worden. Zulke vooruitziende verkeersinformatie verhoogt aanzienlijk de veiligheid en kan daarnaast ook voor een adaptieve snelheidsregeling en dus voor een betere doorstroming van het verkeer gebruikt worden.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief