Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

BMW EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is een innovatief pakket technologieën om het verbruik en de emissies te verminderen en tegelijk de rijdynamiek te verbeteren.
Het doel op lange termijn is volledig emissieloze mobiliteit.
Tussen 1995 en 2010 slaagde de BMW Group erin om haar CO2-emissies al met meer dan 25% te verminderen. Tot 2020 is een verdere vermindering van 25% gepland, onder andere door elektrische wagens.
De huidige successen – midden 2010 stoten 30 BMW modellen maximaal 140 gram CO2 per kilometer uit, tien modellen behalen zelfs maximaal 120 gram – zijn het resultaat van uitgebreide technologische maatregelen. Daartoe behoren onder andere motoren met directe benzine-injectie gericht op een arm mengsel, evenals nieuwe dieselmotoren met Common Rail-injectie van de derde generatie en een gewichtsvermindering tot 20 kg. Ook de Auto Start Stop functie, Brake Energy Regeneration, Air Vent Control en banden met verminderde rolweerstand helpen het brandstofverbruik en de emissies te verlagen en het rijplezier te verhogen.
BMW Hydrogen 7
Een essentieel onderdeel van BMW EfficientDynamics is ook het onderzoeken van alternatieve aandrijftechnologieën en de integratie ervan in het modelpalet: al in 2006 stelde BMW de eerste luxeberline ter wereld op waterstof voor die geschikt is voor dagelijks gebruik, de BMW Hydrogen 7. Het kloppend hart vormt een bivalente 12-cilinder verbrandingsmotor, die met een druk op de knop naar keuze overschakelt van waterstof naar benzine en omgekeerd.
BMW ActiveHybrid X6
Een ander voorbeeld is de BMW ActiveHybrid X6 die een verbrandingsmotor combineert met twee krachtige elektromotoren. Afhankelijk van de rijsituatie wordt de aandrijfkracht volledig elektrisch, enkel door de verbrandingsmotor of door de combinatie van beide aandrijfbronnen gegenereerd. Het resultaat: tot 20 procent lagere verbruiks- en emissiewaarden ten opzichte van een vergelijkbare wagen met conventionele aandrijving.
BMW Active E
In 2011, BMW started a comprehensive field trial with the BMW ActiveE to see how suitable a fully-electric vehicle is for everyday life. The electric motor, high-voltage battery and power electronics are built into the bodyshell of the BMW 1 Series Coupé, where the former drive system was, and take up the same amount of space. For the study, 1,000 vehicles were loaned to test subjects in China, the USA and Europe. The results are used to develop concept vehicles ready for mass production.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief