Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Adaptive Drive

Adaptive Drive compenseert efficiënt de zijwaartse neiging van het koetswerk en zorgt daardoor voor een duidelijke toename van de wendbaarheid.
De combinatie van de beide actieve chassisregelsystemen Dynamic Drive en Dynamic Damping Control (DDC) vormt het "high-end"-chassis van BMW met de naam Adaptive Drive. Het is de synthese van maximale rijdynamiek en ultiem comfort.
Met het oog daarop werden vertrouwde regelsystemen voor het chassis, zoals Dynamic Drive en Dynamic Damping Control (DDC) functioneel met elkaar verbonden. Sensoren in de wagen meten voortdurend de rijsnelheid, de stand van het stuur en de dwars- en langsversnelling van de wagen.
Aan de hand van deze gegevens worden de stuuropdrachten voor de regelbare stabilisatoren en schokdempers berekend. De schokdempers en stabilisatoren werken gecoördineerd samen om de middelpuntvliedende krachten tegen te gaan, zodat het koetswerk minder zijwaarts neigt en het comfort even hoog blijft. Het resultaat is een beter stuurkarakter, een preciezer stuurgedrag en kortere remwegen.
Het daaraan verbonden gereduceerde rolgedrag van het koetswerk draagt bij tot aanzienlijk meer comfort. Als de wagen rechtdoor rijdt en bijvoorbeeld met een wiel over een hindernis rijdt, geeft de zacht afgestelde stabilisator meer mee en brengt hij de inverende beweging niet naar de andere kant van de as over.
Daarnaast past Adaptive Drive de demping automatisch aan de toestand van het wegdek aan. Om deze grote hoeveelheid gegevens in fracties van een seconde te verwerken, zijn bijvoorbeeld bij de BMW X5 de sensoren en regeleenheden met elkaar verbonden via een Flex Ray databus, een systeem voor datatransmissie met hoge snelheid. Met een druk op de knop kan ook tussen een comfortabele en een sportieve basisinstelling gewisseld worden.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief