Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Active Steering

Optimaal rijcomfort, precieze stuurinrichting en actieve veiligheid: Active Steering van BMW creëert nieuwe normen bij alle snelheden.
De nieuwe dimensie van stuurcomfort: Active Steering zorgt in elke situatie voor precisie, wendbaarheid en comfort.
In de stuurstang, die het stuur en de stuuroverbrenging met elkaar verbindt, bevindt zich een planetair tandwielstelsel. In normale gevallen leidt dat de beweging gewoon verder. Het planetaire tandwielstelsel staat in verbinding met een elektromotor die de stuurbeweging van de bestuurder kan veranderen.
Bij lage snelheden, zoals in de bebouwde kom, bij parkeren of in haarspeldbochten, verhoogt Active Steering de wieluitslag. De bestuurder kan dan met een kleinere omwenteling van het stuur de krapste manoeuvres uitvoeren; de wendbaarheid van de BMW neemt merkbaar toe, het parkeren wordt eenvoudiger. Ook bij gemiddelde snelheden wordt het sturen gemakkelijker. Om de koersstabiliteit bij hogere snelheden te vergroten, wordt vanaf circa 120 tot 140 km/u (afhankelijk van model en afstemming) de overbrenging van Active Steering indirecter.
Active Steering beperkt hier de stuurbeweging van de bestuurder.  Het voordeel: de bestuurder kan met grotere omwentelingen van het stuur de wielen preciezer sturen – met als resultaat een grotere stabiliteit en een hoger comfort.
Kritieke situaties, zoals overstuur of een remmanoeuvre waarbij niet alle wielen dezelfde ondergrond hebben, worden door Dynamic Stability Control (DSC) al in een heel vroeg stadium opgemerkt. Dan kan Active Steering zelfs sneller dan een geoefende bestuurder ingrijpen om bijvoorbeeld de gierbeweging te verminderen. Omdat Active Steering een aanvullend systeem is en de rechtstreekse verbinding tussen de bestuurder en de wielen niet onderbreekt, blijft de BMW zelfs onverminderd bestuurbaar als het systeem volledig uitvalt, omdat bij vastgestelde tegenstrijdigheden via de veiligheidsschakeling het verstelmechanisme van Active Steering via een pal direct geblokkeerd wordt. Daarmee houdt de bestuurder de wagen altijd onder controle.
BMW Aktivlenkung
BMW Aktivlenkung
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief