Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

Achteras met vijf draaipunten

Met betere stijfheid en precieze wielgeleiding versterkt de achteras met vijf draaipunten de rijdynamiek van de BMW modellen.
De achteras met vijf draaipunten, waarvan het gewicht verminderd werd, ondersteunt op uitstekende wijze de dynamische eigenschappen van de BMW modellen. De buitengewone stijfheid van deze as maakt een precieze wielgeleiding mogelijk, die duidelijk merkbaar is in het rijplezier.
De achteras met vijf draaipunten heeft een beweeglijkere afstelling dan de gebruikelijke achterassen om nog beter tegemoet te komen aan de eisen die BMW modellen op het vlak van de rijdynamiek stellen. Bij deze stalen lichtgewicht constructie zijn, in tegenstelling tot een conventionele achteras met dubbele dwarsdraagarmen en achterliggende spoorstang, de bovenste en onderste driehoekige draagarmen vervangen door telkens twee individuele draagarmen.
De grote steun langs de kant van de wieldrager, de uiterst stijve draagarmen, het subframe en de torsiestaven die de as met het koetswerk verbinden, zorgen voor precies die wielgeleiding die in elke situatie nodig is om de beste rijeigenschappen te bieden.
Bovendien reageert de achteras wegens de kortere hefboomarmen nauwelijks op storingen. De harmonieuze afstelling van de vering en schokdempers en het perfecte rolcomfort maken het actieve karakter van deze achteras volledig.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief