Cookies staan ons toe u een betere dienstverlening aan te bieden. Daardoor raden wij u ten zeerste aan cookies van onze website in uw browser te accepteren. Hier vindt u meer informatie over de op deze website gebruikte cookies.
Deze pagina gebruikt cookies.
Voor een onbeperkt gebruik van de BMW website zijn cookies noodzakelijk. Enkele van deze cookies vereisen uw uitdrukkelijke toestemming. Gelieve in te stemmen met het gebruik van cookies om alle functies van de website te kunnen gebruiken. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie
Deze pagina gebruikt cookies.
Door deze website te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Gedetailleerde informatie over het gebruik van cookies op deze website vindt u onder "Meer informatie". Hier kunt u ook uw toestemming voor het gebruik van cookies intrekken. Meer informatie

50:50-aslastverdeling

De 50:50-aslastverdeling is gebaseerd op de ideaal uitgebalanceerde gewichtsverdeling van de wagen waardoor hij zich optimaal en wendbaar laat besturen.
Wanneer performance en precisie in evenwicht zijn: dankzij de ideaal uitgebalanceerde gewichtsverdeling tussen voor- en achteras laat uw wagen zich optimaal en wendbaar besturen.
Voor een perfecte gewichtsverdeling zijn naast het gebruik van lichtgewicht componenten vooral de positie van de assen en de montage van de hulpsystemen en onderdelen doorslaggevend. Dankzij de typische BMW achterwielaandrijving kan de vooras ver naar voren worden geplaatst en zijn korte overhangen mogelijk – de optimale voorwaarden voor een perfecte balans van de wagen. Tegelijkertijd worden de onderdelen met het hoogste gewicht zo dicht mogelijk bij het zwaartepunt van de wagen geplaatst. Een evenwichtige aslastverdeling is de basis voor een neutraal stuurgedrag, een grote wendbaarheid en een goede tractie, ook als de wagen zwaar geladen is. In combinatie met Dynamic Stability Control (DSC) laat uw wagen zich daardoor ook in extreme situaties veilig onder controle houden.
Innovatieve verwerkingsmethoden en het gebruik van lichtgewicht materialen beperken het gewicht van de wagen en zijn op die manier eveneens van doorslaggevend belang voor de 50:50-aslastverdeling. Naargelang het model worden de voor- en de achteras of zelfs de hele voorkant van de wagen van volledig aluminium en warmgevormde staalsoorten vervaardigd. Ook bij afzonderlijke motoronderdelen worden deze uiterst lichte materialen met hoge treksterkte gebruikt, net als combinaties van magnesium. Samen met andere lichtgewicht onderdelen zoals daken van met koolstofvezel versterkte kunststof (bijvoorbeeld bij de BMW M3 Coupé) wordt een duidelijk beter specifiek gewicht (kg per kW) bereikt. Elke kilogram minder is tegelijk een merkbare winst aan wendbaarheid en veiligheid. U merkt het in elke bocht: gedeelde last zorgt voor dubbel rijplezier.
 
 
Multimediacontent actiefMultimediacontent niet actief